Проблеми та виклики університетської освіти
Анотація
У статті досліджується сучасний стан університету як вищої ланки системи освіти, яка поєднує навчання та науку. Сучасні університети характеризуються як такі, що перебувають у кризі. Намагання повернутися до моделі класичного університету Гумбольдта приречені на невдачу, бо ця модель відповідає вже минулому модерновому часу. Комерціалізація та глобалізація університетів, надмірна доступність університетської освіти загрожує втратою академічної свободи, свободи наукових досліджень та творчості викладання. В Україні до цих проблем додається майже суцільна симуляція вищої освіти, яка обумовлюється економічною відсталістю, відсутністю сталих університетських традицій, відголосками радянського минулого, низьким моральним станом суспільства. Заклики до реформування української освіти не призводять до суттєвих змін, і однією з причин є нерозуміння напрямку розвитку. Відповідати на виклики часу разом зі світовою університетською спільнотою, а не намагатися доганяти примарну західну освіту - це має стати шляхом вирішення проблем української університетської освіти.
Завантаження
Посилання
Маяцкий М. Университет называется [Текст] / Михаил Маяцкий. //
Логос. - 2013. - №1(91). С. 4 -17.
Калхун К. Університет у кризі? [Текст] / Крейг Калхун. // Спільне. - 2011. - №3. С. 8 - 17.
Росс Е. Глобальний університет (Уривок із книги «Університет проти самого себе») [Текст] / Ендрю Росс. // Спільне. - 2011. - №3. С. 26 - 34.
Шнедельбах Г. Университет Гумбольдта [Текст] / Герберт Шнедельбах. // Логос. - 2002. - №5-6 (35). С. 65 - 78.
Совсун І. Новий порядок денний для університетської освіти [Текст] / Інна Совсун. // Спільне. - 2011. - №3. С. 57 - 62.
Бовсунівська Т. Реформа вищої освіти як нездоланна проблема [Електронний ресурс] / Тетяна Бовсунівська. // Віче. - 2015. - №14 (липень). Режим доступу: http://www.viche.info/journal/4828/