МІСЦЕ ЕТИКИ СОЛІДАРНОСТІ В ПОМ'ЯКШЕННІ ПРОБЛЕМИ БЕЗРОБІТТЯ В СУБСАХАРСЬКІЙ АФРИЦІ
Анотація
Субсахарська Африка, як і деякі інші частини світу, страждає від безлічі проблем, як-от деградація навколишнього середовища, зміна клімату, нелегальна міграція, торгівля людьми, тероризм, конфлікти через ресурси, погане та невміле керівництво, неспроможні держави, збройний бандитизм, контрабанда наркотиків, молодіжні заворушення, безробіття тощо. Одна з цих проблем, безробіття, зруйнувала багато людських життів і рівною мірою змусила деяких людей жити в принизливий для людини спосіб, що також впливає і на ситуацію з екологічними ресурсами. Безробіття – це не просто статистика чи цифри, але й фактичне життя людей, які є носіями прав і гідності. Безробіття може перешкоджати здійсненню прав людини та забирати в людей можливість жити осмисленим життям. Незважаючи на величезні природні ресурси та людський капітал субсахарського регіону, безробіття вперто залишається на тому ж рівні. Тож чому ми маємо таку ситуацію? Саме це питання проблематизується в нашій роботі. Отже, запропонована стаття критично та аналітично розглядає проблему безробіття в Субсахарській Африці у світлі етики солідарності. Також у статті герменевтично інтерпретуються ключові для такого дослідження поняття. Ми розглядаємо фундаментальні причини безробіття в субсахарському регіоні та аналізуємо можливі шляхи розв’язання цієї проблеми. У запропонованому дослідженні проблема безробіття розглядається як така, що межує з етичною сферою, оскільки багато факторів, які забезпечують зайнятість, пов’язані з поведінкою та мораллю людей. Тож у цьому питанні є етичні аспекти. Саме тому в нашому дослідженні ми займаємо позицію етики солідарності: у такий спосіб ми намагаємось обґрунтувати додатковий шлях вирішення проблеми безробіття. Інакше кажучи, це водночас і практична, і теоретична основа для розгляду проблеми безробіття. Солідарне життя змушує людей легко співпрацювати та долати такі соціальні проблеми, як безробіття. Отже, дослідження в підсумку підтверджує, що безробіття є поширеною проблемою на субконтиненті та спричиняє серйозні наслідки як для життя людей, так і для навколишнього середовища. У статті робиться висновок, що етика солідарності може допомогти пом’якшити проблему безробіття на субконтиненті, зробивши його більш мирним і щасливим.
Завантаження
Посилання
Abercrombie, N., Hill, S., & Turner, B. S. (2000). The Penguin Dictionary of Sociology. London: Penguin Books.
African Union. (1981). African Charter on Human and Peoples’ Rights. Retrieved from https://au.int/en/treaties/african-charter-human-and-peoples-rights.
Bayertz, K. (1999). Four Uses of Solidarity. In K. Bayertz (Ed.), Solidarity (pp. 3–28). Dordrecht: Kluwer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-015-9245-1.
Brock, G., & Brighouse, H. (2005). Introduction. In G. Brock & H. Brighouse (Eds.), The Political Philosophy of Cosmopolitanism (pp. 1–9). Cambridge: Cambridge University Press. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511614743.002.
Chaturvedi, A. K. (2006). Academic’s Dictionary of Political Science. New Delhi: Academic (India) Publishers.
Cheah, P., & Robbins, B. (Eds.). (1998). Cosmopolitics: Thinking and Felling Beyond the Nation. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Dawson, A., & Jennings, B. (2012). The Place of Solidarity in Public Health Ethics. Public Health Reviews, 34(1), 65–79. DOI: https://doi.org/10.1007/BF03391656.
Encyclopaedia Britannica. (2020). Unemployment. Retrieved from https://www.britannica.com/topic/unemployment.
Ekei, J. C. (2001). Justice in Communalism: A Foundation of Ethics in African Philosophy. Lagos: Realm Communications.
Francis, P. (2014). Pope’s Address to Popular Movements. Retrieved from https://zenit.org/articles/pope-s-address-to-popular-movements.
