ПОДХОДЫ К ИЗУЧЕНИЮ КУЛЬТУРЫ ПИТАНИЯ КАК ОБЪЕКТА ФИЛОСОФСКО-КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКОГО АНАЛИЗА
Анотація
Данная статья сфокусирована на стратегиях исследования культуры питания, основных
проблемах культурологии пищи, а также на социокультурных причинах пищевых расстройств.
Также затрагивается проблема дихотомии природа/культура по отношению к вопросам
питания. Обосновывается возможность культурологического, философского и эстетического
анализа культуры питания, анализируется степень политического влияния на характер принятия
пищи. Раскрывается возможность кросс-культурной коммуникации посредством пищи.
С.В. Бєлікова
ПІДХОДИ ДО ДОСЛІДЖЕННЯ КУЛЬТУРИ ХАРЧУВАННЯ ЯК ПРЕДМЕТУ
ФІЛОСОФСЬКО-КУЛЬТУРОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ
Дана стаття сфокусована на стратегіях дослідження культури харчування, основних
засадах культурології їжі, а також на соціокультурних підставах розладів харчової поведінки.
Також розглядається проблема дихотомії природа/культура по відношенню до проблем
харчування. Обґрунтовується можливість культурологічного, філософського та естетичного
аналізу культури харчування, аналізується ступінь впливу політичного дискурсу на характер
уживання їжі. Розкривається можливість крос-культурної комунікації за допомоги їжі.
Ключові слова: культура, харчування, політичне, естетика, філософія, крос-культурна
комунікація.
S. Bielikova
THE APPROACHES TO THE RESEARCH OF FOOD HISTORY AS THE SUBJECT OF
PHILOSOPHICAL AND CULTURAL ANALYSIS
This article is focused on the strategies of the food history research, on the main principles of the
food field in cultural studies, and on the sociocultural basis of the eating disorders. It also considers the
problem of such dichotomy as nature/culture related to the problems of food. There are the arguments of
the possibility to analyze the food history from the cultural, philosophical and aesthetical points of view,
and the analysis of the level of political discourse’s influence on the way of nutrition. It examines the
possibility of the cross-cultural communication with the help of the food.
Key words: culture, food, political, aesthetic, philosophy, cross-cultural communication.