ДІАЛЕКТИЧНА ВЗАЄМОДІЯ ОСВІТИ Й СУБ’ЄКТИВНОСТІ ЯК ПРЕДМЕТ ФІЛОСОФСЬКОГО АНАЛІЗУ
Анотація
Для забезпечення ефективності та результативності освітньої системи необхідно володіти інформацією щодо внутрішніх та зовнішніх детермінант її функціонування. Метод системного й критичного аналізу, міждисциплінарний підхід дозволили здійснити експлікацію освітньої ситуації постмодерну в контексті проблеми сутності та екзистенції суб’єктивності в онтологічних умовах глобалізації та інтернаціоналізації світового процесу. На тлі проблеми генезису освітньої системи простежено трансформацію суб’єктивності, визначений взаємозв’язок соціального, економічного, культурного та освітнього, дана філософська оцінка ревізії освітніх тенденцій в умовах постмодерну. Зроблено акцент на проблемі духовності, кореляції духовного і соціального, мови та практики в структурі суб’єктивності та місця освіти в системі соціалізуючих факторів.
Завантаження
Посилання
Бурдьє П. Университетская докса и творчество: против схоластических делений : [электронный ресурс] / Пьер Бурдье ; [пер. с фр.]. – Режим доступа : http://bourdieu.name/content/burde-universitetskaja-doksa-i-tvorchestvo-protiv-sholasticheskih-delenij.
Каюк Т. Постмодерні новаторські підходи до реформування освіти: практика проти академічності / Т. Каюк // Науковий вісник Чернівецького університету. – Чернівці, 2013. – Вип. 663–664. – С. 208–212.
Квєк М. Місце філософії в університеті. Минуле, теперішнє, майбутнє : [електронний ресурс] / Марек Квєк ; [перекл. з польск. З. Рибчинська]. – Режим доступу : https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/12969/1/Kwiek_Ukrainian_Philosophy_University.pdf.
Макларен П. Революційна критична педагогіка у ХХІ ст. : [інтерв’ю] / Пітер Макларен, Ірина Предборська // Філософія освіти. – 2010. – № 1–2 (9). – С. 57–67.
Ортега-і-Гассет Х. Місія університету : [електронний ресурс] / Х. Ортега-і-Гассет ; [перекл. з ісп.]. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/vision/vis009.html.
Павлидис П. Личность в постмодернистском восприятии. К противоречиям современного образования : [електронний ресурс] / Периклис Палидис. – Режим доступу : http://www.ilhs.tuc.gr/ru/Postmodernism_i_lichnost.htm.
Deleuz G. Kafka. Pour une littérature mineure : [еlectronic resources] / G. Deleuz, F. Guattari. – Paris : Les èditions de Minuit. – Access mode : https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/401738/mod_resource/content/1/Kafka.%20Pour%20une%20litterature.pdf.
Global Learning Partners : [еlectronic resources]. – Access mode : http://www.globallearningpartners.com/about/our-team/dr.-jane-vella.
Kahn R. Paulo Freire and Ivan Illich: technology, politics and the reconstruction of education / R. Kahn, D. Kellner // Policy Futures in Education. – 2007. – № 4. – Volume 5. – Access mode : http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.2304/pfie.2007.5.4.431.
Kellner, D. Marxian Perspectives on Educational Philosophy: From Classical Marxism to Critical Pedagogy : [еlectronic resources] / D. Kellner. – 2013. – Access mode : https://pages.gseis.ucla.edu/faculty/kellner/essays/marxianperspectivesoneducation.pdf.
Lazzarato М. Signs and Machines, «Introduction» : [еlectronic resources] / М. Lazzarato. – 2014. – Access mode : https://anarchistwithoutcontent.wordpress.com/2014/06/10/maurizio-lazzarato-signs-and-machines-introduction.
Leeuw К. van der L. Рhilosophical dialogue and the search for truth / К. van der Leeuw // Thinking: The Journal of Philosophy for Children. – 2004. – Volume 17. – Issue 3. – рр. 17–23. – DOI: 10.5840/thinking20041734.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).