Політика інклюзії як засіб гуманізації загальної середньої освіти

  • Антон Меляков Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Харків https://orcid.org/0000-0001-5294-7560
  • Алла Зуб Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Харків https://orcid.org/0000-0003-4762-6791
Ключові слова: інклюзія, освітні потреби, педагоги, права дитини, публічне управління, гуманітарна політика.

Анотація

Проаналізовано перспективи та перші приклади запровадження інклюзивної освіти. Показано, що надання освітніх послуг дітям-інвалідам є неодмінною складовою гуманізації системи освіти. За результатами проведеного опитування учителів шкіл, визначено ставлення педагогів до окремих аспектів інклюзії. Доведено, що головними викликами для забезпечення прав осіб з особливими освітніми потребами є: ментальна неготовність батьків «звичайних» дітей до спільного навчання з інвалідами, відсутність належного фінансового та кадрового забезпечення, а також сумніви частини вчителів у незворотності запровадження інклюзії тощо.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Антон Меляков , Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Харків

к.і.н., доц., професор кафедри соціальної і гуманітарної політики,
Харківський регіональний інститут державного управління
Національної академії державного управління при Президентові України,
м. Харків

Алла Зуб , Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Харків

аспірантка кафедри соціальної і гуманітарної політики,
Харківський регіональний інститут державного управління
Національної академії державного управління при Президентові України,
м. Харків

Посилання

Bilshe mozhlyvosti vid shkoly ta zakladiv profosvity do vyshiv i naukovykh ustanov – MON vyznachylo 10 priorytetiv na 2019 r. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/bilshi-mozhlivosti-vid-shkoli-ta-zakladiv-profosviti-do-vishiv-i-naukovih-ustanov-mon-viznachilo-10-prioritetiv-na-2019-rik

[in Ukrainian].

Holosy ditei: Zvit pro dotrymannia prav dytyny v Ukraini. (2017). Kyiv [in Ukrainian].

Dity z osoblyvymy potrebamy v osvitnomu prostori Ukrainy: bibliohrafichnyi pokazhchyk. (2017). Yu. Shchehlova, M. Maslova, H. Matsiievska (Eds.); Zaporizhzhia: FOP Mokshanov V.V.

[in Ukrainian].

Zvit pro rezultaty audytu efektyvnosti vykorystannia subventsii z derzhavnoho biudzhetu mistsevym biudzhetam na nadannia derzhavnoi pidtrymky osobam z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Rakhunkova palata Ukrainy]. (2018). Kyiv [in Ukrainian].

Inkliuzyvna osvita v Ukraini: zdobutky, problemy ta perspektyvy. Reziume analitychnoho zvitu za rezultatamy kompleksnoho doslidzhennia [Yevropeiska doslidnytska asotsiatsiia]. (2012). [in Ukrainian].

Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini [Nats. akad. ped. nauk Ukrainy]. (2016). V.H. Kremen (Eds). Kyiv [in Ukrainian].

Osvita, okhorona zdorov’ia ta sotsialne zabezpechennia ditei z porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku: problemy ta shliakhy yikh vyrishennia. Parlamentski slukhannia 4 chervnia 2014 r. URL: http://static.rada.gov.ua/zakon/skl7/5session/par_sl/sl0406114.htm

[in Ukrainian].

U KhODA ozvuchyly osnovni napriamky rozvytku osvity v oblasti v 2018 rotsi. 10 sichnia 2018 r. URL: http://kharkivoda.gov.ua/news [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-05-15
Як цитувати
Меляков , А., & Зуб , А. (2019). Політика інклюзії як засіб гуманізації загальної середньої освіти . Теорія та практика державного управління, 2(65), 151-158. https://doi.org/10.34213/tp.19.02.19
Розділ
Державне регулювання процесів економічного і соціального розвитку