ФІЛОСОФІЗАЦІЯ ТА ЕЛЕМЕНТИ КАЗКОТЕРАПІЇ

  • Владлена Віталіївна Лисенкова Харківська державна академія культури https://orcid.org/0000-0001-8227-3974
Ключові слова: філософізація, філософська культура, філософська казка, філософське мислення

Анотація

Для подолання сучасної деінтелектуалізації культури у статті пропонується використання філософізації − ознайомлення з видатними філософськими творами та практикою філософського мислення. У ранньому віці необхідним засобом її втілення повинно стати читання філософських казок, які нерідко є філософські проблемними і прямо працюють на філософізацію свідомості. Вони вводять дитину у світ філософування.

Позитивним прикладом для цього є збірка Л  Сурженко «Філософські казки».

Людина не може обходитись без використання філософського потенціалу, навіть на буденному рівні їй потрібні й філософські надбання. Інакше її висновки будуть одномірними і не буде змоги побачити власну обмеженість.

Читання формує культуру мислення, літературний смак, канали емоційного сприйняття того, що прочитано. Для дитини важливо уміти висловити свої думки, дізнатись про позиції дорослих з цього приводу. Необхідно вчитися навичкам дискусії, бесіди і цьому відповідає процес читання та подальшого обговорення текстів. Батькам треба відповідати на численні дитячі «чому», що посилює ефект від книги.

Філософські казки дитинства мають вплив на людину і після того, як вона виросла, бо колективна свідомість живить індивідуальну, дозволяє приймати правильні рішення. Любов до читання формує творчо-креативну структуру особистості, укріплює інтелектуально-психічний комплекс. Багато казок виступають пошуковими і тому сприяють філософізації,, дозволяють поєднати сприйняття яскравих образів, нетривіальність сюжетів та моральність розповіді.

Тобто, знайомство з філософськими казками зрощує філософську мудрість і допомагає активізувати мозок дитини, привчає її до роздумів та зрілих оцінок. Саме такими книжками, які поступово вводять у світ, потрібно поповнювати дитячу бібліотеку.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Владлена Віталіївна Лисенкова, Харківська державна академія культури

доктор філософських наук, професор

Посилання

Andrianov, M. (2008). Philosophy for kids in fairy tales and stories: support for raising children in the family and at school. Minsk: Modern school. (In Russian).

Kozlov, N. (1996) Philosophical tales for those pondering life, or a fun book about freedom and morality. Moscow: New school. (In Russian).

Lysenkova, V. (2010) Fhilosofization as a condition for the development of creativity of a creative person. ІІ International scientific conference «Social and humanitarian vectors of higher education pedagogy». Kharkiv, Kharkiv State Academy of Design and Arts, 15-16 аpril 2010: collection of materials. (In Russian).

Mori, Ya. (2018) Songs of the Shaman’s Mom: Philosophical tales about time, apples and the meaning of life. Moscow: AST publishing house. (In Russian).

Philosophical tales and parables: new meaning of old truths (2000) (V. Scoda, com.). Kharkiv: Folio, Moscow: LLC «AST publishing house». (In Russian).

Surzhenko, L. (2014). Philosophical Tale. Support for raising. Minsk: Bookmaster. (In Russian).

Yulina, N. (1996). Philosophy for Children. Postmethod. Philosophy at school, 3(13), 20-23. (In Russian).
Опубліковано
2021-03-23
Цитовано
Як цитувати
Лисенкова, В. В. (2021). ФІЛОСОФІЗАЦІЯ ТА ЕЛЕМЕНТИ КАЗКОТЕРАПІЇ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки», (62), 81-85. https://doi.org/10.26565/2306-6687-2020-62-11