МІФИ, СЕМІОТИКА І МЕТОДОЛОГІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ТЕОРІЇ

  • І. П. БІЛЕЦЬКИЙ ХНУ імені В.Н. Каразіна
  • Н. О. КОННОВА ХНУ імені В.Н. Каразіна
Ключові слова: семіотика, гроші, людина економічна, потлач, міф.

Анотація

В статті розглядаються економічні уявлення сучасного суспільства крізь призму
семіотики і міфу. Показано, що ключові поняття сучасної економічної теорії, такі як,
приміром, поняття вільного ринку, спираються на певні антропологічні ідеї, а також
певний спосіб сприйняття і логіку (візуальне сприйняття й логіка). Проаналізовано
інститут грошей, продемонстровано, що він має суто семіотичний характер і, що саме
він надає економіці як системі господарювання семіотичного характеру.

Билецкий И.П., Коннова Н.А. МИФЫ, СЕМИОТИКА И МЕТОДОЛОГИЯ
ЭКОНОМИЧЕСКОЙ ТЕОРИИ. В статье экономические представления современного
общества рассматриваются сквозь призму семиотики и мифа. Показывается, что
ключевые понятия экономической теории, такие как, например, понятие свободного
рынка, опираются на определенные антропологические идеи, а также определенный
способ восприятия и логики (визуальные восприятие и логика), Проанализирован
интститут денег, продемонстрирован его семиотический характер, показано, что
именно он превращает экономики как систему ведения хозяйства в семиотическую
систему.
Ключевые понятия: семиотика, деньги, человек экономический, потлач, миф.

Biletskiy I.p., Konnova N.O. MYTHS, SEMIOTICS AND METHODOLOGY OF
ECONOMICAL THEORY. The article sugests to consider economical ideas of the modern
culture through an alembic of semiotical theory and myth. It’s demonstrated that key concepts of
the modern economical theories are grounded on certain anthropological ideas, for example, on
the idea of economical man. Another moment is determined with peculiarities of our perception,
in particular that the above ideas follow from the so called visual logic and perception. Namely
they lead us to the economics of profits. An alternative to this economicsin thepast waseconomics
of the so called potlach and gift. The latter was developed by a French philosopher Georges
Bataille and an American Lewis Hyde.
There was analysed also institute of money. Its semiotical character was demonstrated
and analysed as well as the moment that namely it turns economics as a system of simple
housekeeping into an economics of semioytical character or modern economics. It was shown
also that the modern economics and its finance system demonstrate tendency to more and more
semiotization.
Keywords: semiotics, money, economical man, potlach, myth.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

І. П. БІЛЕЦЬКИЙ, ХНУ імені В.Н. Каразіна
доцент кафедри теорії культури і філософії науки

Н. О. КОННОВА, ХНУ імені В.Н. Каразіна
аспірант кафедри теорії культури і філософії науки
Опубліковано
2015-05-10
Цитовано
Як цитувати
БІЛЕЦЬКИЙ, І. П., & КОННОВА, Н. О. (2015). МІФИ, СЕМІОТИКА І МЕТОДОЛОГІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ТЕОРІЇ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки», 2(1029), 88. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/thcphs/article/view/2381
Розділ
ФІЛОСОФІЯ НАУКИ