Європейський освітній простір як чинник змін в системі управління загальною освітою
Анотація
У статті вивчаються наслідки впливу європейського освітнього простору на управління національними системами середньої освіти. Досліджується ідея європейського освітнього простору як відображення багаторівневого управління в освіті. Розглядаються національні, наднаціональні та транснаціональні суб'єкти освітньої політики. Відслідковується поява та розвиток ідеї «європеїзації» освіти. Як невід'ємний процес формування освітнього простору в Європі обґрунтовується особливість розширення громадської участі в управлінні галуззю, зокрема, розглядаються різні форми громадського врядування в системі середньої освіти: шкільні ради, ради керівників закладів, батьківські ради, самоврядування учнів тощо.
Завантаження
Посилання
Hromovyi, V. Yak upravliaty shkilnoiu osvitoiu? URL: https://osvita.ua/school/method/1012/ [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osvitu”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii shchodo stvorennia systemy upravlinnia osvitoiu obiednanykh terytorialnykh hromad. (2017). A. Seitosmanov, O. Fasolia, V. Markhlievskyi (Eds.). Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Nova shkola u novykh hromadakh: posibnyk z efektyvnoho upravlinnia osvitoiu v obiednanykh terytorialnykh hromadakh. (2017). A. Seitosmanov, O. Fasolia, V. Markhlievskyi (Eds.) [in Ukrainian].
O sotsyalnom partnerstve v sfere obrazovanyia. A. Osypov, P. Karstane, V. Tumalev, V. Zarubyn. (2008). Sotsyolohycheskye yssledovanyia, 11, 108–115 [in Russian].
Amaral, A., Veiga, A. (2012). The European higher education area. Various perspectives on the complexities of a multi-level governance system. Educação, Sociedade & Culturas, 36, 25–48.
Amaral, A., Neave, G. (2009). On Bologna, weasels and creeping competence. In Alberto Amaral, Guy Neave, Christine Musselin, & Peter Maassen (Eds.) European integration and governance of higher education and research. Dordrecht: Springer.
Barrera-Osorio, F. (2009). Decentralized Decision-Making in Schools. Washington: World bank.
Bauman, Z. (1998). Globalisation: the human consequences. Cambridge: Polity Press.
Coulby, D., Jones, C. (1995). Postmodernity and European Education Systems. Stoke-onTrent: Trentham Books.
De la Porte, C., Pochet, Ph. (2004). The European employment strategy: Existing research and remaining questions. Journal of European Social Policy. 14 (1). 71–78.
Halpin, D. (1994). Practice and Prospects in Educational Policy Research. D. Halpin, B. Troyna (Eds.). Researching Educational Policy: ethical and methodological issues. 198–206. London: Falmer Press.
Hooghe, L., Marks, G. (2001). Multi-level governance and European integration. Lanham, MD: Rowman & Littlefield.
Laidi, Z. A World without Meaning – the crisis of meaning in international politics. (1998). London: Routledge.
Lawn, M. (2001). Borderless Education: imagining a european education space in a time of brands and networks, Discourse, 22 (2). 173–184.
Martens, K., Balzer, C., Sackmann, R., Weymann, A. Comparing governance of international organisations: The EU, the OECD and educational policy. TransState Working Papers No. 7. Bremen: Collaborative Research Center, University of Bremen. URL: http://www.sfb597.uni-bremen.de/pages/pubApBeschreibung.php?SPRACHE=en&ID=8.
Novoa, A. (2000). The Restructuring of the European Educational Space: changing relationships among states, citizens and educational communities. T. Popkewitz (Ed.) Educational Knowledge Changing Relationships Between the State, Civil Society and the Educational Community. 31–57. Albany: State University of New York Press.
Shore, C. (2000). Building Europe: the cultural politics of European integration. London: Routledge.
Sprokkereef, A. (1995). Developments in European Community Education Policy. J. Lodge (Ed.). The European Community and the Challenge of the Future. 323–354. London: Pinter.
Taylor, S., Rizvi, F., Lingard, B. & Henry, M. (1997). Educational Policy and the Politics of Change. London: Routledge.
The Role of Parents in the Education Systems of the European Union. EURYDICE. The information network on education in Europе (2010). Euroрean unit of EURYDICE. URL: https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/19d16c4b-940e-4830-b246-f1a62b490c5c
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).