ВЕЛИКА ІСТОРІЯ ОСВІТИ. ЧАСТИНА ⅖. БРОНЗОВИЙ ВІК. “РАБСТВО ВОЛІ”

  • Денис Русланович Бакіров аспірант, викладач кафедри теорії культури і філософії науки філософського факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразін https://orcid.org/0000-0003-1684-653X
Ключові слова: Bildung, розвиток дорослої людини, велика історія, бронзовий вік, осьовий вік, філософія, радикальна ортодоксія, теологія, етапи розвитку

Анотація

Мета цієї статті – дослідити три виміри культури Бронзового Віку: наука, заснована на процедурному знанні навичок (techne); закон, заснований на сваволі сильних світу цього (деспотизм); і культ, заснований на поклонінні волі (язичницьке ідолопоклонство). Гіпотеза полягає в тому, що петля зворотного зв'язку між такими наукою, законом та культом вчить людей повстанню проти природи та реальності як таких. Процедурне знання і міф як засіб комунікації вчать людей до раболіпства, підпорядкування волі сильних світу цього, і ідолопоклонства, поклоніння силі волі. Оскільки процедурна наука дає можливість примушувати довкілля, перетворити світ, щоб уникнути долі тих, хто перетворений ним, освіту бронзового віку було відокремлено від перетворення. Людей вчили ставати тими, хто має владу нав'язувати свою волю своєму оточенню, ставати майстрами навичок та майстрами людей. Таким чином, їхня воля ширяє в повітрі, повставши проти природного перебігу часу і змін. Оскільки люди бронзового віку понад усе цінують силу нав'язувати волю, їхній закон виправдовує, які культ освячує довільне використання влади – свободу вибору сильного. Суспільство, яке перебуває у владі права правителя вибрати все, що він хоче, - це суспільство, небезпечно відірване від правди - суспільство, в якому порушено зворотний зв'язок між законотворчістю і «новиною» про навколишню реальність. У Бронзовому Віці право і священне втрачають всякий сенс, оскільки вони стають підлеглими волі найсильніших, стають зобов'язаними виправдовувати і освячувати свавілля влади: “Люди використовують свої переваги один перед одним, вони крадуть і брешуть, вони ображають бідняків та безпорадних, обманюють чужих , що для них немає жодних законів” у той час як “пророки не попереджають людей, вони приховують правду” (Єзекіїль 22:29, 22:28). Метод полягає в прочитанні Біблії як свідоцтва про падіння людини в рабство – у власницьку форму відносин, властиву Бронзовому Віку.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Childe, V.G. (1930). The bronze age. New York: The Macmillan Company.

Commons, M.L. Trudeau, E.J. Stein, S.A. Richards F.A. & Krause S.R. (1998). Hierarchical complexity of tasks shows the existence of developmental stages. Developmental Review 8(3,) 237-278.

Dodds, E. R. (1951). The Greeks and the Irrational. University of California Press. P.14.

Fong Wen ed. (1980). The great bronze age of China: an exhibition from the People's Republic of China. New York: The Metropolitan Museum of Art. Retrieved 13 September 2013.

Freinacht, Hanzi. (2016). The Listening Society. Metamoderna Press. Wroclaw.

Geertz, C. (1973). The Interpretation of Cultures. New York: Basic Books

Graeber, D., Wengrow, D. (2020). The Dawn of Everything. Farrar Straus and Giroux. New York.

Harris, Marvin (1997). Culture People Nature: An Introduction to General Anthropology (7th ed.). Boston: Allyn & Bacon

Higham, C.F.W. (2011). "The Bronze Age of Southeast Asia: New insight on social change from Ban Non Wat". Cambridge Archaeological Journal, 21(3), 365–389. doi:10.1017/s0959774311000424. S2CID 162729367.

Kelleher Bradford (1980). Treasures from the Bronze Age of China: An exhibition from the People's Republic of China the Metropolitan Museum of Art. New York: Ballantine Books

Kuijpers, M.H.G. (2008). Bronze Age metalworking in the Netherlands (c. 2000–800 BC): A research into the preservation of metallurgy related artefacts and the social position of the smith. Leiden: Sidestone Press. ISBN 978-9088900150. Archived from the original on 5 February 2013. Retrieved 2 February 2012.

Lewis, M. (2011). Memoirs of an Addicted Brain: A Neuroscientist Examines his Former Life on Drugs.

Luther, Martin. (1525). De Servo Arbitrio commonly translated as On the Bondage of Will.

Müller-Lyer, F.C.; Lake E.C.; Lake H.A. (1921). The history of social development. New York: Alfred A. Knopf.

Nabokov, V. (1974). Tyrants Destroyed. (In Russian edition: Набоков, В. Истребление тиранов. 1990. p. 393).

Pittman, H. (1984). Art of the Bronze Age: southeastern Iran western Central Asia and the Indus Valley. New York: The Metropolitan Museum of Art. ISBN 978-0-87099-365-7. Archived from the original on 26 December 2013. Retrieved 17 July 2013.

Salzmann, Zdeněk (1993). Language culture and society: an introduction to linguistic anthropology. Boulder CO: Westview Press.

Shweder, R. A., LeVine, R. A. eds. (1984). Culture Theory: essays on mind self and emotion. Cambridge UK: Cambridge University Press.

Wagner, D. B. (1993). Iron and Steel in Ancient China. Leiden Netherlands; New York: E.J. Brill.

Waitz, T. (1863). Introduction to Anthropology. Translated by J. Frederick Collingwood for the Anthropological Society of London. London: Longman Green Longman and Roberts.

Williams, Rowan. (2000). Lost Icons. P. 113.

Опубліковано
2021-12-29
Цитовано
Як цитувати
Бакіров, Д. Р. (2021). ВЕЛИКА ІСТОРІЯ ОСВІТИ. ЧАСТИНА ⅖. БРОНЗОВИЙ ВІК. “РАБСТВО ВОЛІ”. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки», (64), 79-91. https://doi.org/10.26565/2306-6687-2021-64-09