ФІНАНСОВІ АКТИВИ ЯК ДРАЙВЕР ЕФЕКТИВНОСТІ РІЗНИХ НАПРЯМІВ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
У статті досліджено роль фінансових активів як ключового інструменту підвищення ефективності управління підприємством, зокрема його маркетингової діяльності в умовах глобалізації, цифрової трансформації та зростання конкуренції. Обґрунтовано взаємозв’язок між управлінням фінансовими активами та результативністю маркетингових рішень. Проведено порівняння підходів до оцінки фінансових активів відповідно до НП(С)БО 13 та МСФЗ, виявлено ключові відмінності між ними, зокрема глибину класифікації та вимоги до розкриття інформації у звітності. Окрему увагу приділено аналізу ризиків – кредитного, ліквідного та ринкового – та розроблено рекомендації щодо їх врахування при формуванні маркетингових бюджетів.
Визначено основні функції фінансових активів у маркетингу – забезпечення ліквідності, фінансування рекламних кампаній, підтримка цінової політики, розвиток клієнтських програм і бренду.
Проведено критичний огляд наукових підходів до класифікації активів і обґрунтовано потребу у формуванні єдиної методології оцінювання їх впливу на маркетингову ефективність. Запропоновано напрями вдосконалення системи управління фінансовими активами з метою підвищення конкурентоспроможності підприємств.
Результати дослідження показали, що раціональне управління фінансовими активами підвищує ROI маркетингових кампаній, стабілізує ритм комунікаційної діяльності, мінімізує ризики недофінансування та формує довгострокові конкурентні переваги підприємства. Запропоновані підходи дозволяють підприємствам швидше реагувати на зміни ринкового середовища, забезпечувати сталість брендових ініціатив та ефективно використовувати ресурси для підтримки зростання на національному й міжнародному ринках. Подальші дослідження повинні бути спрямовані на створення практичних моделей оптимізації управління фінансовими активами з метою підвищення ефективності маркетингу та загальної вартості підприємства.
Завантаження
Посилання
Van Horne, J., & Wachowicz, M. J. (2008). Fundamentals of Financial Management (13th Edition).
Marshall, J. F., & Bansal, V. K. (1998). Financial Engineering. A complete guide to financial innovation. New York Institute of Finance.
Piskunova, N. O. (2020). Improving the scientific and methodological substantiation of the analysis of cash flows of enterprises. Economic analysis, 2(25), 122–131. (in Ukrainian)
Podderyogin, A. M. (2009). Financial management: textbook. K.: KNEU, 2006. (in Ukrainian)
Rischard, F. (2010). International Baccalaureate Organization. Retrieved from http://ibnaconference.org/en/node/29
Sarapina, O., & Kirilkina, O. (2019). Methodological foundations of the analysis of receivables. Global and national problems of economy, 3, 865−868. (in Ukrainian)
Shim, J. K., & Siegel, J. G. (2000). Financial Management. Third Edition. Barron’s business library.
Tereshchenko, O., & Babiak, N. (2020). Causality of risks, cost of equity and shading of the enterprise income. Baltic Journal of Economic Studies, 6 (2), 61-68.
Uninets-Khodakivska, V. P., Kostyukevich, O. I., & Lyatambo, O. A. (2009). Financial Services Market: Theory and Practice: Textbook. Kyiv: TsNL.
Fabozzi, J. F. (1998). Financial instruments. Investment management.
Kumar, V. (2024). AI-powered marketing: What, where, and how? Information & Management, 61 (6). DOI: https://doi.org/10.1016/j.im.2024.103922
Basu, R., Aksoy, L., Kumar, V., et al. (2023). Marketing analytics: The bridge between customer insights and firm performance. Journal of the Academy of Marketing Science, 40 (12). DOI: https://doi.org/10.1002/mar.21908
Kravchenko, V. (2024). Efficiency of enterprise: content, types and role in modern conditions. Economy and Society, 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-93 (in Ukrainian)
Agag, G., El-Masry, A. A., & Elshaer, I. A. (2024). Understanding the relationship between marketing analytics use, customer agility, and customer satisfaction. Journal of Business Research, 77. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103663
Shaheen, H. (2025). Social media marketing research: A bibliometric analysis from Scopus. Future Business Journal, 11, 41. DOI: https://doi.org/10.1186/s43093-025-00465-2
Cioppi, M., Curina, I., Francioni, B., & Savelli, E. (2023). Digital Transformation and marketing: A systematic and thematic literature review. Journal of the Academy of Marketing Science, 2023, 207–288. DOI: https://doi.org/10.1007/s43039-023-00067-2
Paananen, M., & Lin, H. (2019). The development of accounting quality of IAS and IFRS over time. Journal of International accounting research, 8, 31–55. Retrieved from https://uhra.herts.ac.uk/bitstream/handle/2299/2693/903019.pdf?isAllowed=y&seque nce=1
Paul, J. (2024). Digital transformation: A multidisciplinary perspective and challenges. International Journal of Consumer Studies, 48 (2). DOI: https://doi.org/10.1111/ijcs.13015
Fader, P. S., & Hardie, B. G. S. (2022). Customer-base analysis in the era of big data. Marketing Science, 41 (5), 903–922. DOI: https://doi.org/10.1287/mksc.2022.1369
Osadcha, O. O., & Savina, N. B. (2020). Methodological aspects of analyzing the cash flows of an enterprise. Bulletin of the Ukrainian State University of Economics. Ser. Economic Sciences, 4 (92), 219–226. DOI: https://doi.org/10.31713/ve4202021 (in Ukrainian)
Danaher, P. J., Gray, J., M., & Simester, D. (2022). Marketing mix modeling: A state-of-the-art review and directions for the future. Foundations and Trends in Marketing, 15 (3), 151–283. DOI: https://doi.org/10.1561/1700000069

Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.