Garrett, T. M. (1968). Problems and Perceptive in Ethics. New York: Sheed & Ward.
Głos, A. (2017). Solidarity in the Classical Tradition. Logos i Ethos, 2(46), 7–33. DOI: https://doi.org/10.15633/lie.2359.
Hill, B. R., Knitter, P., & Madges, W. (2002). Faith, Religion, and Theology: A Contemporary Introduction. Mystic, CT: Twenty-Third Publications.
Hobgood, M. E. (2007). Solidarity. In O. O. Espin, & J. B. Nickoloff (Eds.), An Introductory Dictionary of Theology and Religious Studies (pp. 1306–1307). Collegeville, Minnesota: Liturgical Press.
Hooft, S. V. (2009). Cosmopolitanism: A Philosophy for Global Ethics. Stocksfield, UK: Acumen.
Ihensekhien, O. A., & Asekome, M. O. (2017). Youth Unemployment and Economic Growth: Lesson from Low-Income Countries in Sub-Saharan Africa. European Journal of Economics, Law and Politics, 4(2), 1–15.
Jary, D., & Jary, J. (2000). Collins Internet-Linked Dictionary of Sociology. Glasgow, UK: HarperCollins Publishers.
King, M. L. (1963). Letter from a Birmingham Jail. Retrieved from https://www.africa.upenn.edu/Articles_Gen/Letter_Birmingham.html.
Mawere, M., & Mubaya, T. R. (2016). African Philosophy and Though Systems: A Search for a Culture and Philosophy of Belonging. Mankon, Bamenda, Cameroon: Langaa Research and Publishing CIG. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctvk3gkz5.
Nyerere, J. K. (1968). Ujamaa: Essays on Socialism. Dar es Salaam: Oxford University Press.
Okoji, M. A. (1997). Female Household’s Heads in Ini: The Environmental Consequences of Poverty. In Poverty Alleviation in Nigeria: Selected Papers for the 1997 Annual Conference (pp. 383–396). Ibadan: Nigerian Economic Society.
Omoregbe, J. (1993). Ethics: A Systematic and Historical Study. Lagos: Joja Educational Research and Publishers.
Paul, J. (1978). Sollicitudo Rei Socialis. Retrieved from http://www.vatican.va/content/john-paul-ii/en/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_30121987_sollicitudo-rei-socialis.html.
Paul, J. (1990). Address to the Workers at St. Margaret Square, Cottonera. L’Osservatore Romano, 5 (English Language Edition).
Paul, J. (1981). Laborem Exercens. Retrieved from http://www.vatican.va/content/john-paul-ii/en/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_14091981_laborem-exercens.html.
Scholz, S. J. (2013). Solidarity. In H. LaFollette (Ed.), The International Encyclopedia of Ethics (Vol. VIII, pp. 4957–4964). Malden, MA: Wiley-Blackwell.
Sindima, H. J. (2016). Umunthu: The Ontology of African Ethics. In E. O. Gbadegesin, Y. K. Salami & K. Abimbola (Eds.), Exploring the Ethics of Individualism and Communitarianism: Multidisciplinary Essays in Honour of Professor Segun Gbadegesin (pp.21–54). Mitchellvile, MD, USA: Harvest Day Publications.
Sullivan, W. M., & Kymlicka, W. (2007). Table of Contents. In W. M. Sullivan & W. Kymlicka (Eds.), The Globalization of Ethics (pp. VII-VIII). Cambridge: Cambridge University Press. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511498701.
Umo, J. U. (2007). Economic: An African Perspective. Lagos: Millennium Text Publishers.
United Nations. (1948). Universal Declaration on Human Rights. Retrieved from https://www.un.org/en/universal-declaration-human-rights.
Wojtyla, K. (1979). The Acting Person. (A.-T. Tymieniecka, Ed.; A. Potocki, Trans.). Dordrecht, Holland: D. Reidel Publishing. (Original work published 1969).
World Bank. (2020, June 21). Unemployment, Total (% of Total Labor Force) (Modeled ILO Estimate) – Sub-Saharan Africa. Retrieved from https://data.worldbank.org/indicator/SL.UEM.TOTL.ZS?locations=ZG.
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).