ФІЛОСОФІЯ ПРИСУТНОСТІ: СКОВОРОДА І ГУМБРЕХТ (ПРОСВІТНИЦТВО ТА ПОСТМОДЕРН). ДЕСКРИПЦІЯ УМОВ І МОЖЛИВОСТІ ПОДІЇ ДУМКИ У ВПЛИВАХ НА КОНТЕКСТИ
Анотація
Запропонована розвідка – феноменологічне описування досвіду думки як досвіду вільного самовизначення філософа у поєднанні його фахової діяльності, життєвих обставин і текстів як проектів самореалізації філософуючого у намаганні віднайти себе, заявити про свою присутність у світі. Філософське описування розглядається як описування пізнавальної ситуації, у яку включений сам філософуючий, коли описування співпадає з самоописуванням, екзистенціальною напругою мисленнєвого процесу в досвіді самореалізації. Філософський текст передає стан, пережитий філософом-творцем, тобто те, що з філософом відбулося (М. Мамардашвілі), тож філософський текст свідчить на користь присутності філософа-творця у світі й для світу. У цьому сенсі філософський твір – перформативний, спрямований на реалізацію думки, для того вона себе й демонструвала, аби впливати на контексти (суспільство, історію, культуру). Зроблено акцент на проблемі становлення філософської логіки сучасної культури та засадах, на яких вона формується, що дозволяє розширити розуміння специфіки (пост)сучасної раціональності.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Ado, P. (2014) What is Ancient Philosophy? (S. L. Yosypenko, Trans.). Kyiv: Novyi Akropol. (Original work published 1995). (In Ukrainian).
Brown, W. (2015, May 13). On the Danger of Neoliberalism and the Crisis of Democracy. Retrieved from http://s357a.blogspot.com/2015/05/blog-post_13.html. (In Russian).
Brown, W. (2015). Undoing Democracy: Neoliberalism’s Re-Making of State and Subject. (V. Korablyova, Trans.). Topos, 2-3, 11–41. (In Russian).
Golovashchenko, S. I. (2002). European Biblical Studies in Kyiv Academy: Textual Representation of Personalities and Traditions. Magisterium. Istoryko-filosofski studii – Historical and Philosophical Studies, 9, 22–34. (In Ukrainian).
Gumbrecht, H. U. (2006). Production of Presence: What Meaning Cannot Convey. (S. Zenkin, Trans.). Moscow: Novoe Literaturnoe Obozrenie. (In Russian).
Hess de Kalve, G. A. (1817). Skovoroda, Ukrainian Philosopher. Ukrainskii vestnik – Ukrainian Journal, IV, 106–119. (In Russian).
Drach, I., Krymskyi, S. B., & Popovych, M. V. (1984). Hryhorii Skovoroda. Kyiv: Molod. (In Ukrainian).
Zakydalskyi, T. (1996). Skovoroda – Narcissus in a Distorted Mirror. National University of Kyiv-Mohyla Academy. Naukovi zapysky – Scientific Notes, 1. Philosophy and Religious Studies, 59–65. (In Ukrainian).
Kultaieva, M. (2014). Anthropotechical Turn and its Social-Philosophical and Philosophical-Educational Implications in Theoretical Research of Peter Slotterdajk. Filosofiia Osvity –Philosophy of Education, 1 (14), 54–75. (In Ukrainian).
Loi, A. M., & Tolstoukhov, A. V. (2000). Practical Philosophy of Today: Subject and Prospects. Praktychna Filosofiia – Practical Philosophy, 1, 6–19. (In Ukrainian).
Ricoeur, P. (1995). Hermeneutics. Ethics. Politics. Moscow: Kami Academia. (In Russian).
Chyzhevsky, D. (1983). Outlines of the History of Philosophy in the Ukraine. Muenich: Ukrainian Free University. (In Ukrainian).
Ern, V. (2000). Struggle for Logos. Grigoriy Savvich Skovoroda. Life and doctrine. Moscow; Minsk: Logos. (In Russian).
Foucault, M. (1996). What is the Enlightenment? Voprosy metodologii – Methodology Issues, 1–2. (In Russian).
Habermas, J. (2003). Philosophical Discourse on Modernity. (M. Belyaev, K. Kostin, E. Petrenko, I. Rozanov, G. Severskaya, Trans.). Moscow: Ves mir. (Original work published 1985). (In Russian).
Zakydalsky, T. (1965). The Theory of Man in the Philosophy of Skovoroda (M. A. Thesis). Bryn Mawr College.
Адо П. Що таке антична філософія? / пер. з франц. С. Л. Йосипенка. К.: Новий Акрополь, 2014. 428 с.
Браун В. Об опасности неолиберализма и кризисе демократии [Электронный ресурс]. URL: http://s357a.blogspot.com/2015/05/blog-post_13.html.
Браун В. Разрушая демократию: ре-конституирование государства и субъекта неолиберализмом [Электронный ресурс] / пер. с англ. В. Кораблевой. Топос. 2015. № 2–3. С. 11–41.
Гессъ де Кальве Г. Сковорода, украинскій філософъ. Украинскій вѣстник. Харьковъ, 1817. 4. VІ. Апрель. [Кн. 4]. С. 106–119.
Головащенко С. І. Європейська біблеїстика в Київській академії: текстуальна репрезентація персоналій та традицій. Національний університет «Києво-Могилянська академія». Магістеріум. Історико-філософські студії. 2002. Вип. 9. С. 34–22.
Гумбрехт Х. У. Производство присутствия: Чего не может передать значение / пер. с англ. С. Зенкина. М.: Новое литературное обозрение, 2006. 184 с.
Драч І. Ф., Кримський С. Б., Попович М. В. Григорій Сковорода. К.: Молодь. 213 с.
Закидальський Т. Сковорода – Наркіс у кривому дзеркалі. Національний університет «Києво-Могилянська академія». Наукові записки. Том 1. Філософія та релігієзнавство. Київ, 1996. С. 59–65.
Култаєва М. Антропотехнічний поворот та його соціально-філософські та філософсько-освітні імплікації у теоретичних розвідках П. Слотердайка. Філософія освіти. 2014. №1 (14). С. 54–75.
Лой А. М., Толстоухов А. В. Практична філософія сьогодення: предмет і перспективи. Практична філософія. 2000. № 1. С. 6–19.
Рикёр П. Герменевтика. Этика. Политика / пер с франц. М.: Kami Academia, 1995, 160 с.
Сковорода Г. Повна академічна збірка творів / за ред. Л. Ушкалова. Харків: Майдан, 2010. 1400 с.
Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні (2-ге видання). Мюнхен: Український вільний університет, 1983. 105 с.
Эрн В. Борьба за логос. Григорий Саввич Сковорода. Жизнь и учение. Москва; Минск: Логос, 2000. 408 с.
Фуко М. Что такое просвещение? / пер с франц. Вопросы методологии, 1996, № 1–2.
Хабермас Ю. Философский дискурс о модерне / пер. с нем. М. М. Беляева, К. В. Костина, Е. Л. Петренко, И. В. Розанова, Г. М. Северской. М.: Весь мир, 2003. 416 с.
Zakydalsky T. The Theory of Man in the Philosophy of Skovoroda. Bryn Mawr College, 1965.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).