Міфологема «задоволення» в культурі суспільства
Ключові слова:
міф, міфема, задоволення, суспільство, особистість, споживання.
Анотація
Стаття присвячена аналізу міфологеми «задоволення» як структурної одиниці споживчого міфу. Відзначаються причини активізації міфотворчості в сучасному суспільстві. Показано, що ідеологія суспільства споживання орієнтується на масову свідомість і звертається вона не до логіки і розуму, а до почуттів та емоцій, тому оформляється у формі міфу. Виявлено, що в суспільстві споживання міфологема «задоволення» стає одним з провідних інструментів міфотворчості і грає важливу роль у формуванні системи цінностей.
Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
Мелетинский Е. М. Миф и двадцатый век // Е. М. Мелетинский. Избранные статьи. Воспоминания. - М.: Рос. гос. гуманит. ун-т, 1998. - С. 419-428.
Неклюдов С. Ю. Структура и функция мифа. Что такое «миф» и «мифология»? [Электронный ресурс] / С. Ю. Неклюдов. - Режим доступа: http://www.ruthenia.ru/folklore/neckludov4.htm
Воеводина Л. Н. Мифология и культура / Л. Н. Воеводина. - М.: Институт общегуманитарных исследований, 2001. - 356 с.
Стрельник О. Н. Политическая идеология и мифология: конфликты на почве родства / О. Н. Стрельник // Встник РУДН. Сер. Философия. - 2003. - № 1 (9) - С.5-15.
Нанси Ж.-Л. Непроизводимое сообщество / Ж.-Л. Нанси. - М.: Водолей, 2009. - 208 с.
Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры / Ж. Бодрийяр. - М.: Республика; Культурная революция, 2006. - 269 с.
Ильиных С. А. Ключевые понятия общества потребления: исследование с позиции социологии [Электронный ресурс] / С. А. Ильиных. - Режим доступа: http://dissers.ru/1/114655-1 -sa-ilinih- klyuchevie-ponyatiya-obschestva-potrebleniya-issledovanie-pozicii-sociologii-state-idet-rech-takih- klyuchevih-ponyatiyah ob.php
Барт Р. Миф сегодня // Р. Барт. Избранные работы: Семиотика. Поэтика. - М.: Прогресс, 1994. - С. 72-130.
Кууси П. Этот человеческий мир / П. Кууси. - М.: Прогресс, 1988. - 368 с.
Бауман З. Глобализация. Последствия для человека и общества / З. Бауман. - М.: Весь мир, 2004. - 188 с.
Бодрийяр Ж. Прозрачность Зла / Ж. Бодрийяр. - М.: Добросвет, 2000. - 258 с.
Неклюдов С. Ю. Структура и функция мифа. Что такое «миф» и «мифология»? [Электронный ресурс] / С. Ю. Неклюдов. - Режим доступа: http://www.ruthenia.ru/folklore/neckludov4.htm
Воеводина Л. Н. Мифология и культура / Л. Н. Воеводина. - М.: Институт общегуманитарных исследований, 2001. - 356 с.
Стрельник О. Н. Политическая идеология и мифология: конфликты на почве родства / О. Н. Стрельник // Встник РУДН. Сер. Философия. - 2003. - № 1 (9) - С.5-15.
Нанси Ж.-Л. Непроизводимое сообщество / Ж.-Л. Нанси. - М.: Водолей, 2009. - 208 с.
Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры / Ж. Бодрийяр. - М.: Республика; Культурная революция, 2006. - 269 с.
Ильиных С. А. Ключевые понятия общества потребления: исследование с позиции социологии [Электронный ресурс] / С. А. Ильиных. - Режим доступа: http://dissers.ru/1/114655-1 -sa-ilinih- klyuchevie-ponyatiya-obschestva-potrebleniya-issledovanie-pozicii-sociologii-state-idet-rech-takih- klyuchevih-ponyatiyah ob.php
Барт Р. Миф сегодня // Р. Барт. Избранные работы: Семиотика. Поэтика. - М.: Прогресс, 1994. - С. 72-130.
Кууси П. Этот человеческий мир / П. Кууси. - М.: Прогресс, 1988. - 368 с.
Бауман З. Глобализация. Последствия для человека и общества / З. Бауман. - М.: Весь мир, 2004. - 188 с.
Бодрийяр Ж. Прозрачность Зла / Ж. Бодрийяр. - М.: Добросвет, 2000. - 258 с.
Опубліковано
2017-11-24
Цитовано
Як цитувати
Jadan, V. B. (2017). Міфологема «задоволення» в культурі суспільства. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки», (57), 150-156. https://doi.org/10.26565/2306-6687-2017-57-25
Розділ
ТЕОРІЯ І ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