Популізм у контексті таблоїдизації мас-медійного простору: політико-культурній вимір

  • G. М. Kuts Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди,
Ключові слова: популізм, мас-медіа, таблоїдизація, політична культура, масова культура

Анотація

У статті аргументовано, що ідеї популізму набули популярності в сучасному світі завдяки процесу таблоїдизації мас-медіа. Це призводить до тривожного тренду домінування маргінесу (основного споживача ідей популізму) у виборі суспільного майбутнього. У контексті теорії «бунту мас» Х. Ортеги-і-Гасета зазначено, що досконалість сучасного життя маси вважають не за організацію, а за природу. Тобто, існуючі форми соціального буття, які сприяли комфортному проживанню людини маси, вважаються вічними та незмінними (кимось даними). Відповідно, класу споживачів популізму притаманні специфічні політико-ментальні характеристики: їх не цікавлять причини виникнення існуючого устрою суспільного життя. Їх цікавить лише їхній добробут і одночасно вони відмежовуються від причин цього добробуту. У цілому, таблоїдизація мас-медіа детермінувала поширення ідей популізму.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

G. М. Kuts, Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди,

д. політ. н., професор, професор кафедри політології, соціології та культурології

 

Посилання

Бек У. Влада і контрвлада у добу глобалізації. Нова світова політична економія / Ульрих Бек; [пер. з нім. та наук. ред. О. Юдіна]. - К. : Ніка-Центр, 2011. - 408 с.

Кіянка І. Б. Популізм як феномен політичного життя / І. Б. Кіянка // Вісник Дніпропетровського університету. Серія : Філософія. Соціологія. Політологія. - 2013. - Т. 21, Вип. 23 (4). - С. 24-29.

Куц Г. М. Перипетії формування політичного режиму в пострадянській Україні: досвід Майданів / Г. М. Куц // Сучасне суспільство : політичні науки : зб. наук. праць / Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Харків : ФОП Петров В. В., 2014. - Вип. 1 (5). - С. 82 - 94.

Куц Г. М. Трансформаційний потенціал лібералізму в політичному просторі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. політ. наук : спец. 23.00.02 «Політичні інститути та процеси» / Г. М. Куц. - Чернівці : Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича, 2011. - 36 с.

Куц Ю. О. Національна свідомість і самосвідомість у етнополітиці й державотворенні / Ю. О. Куц // Актуальні проблеми державного управління : наук. зб. - Харків : УАДУ ХФ, 2000. - № 2 (7). - С. 45 -52.

Мервін Д. Популізм / Девід Мервін // Короткий оксфордський політичний словник ; [пер. з англ. / за ред. І. Макліна, А. Макмілана]. - К. : Видавництво Соломії Павличко «Основи», 2005. - 789 с. - С. 536- 537.

Ортега-і-Гасет Х. Бунт мас / Хосе Ортега-і-Гасет // Вибрані твори / Хосе Ортега-і-Гасет ; [пер. з ісп. В. Бурггардта, В. Сахна, О. Товстенко]. - К. : Основи, 1994. - 420 с. - С. 15 - 139.

Піонтек Д. Таблоїдизація і журналістика [Електронний ресурс] / Дорота Піонтек ; [пер. з пол. О. Піддубний]. - Режим доступу: http://osvita.mediasapiens.ua/trends/1411978127/tabloidizatsiya_i_zhurnalistika/.

Поппер К. Відкрите суспільство та його вороги : В 2-х т. / Карл Поппер ; [пер. з англ. О. Коваленка]. - К. : Видавництво «Основи», 1994. - Т. 1 : У полоні Платонових чарів. - 444 с.

Тард Ж. Законы подражанія. (Les lois de Limitation) / Ж. Тард ; [переводъ съ французскаго]. - С- Петербургъ : Издаше Ф. Павленкова, 1892. - 372 с.

Тойнбі А. Дослідження історії : В 2 т. / Арнольд Тойнбі ; [пер. з англ. В. Шовкуна]. - К. : Основи, 1995. - Т. 1. - 614 с.
Опубліковано
2017-11-24
Цитовано
Як цитувати
KutsG. М. (2017). Популізм у контексті таблоїдизації мас-медійного простору: політико-культурній вимір. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки», (57), 111-115. https://doi.org/10.26565/2306-6687-2017-57-18