Випускники школи фізики та технології - ними можна пишатися
Анотація
Нещодавно В.Н. Харківський національний університет імені Каразіна відзначив два пам'ятних події. 65 років тому фізики-ядерщики вперше закінчили університет. 50 років тому на базі кафедри ядерної фізики була створена Фізико-технічна школа. З цього часу школу закінчили 2872 молодих людей. Якщо врахувати випускників кафедри ядерної фізики, то загальна кількість випускників ядерної галузі становить 3428. 733 випускників закінчили Школу з дипломами з відзнакою. Більше 78 випускників з такими дипломами закінчили кафедру. Серед ядерних випускників - понад тисячу докторів і кандидатів наук, 28 академіків і членів-кореспондентів Академії наук, Герой Соціалістичної Праці О.І. Павловський, Герой України В.Г. Барьяхтар, автори трьох винаходів, зареєстрованих у радянському реєстрі винаходів, директорів найбільших наукових установ і підприємств, керівників фізичних лабораторій по всій Україні і за кордоном, відомих політичних діячів і керівників науки. Більше ста випускників є лауреатами різних призів: Державні премії СРСР, українських та інших республік, премії академій. У чому секрет такої високої ефективності у вихованні фахівців? Відповідь проста: таємниця полягає в так званій «фізтеч» системі освіти, яка була впроваджена з перших днів функціонування кафедри ядерної фізики. Ця система ґрунтується на фундаментальній освіті з математики та фізики, а також на включенні студентів у реальні дослідження, що проводяться у фізичних установах (насамперед - Національному науковому центрі "Харківський фізико-технічний інститут"), для яких школа готує фахівців. Провідні дослідники цих інститутів читають лекції з особливих питань, контролюють наукові проекти студентів. Студенти починають проводити дослідження на третій-четвертий рік. Експериментальне обладнання інститутів доступне для студентських досліджень, для підготовки бакалаврських і магістерських робіт, для виробничої практики тощо. У роботі нижче наведено біографічні дані про найбільш видатних випускників кафедри ядерної фізики та ядерної фізики. Школа фізики і техніки, яка стала академіками. Сподіваємося, це буде цікаво для тих небайдужих людей і, особливо, для молоді.
Завантаження
Посилання
V.V. Vlasov, I.A. Girka, N.A. Azarenkov and V.D. Khodusov, Khar'kovskomu fiztekhu 50 let. (Izdatel'stvo Maydan, Kharkiv, 2012), pp. 188.
http://www.nas.gov.ua/UA/Staff/Pages/Academicians.aspx
http://www.nas.gov.ua/UA/Staff/Pages/Correspondingmembers.aspx
V.V. Vlasov and V.D. Khodusov, Unіversytets'ka osvіta Ukrayiny XXI stolіttya: problemy, perspektyvy, tendentsіji rozvytku, (Kharkіv, 2000), pp.243.
V.T. Tolok, V.S. Kogan and V.V. Vlasov, Universitates,. - P.10-21.
V.T. Tolok, V.S. Kogan and V.V. Vlasov, Fizika i Khar'kov, (Kharkіv, FLP Timchenko A.N., 2009), pp.408.
Авторське право (c) 2013 В.Д. Ходусов
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).