ДІАЛЕКТИЧНА ВЗАЄМОДІЯ ОСВІТИ Й СУБ’ЄКТИВНОСТІ ЯК ПРЕДМЕТ ФІЛОСОФСЬКОГО АНАЛІЗУ

  • N. V. Kamardash Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: освітні практики, суб’єктивність, постмодернізм, духовність

Анотація

Для забезпечення ефективності та результативності освітньої системи необхідно володіти інформацією щодо внутрішніх та зовнішніх детермінант її функціонування. Метод системного й критичного аналізу, міждисциплінарний підхід дозволили здійснити експлікацію освітньої ситуації постмодерну в контексті проблеми сутності та екзистенції суб’єктивності в онтологічних умовах глобалізації та інтернаціоналізації світового процесу. На тлі проблеми генезису освітньої системи простежено трансформацію суб’єктивності, визначений взаємозв’язок соціального, економічного, культурного та освітнього, дана філософська оцінка ревізії освітніх тенденцій в умовах постмодерну. Зроблено акцент на проблемі духовності, кореляції духовного і соціального, мови та практики в структурі суб’єктивності та місця освіти в системі соціалізуючих факторів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Бурдьє П. Университетская докса и творчество: против схоластических делений : [электронный ресурс] / Пьер Бурдье ; [пер. с фр.]. – Режим доступа : http://bourdieu.name/content/burde-universitetskaja-doksa-i-tvorchestvo-protiv-sholasticheskih-delenij.

Каюк Т. Постмодерні новаторські підходи до реформування освіти: практика проти академічності / Т. Каюк // Науковий вісник Чернівецького університету. – Чернівці, 2013. – Вип. 663–664. – С. 208–212.

Квєк М. Місце філософії в університеті. Минуле, теперішнє, майбутнє : [електронний ресурс] / Марек Квєк ; [перекл. з польск. З. Рибчинська]. – Режим доступу : https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/12969/1/Kwiek_Ukrainian_Philosophy_University.pdf.

Макларен П. Революційна критична педагогіка у ХХІ ст. : [інтерв’ю] / Пітер Макларен, Ірина Предборська // Філософія освіти. – 2010. – № 1–2 (9). – С. 57–67.

Ортега-і-Гассет Х. Місія університету : [електронний ресурс] / Х. Ортега-і-Гассет ; [перекл. з ісп.]. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/vision/vis009.html.

Павлидис П. Личность в постмодернистском восприятии. К противоречиям современного образования : [електронний ресурс] / Периклис Палидис. – Режим доступу : http://www.ilhs.tuc.gr/ru/Postmodernism_i_lichnost.htm.

Deleuz G. Kafka. Pour une littérature mineure : [еlectronic resources] / G. Deleuz, F. Guattari. – Paris : Les èditions de Minuit. – Access mode : https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/401738/mod_resource/content/1/Kafka.%20Pour%20une%20litterature.pdf.

Global Learning Partners : [еlectronic resources]. – Access mode : http://www.globallearningpartners.com/about/our-team/dr.-jane-vella.

Kahn R. Paulo Freire and Ivan Illich: technology, politics and the reconstruction of education / R. Kahn, D. Kellner // Policy Futures in Education. – 2007. – № 4. – Volume 5. – Access mode : http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.2304/pfie.2007.5.4.431.

Kellner, D. Marxian Perspectives on Educational Philosophy: From Classical Marxism to Critical Pedagogy : [еlectronic resources] / D. Kellner. – 2013. – Access mode : https://pages.gseis.ucla.edu/faculty/kellner/essays/marxianperspectivesoneducation.pdf.

Lazzarato М. Signs and Machines, «Introduction» : [еlectronic resources] / М. Lazzarato. – 2014. – Access mode : https://anarchistwithoutcontent.wordpress.com/2014/06/10/maurizio-lazzarato-signs-and-machines-introduction.

Leeuw К. van der L. Рhilosophical dialogue and the search for truth / К. van der Leeuw // Thinking: The Journal of Philosophy for Children. – 2004. – Volume 17. – Issue 3. – рр. 17–23. – DOI: 10.5840/thinking20041734.

Опубліковано
2017-12-24
Цитовано
Як цитувати
Kamardash, N. V. (2017). ДІАЛЕКТИЧНА ВЗАЄМОДІЯ ОСВІТИ Й СУБ’ЄКТИВНОСТІ ЯК ПРЕДМЕТ ФІЛОСОФСЬКОГО АНАЛІЗУ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філософія. Філософські перипетії», (57), 92-103. https://doi.org/10.26565/2226-0994-2017-57-15
Номер
Розділ
Статті