ФОРМУВАННЯ ТА УПРАВЛІННЯ КЛІЄНТСЬКОЮ БАЗОЮ БАНКУ
Анотація
Актуальність теми статті пов'язана з тим, що пріоритетним завданням сучасного комерційного банку є ефективне управління власною клієнтською базою за допомогою ефективної клієнтської політики.
Отримання прибутку, до чого прагне комерційний банк, забезпечують банківські операції, що надаються банком своїм клієнтам. Тому досягнення даної мети неможливо без формування, утримання і розширення власної якісної клієнтської бази.
Крім того, саме в період нестабільної економічної ситуації, коли має місце зниження доходів українських споживачів банківських послуг, збільшуються інфляційних очікування і з'являється недовіра до фінансових організацій, питання формування та реалізації ефективної клієнтської політики комерційного банку стають особливо актуальними.
Але змінюється економічна ситуація і розвиток банківського бізнесу вимагають подальших досліджень в даному напрямку та розроблення виправлень у поточній клієнтській стратегії банку.
Предметом дослідження є формування та управління клієнтською базою банку.
Об’єктом дослідження виступає економічні відносини, які виникають у процесі формування клієнтської бази банку та управління нею.
Мета статті полягає у визначені науково-методичних підходів і рекомендацій які посприяють більш еффективному управлінню клієнтською базою банку.
Завданням роботи є обгрунтування розподілу клієнтської бази банку на сегменти, як об’єкту управління у банку. Провівши аналіз отриманої інформації, можнa дослiдити кoнцeптyaльнi oснoви фoрмyвaння системи yпрaвлiння клієнтською базою оскільки основи її формування це важливий крок, дозволяючий дати перспективні рекомендації до формування стратегій налагодження співпраці банку з різними групами клієнтів.
За результатами дослідження отримано існуючі науково-методичні підходи до визначення клієнтської бази як об’єкту управління у банку. Проаналізовані концептуальні основи формування системи управління клієнтською базою банку, дають можливість розробити рекомендації щодо формування стратегій налагодження співпраці банку з різними групами клієнтів.
Отримані результати можуть бути використанні для майбутнього еффективного впровадження системи клієнтоорієнтованого управління в банку.
Завантаження
Посилання
Fokin, M. (2018) Tendencii razvitiya bankovskih programm loyal'nosti (Trends in banking loyalty programs). Available at http://bankir.ru/publikacii/20160519/tenden tsii-razvitiya-bankovskikh-programm-loyalnosti-10007558 /. In Russian.
Programma loyal'nosti banka: luchshiye praktiki i tendentsii (Bank loyalty program: best practices and trends) (2019). Available at http://nbj.ru/publs/banki-i-biznes/2019/03/22/ programmy-loyal-nosti-kak-instrument-treningnoi-bor-by / index.html. In Russian.
Novoselova, E. G. (2014). Organizaciya kommercheskogo banka (Organization of a commercial bank). Tomsk: Tom Publishing House, state. un-tu. In Russian.
Shevchenko, I. V., & Nemova, Y. M. (2013). Methods of business process development of a commercial bank. Economics of Sustainable Development, 14. 189–194.
Tyutyunnik, A. V. (2010). Reinzhiniring kreditnyh organizacij. Upravlencheskaya analiticheskaya razrabotka (Reengineering of credit institutions). Moskva: BDC-Press. In Russian.
Banking premium service. 2019: demo version of the report. Frank Research Group. Available at http://www.frankrg.com/userfiles/867_Frank_RG.Premium.
Premium banking services. 2019. Frank Research Group. Available at https://www.frankrg.com/ userfiles / Frank% 20RG_% 20Premium% 20Banking% 202017_D EMO_report (3).pdf.
Frank RG evaluated the market of premium banking services. Frank Research Group. Available at https: //www.frank rg.com/index.php?new_div_id=1086.
Alexandrov, O. (2014). Bankivskyi menedzhment pryvatnoho krupnoho kapitalu: teoriia i praktyka Private Banking (Banking management of private large capital: theory and practice Private Banking). Nizhyn : Aspect-Polygraph. In Ukrainian.
Official site of JSC UKRSIBBANK [Electronic resource]: - Access mode: https://my.ukrsibbank.com/ua/personal/