ANALYSIS OF MAIN DISTRIBUTION CHANNELS OF FRESH VEGETABLES BY AGRICULTURAL ENTERPRISES

  • Yuliia Chernenko V.V. Dokuchaev Kharkiv National Agrarian University, PJSC «Dokuchaevske – 2», Kharkiv region, Kharkiv district, 62483, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6519-3702
Keywords: market, distribution channels, open ground vegetables, producers of vegetables, wholesale market.

Abstract

The article includes research in changing the structure of open ground vegetables implementing agricultural enterprises in 2005-2014 years. The author analyzes the existing main channels, their strengths and weaknesses. Recommendations on the organization of sales.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер : пер. с англ. – М. : «Ростинтэр», 1996. – 704 с.
2. Сільське господарство України 2014 : [стат. зб.] / за ред. О.М. Прокопенко. – К., 2015. – 379 с.
3. Про оптові ринки сільськогосподарської продукції : Закон України № 1561-VI від 25.06.2009 / Відомості Верховної Ради України. – 2009. – № 51. – Ст. 755.
4. Стрижеус А «Роман Федишин : Вырастить продукцию — очень важно, но также важно выгодно ее продать» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://latifundist.com/interview.
5. Про здійснення державних закупівель : Закон України в редакції від 30.09.2015 №1197-VII (зі змінами) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1197-18.
6. Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність з міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції : Закон України від 15.09.2015 №679-VIII // Відомості Верховної Ради. – 2015. – №46. – Ст. 414.
7. Грицак Н. Збут для дрібних – справа потопаючих / Н. Грицак // Агробізнес сьогодні. – 2014. – №5(276) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.agro-business.com.ua.
8. Кучеренко Т. Ринок овочів і баштанних культур в Україні : поточна кон’юнктура і прогноз / Т. Кучеренко // Пропозиція. – 2009. – №1. – С. 52-56.
9. Красноруцький О. Функціонування маркетингової інфраструктури внутрішніх ринківпродовольства і сільськогосподарської продукції / О. Красноруцький // Зб.наук. праць молодих вчених ТНЕУ. – Тернопіль: ТНЕУ, 2008. – С. 31-35.
10. Скупський Р.М. Організаційно-економічні засади інноваційного розвитку промислового овочівництва в аграрних підприємствах : монографія / Р.М. Скупський. – Херсон : Грінь Д.С., 2013. – 442 с.
Published
2016-02-09
How to Cite
Chernenko, Y. (2016). ANALYSIS OF MAIN DISTRIBUTION CHANNELS OF FRESH VEGETABLES BY AGRICULTURAL ENTERPRISES. Social Economics, 50(2), 98-104. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/soceconom/article/view/4807
Section
DEVELOPMENT PROCESSES OF SOCIAL ECONOMICS