КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЕФЕКТИВНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИНАМИ БАНКІВ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ

Ключові слова: стейкхолдери, корпоративне управління, корпоративна соціальна відповідальність, соціальні програми, банківський бізнес

Анотація

Управління сучасним банком є одним з найбільш сфер діяльності, оскільки банки опинилися у центрі економічного, політичного та соціального характеру. Тому, виникає потреба щодо вибору адекватної моделі ефективності; розробки та запровадження системи інструментів, які дозволяють на всіх рівнях банку приймати обґрунтовані управлінські рішення щодо ресурсного забезпечення з метою зростання його цінності для всіх стейкхолдерів, вираженої у його прибутковості та стійкості фінансових відносин між ними.

У роботі визначено, що соціальна відповідальність передбачає добровільні дії банку, спрямовані на те, щоб у своїй діяльності враховувати інтереси суспільства, працівників, партнерів та інших стейкхолдерів. Корпоративна етика банку являє собою певну культуру взаємодії керівництва і персоналу між собою і з зовнішніми стейкхолдерами.

Деталізовано основні кількісні критерії оцінювання рівня соціальної відповідальності банків через встановлення взаємовідносин: персонал (трудова відповідальність), споживачі, бізнес-партнери, суспільство та навколишнє середовище, держава (економічна відповідальність).

З точки зору, управління соціальною відповідальністю в банках України, доведено, що дана система поступово набирає обертів відносно сприйняття її стекхолдерами. Банки реалізують соціальну активність, але цільові аудиторії не завжди зацікавлені ознайомитись з соціальною відповідальністю, або самі установи не достатньо афішують свої успіхи в даному напрямку діяльності.

Дотримання соціальної відповідальності, це визначення зобов’язань, філософія поведінка управлінського персоналу, що впливає на поведінку, дії всього персоналу банку, що у свою чергу сприяє сталому розвитку не лише самого підприємства, але і суспільства в цілому.

У висновках представлено, сучасні принципи управління мають сприяти формуванню комплексу дій націлених на забезпечення безпеки та розвитку суб’єктів внутрішнього (добробут співробітників, акціонерів) і зовнішнього середовища банку (розвиток суспільства, збереження навколишнього середовища) зокрема, так і людства в цілому не порушуючи цінностей та правил, на яких базуються корпоративна культура.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Вікторія Коваленко, Одеський національний економічний університет

D.Sc. (Economics), Professor, Professor, Department of Banking

Олена Сергєєва , Одеський національний економічний університет

к.е.н., доцент, доцент кафедри банківської справи

Тетяна Іванова , Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївських областях

Головний спеціаліст відділу правового забезпечення

Посилання

Bezditniy̆, V. (2013). Corporate governance in the banks of Ukraine. Consideration of regulatory regulation by experts. Legal newspaper. №49, 12–13.

Kovalenko, V, Sergeeva, O. (2020). Stakeholders and their impact on the development of banking business. Economic discourse. International Scientific Journal. №2, 75-85. DOI: https://doi.org/10.36742/2410-0919-2020-2-8

Voronchak, I. (2018). National models of social responsibility of business: features and mechanism of formation. Economy and society. №17, 24-29. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17--4.

Kozub, V., Chernyshova, L. (2019). Influence of foreign experience on the formation of the domestic model of socially responsible business. Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. №25. Part 1, 121-125.

Antonov, A. (2015). Directions for stimulating the development of corporate social responsibility: foreign experience. Public administration: improvement and development. №8. Retrieved from URL: http://www.dy.nayka.

com.ua/?op=1&z=926.

Grishnova, O. (2011). Social responsibility in the context of overcoming the systemic crisis in Ukraine. Demography and social economy. №1(15), 39-46.

Lunkina, T., Karatay, T. (2017). Estimation of socially-oriented policy in banking institutions of Ukraine. «Modern Economics». №6, 130-137.

Oliynyk, L. (2019). Development of corporate social responsibility in the banking sector of Ukraine. Finance, accounting, banks. №1 (24), 57-67. DOI: http//dx.doi.org/10.31558/2307-2296.2019.1.6

Fridman, M. (1970). The Social Responsibility of Business is to increase its Profits. New York Yimes Magazine. 122-126.

Sardak, S., Bilskaya, О., & Simakhova, A. (2017). Potential of economy socialization in the context of globalization. Economic Annals-XXI. №164 (3-4). 4-8.

Verbytska, Ya. (2015). Directions for ensuring the competitive position of Ukrainian banks. Status, problems and prospects of improving the economy of Ukraine: materials of the reports of the International scientific-practical conference. Uzhhorod: Helvetica Publishing House. Part. 2, 51-54.

Blagov, Yu. (2004). The concept of corporate social responsibility and strategic management. Russian Journal of Management. №3, 17-34.

Social responsibility of business: understanding and implementation. Retrieved from URL: http://www.un.org.ua/files/Concept_Paper.pdf.

Kotler, F., Armstrong, G. (2003). Fundamentals of marketing. Moscow: Williams Publishing House, 1200.

Lasukova, A. (2011). The essence of the concept of “social corporate viability” and its implementation in Ukrainian banks. Scientific Bulletin of the DSEA. №1 (7), 286-290.

Reputational activists. Rating results. (2021). Retrieved from URL: http://repactiv.com.ua/ru/results.

Опубліковано
2022-04-15
Як цитувати
Коваленко, В., Сергєєва , О., & Іванова , Т. (2022). КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЕФЕКТИВНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИНАМИ БАНКІВ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ. Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку, 1(4), 71-82. https://doi.org/10.26565/2786-4995-2022-1-07
Розділ
Управління фінансово-кредитними системами та соц.-гум. компонента їх розвитку