Європейський освітній простір як чинник змін в системі управління загальною освітою

  • Юрій Семенюк Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Одеса https://orcid.org/0000-0001-7355-6614
  • Наталя Колісніченко Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Одеса https://orcid.org/0000-0003-1083-7990
Ключові слова: європейський освітній простір, управління національними системами середньої освіти, суб'єкти освітньої політики, європеїзація, громадська участь в управлінні освітою, форми громадської участі в управлінні освітою

Анотація

У статті вивчаються наслідки впливу європейського освітнього простору на управління національними системами середньої освіти. Досліджується ідея європейського освітнього простору як відображення багаторівневого управління в освіті. Розглядаються національні, наднаціональні та транснаціональні суб'єкти освітньої політики. Відслідковується поява та розвиток ідеї «європеїзації» освіти. Як невід'ємний процес формування освітнього простору в Європі обґрунтовується особливість розширення громадської участі в управлінні галуззю, зокрема, розглядаються різні форми громадського врядування в системі середньої освіти: шкільні ради, ради керівників закладів, батьківські ради, самоврядування учнів тощо.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Юрій Семенюк , Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Одеса

аспірант кафедри глобалістики, європейської інтеграції
та управління національною безпекою,
Одеський регіональний інститут державного управління
Національної академії державного управління при Президентові України,
м. Одеса

Наталя Колісніченко , Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Одеса

к.держ.упр., доц.,
завідувач кафедри української та іноземних мов,
Одеський регіональний інститут державного управління
Національної академії державного управління при Президентові України,
м. Одеса

Посилання

Hromovyi, V. Yak upravliaty shkilnoiu osvitoiu? URL: https://osvita.ua/school/method/1012/ [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii shchodo stvorennia systemy upravlinnia osvitoiu obiednanykh terytorialnykh hromad. (2017). A. Seitosmanov, O. Fasolia, V. Markhlievskyi (Eds.). Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Nova shkola u novykh hromadakh: posibnyk z efektyvnoho upravlinnia osvitoiu v obiednanykh terytorialnykh hromadakh. (2017). A. Seitosmanov, O. Fasolia, V. Markhlievskyi (Eds.) [in Ukrainian].

O sotsyalnom partnerstve v sfere obrazovanyia. A. Osypov, P. Karstane, V. Tumalev, V. Zarubyn. (2008). Sotsyolohycheskye yssledovanyia, 11, 108–115 [in Russian].

Amaral, A., Veiga, A. (2012). The European higher education area. Various perspectives on the complexities of a multi-level governance system. Educação, Sociedade & Culturas, 36, 25–48.

Amaral, A., Neave, G. (2009). On Bologna, weasels and creeping competence. In Alberto Amaral, Guy Neave, Christine Musselin, & Peter Maassen (Eds.) European integration and governance of higher education and research. Dordrecht: Springer.

Barrera-Osorio, F. (2009). Decentralized Decision-Making in Schools. Washington: World bank.

Bauman, Z. (1998). Globalisation: the human consequences. Cambridge: Polity Press.

Coulby, D., Jones, C. (1995). Postmodernity and European Education Systems. Stoke-onTrent: Trentham Books.

De la Porte, C., Pochet, Ph. (2004). The European employment strategy: Existing research and remaining questions. Journal of European Social Policy. 14 (1). 71–78.

Halpin, D. (1994). Practice and Prospects in Educational Policy Research. D. Halpin, B. Troyna (Eds.). Researching Educational Policy: ethical and methodological issues. 198–206. London: Falmer Press.

Hooghe, L., Marks, G. (2001). Multi-level governance and European integration. Lanham, MD: Rowman & Littlefield.

Laidi, Z. A World without Meaning – the crisis of meaning in international politics. (1998). London: Routledge.

Lawn, M. (2001). Borderless Education: imagining a european education space in a time of brands and networks, Discourse, 22 (2). 173–184.

Martens, K., Balzer, C., Sackmann, R., Weymann, A. Comparing governance of international organisations: The EU, the OECD and educational policy. TransState Working Papers No. 7. Bremen: Collaborative Research Center, University of Bremen. URL: http://www.sfb597.uni-bremen.de/pages/pubApBeschreibung.php?SPRACHE=en&ID=8.

Novoa, A. (2000). The Restructuring of the European Educational Space: changing relationships among states, citizens and educational communities. T. Popkewitz (Ed.) Educational Knowledge Changing Relationships Between the State, Civil Society and the Educational Community. 31–57. Albany: State University of New York Press.

Shore, C. (2000). Building Europe: the cultural politics of European integration. London: Routledge.

Sprokkereef, A. (1995). Developments in European Community Education Policy. J. Lodge (Ed.). The European Community and the Challenge of the Future. 323–354. London: Pinter.

Taylor, S., Rizvi, F., Lingard, B. & Henry, M. (1997). Educational Policy and the Politics of Change. London: Routledge.

The Role of Parents in the Education Systems of the European Union. EURYDICE. The information network on education in Europе (2010). Euroрean unit of EURYDICE. URL: https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/19d16c4b-940e-4830-b246-f1a62b490c5c

Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Семенюк , Ю., & Колісніченко , Н. (2019). Європейський освітній простір як чинник змін в системі управління загальною освітою. Теорія та практика державного управління, 3(66), 227-235. https://doi.org/10.34213/tp.19.03.27
Розділ
Зовнішня політика та національна безпека