Порівняння естетики Аристотеля та гедонізма Епікура

  • М. G. Fidrovska Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" http://orcid.org/0000-0003-0188-3485
Ключові слова: Аристотель, Епікур, приємне, кохання, естетика, благо, прекрасне

Анотація

У цій статті буде порівняно вчення Епікура із вченням Арістотеля, відповідно до цілі – знайти спільні риси для того, щоб обґрунтувати передбачувану важливість кохання у житті людини та будь-якого живого організму. Аристотель є одним з найбільш видатних філософів усіх часів і для того, щоб обґрунтувати концепт кохання, було б справедливим звернутися саме до нього. Більш того, нам потрібно знайти обґрунтування саме кохання, а не лише приємного і неприємного, як у Епікура. Справа в тому, що ми розглядаємо приємне і неприємне також, але лише, як сходинку  у генезисі почуттів. У психологічних словниках пишуть, що емоції( а приємне і неприємне – це перш за все емоції) притаманні і більш нижчим видам живих істот, у той час, як почуття притаманні лише людині. В принципі, ми не дуже згодні, що почуття притаманні лише людині, ми вважаємо, що звірі також можуть переживати глибокі почуття, але із чим ми погоджуємося, а саме із логічними виводами, які можна зробити із сказаного, а саме із тим, що емоція – це зародок почуття, тобто нижча ланка чи сходинка у сходах чуттєвості живого організма, у той час, як почуття – вища. Тож, Епікур зупиняється лише на дослідженні приємного і неприємного, тобто парафії емоцій, в той час, як ми також досліджуємо і кохання, як одне з основних і головних почуттів, а не лише приємне. На наше щастя, у естетиці Аристотеля є дуже багато положень про більш духовне приємне, а також про кохання, ніж у гедоністичному вченні Епікура.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

М. G. Fidrovska, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

аспірант кафедри філософії

Посилання

Аристотель. Метафизика / Пер. М.И. Иткина; ком. А.В. Сагадеева // Аристотель. Соч.: в 4 т. М.: Мысль, 1975. Т. 1.

Аристотель. О душе / Пер. П.С. Попова (1937), заново сверенный с греческим оригиналом М.И. Иткиным // Аристотель. Соч.: в 4 т. М.: Мысль, 19751984. 1975. Т. 1.

Диоген Лаэртский О жизни, учениях и изречениях знаменитых философов/Ред. тома и авт. вступ. ст. А. Ф. Лосев; Перевод М. Л. Гаспарова,— 2-е изд.— М.: Мысль, 1986.— 624 c., 1 л. карт.— (Филос. наследие).

Лосев А. Ф. История античной эстетики. Т.4 Аристотель и поздняя классика. М.:
«Искусство», 1975

Фидровская М. Г. Философский концепт «души», как устремленность к благу. Вісник НТУ «ХПІ» 2017. № 52
Опубліковано
2019-07-05
Цитовано
Як цитувати
FidrovskaМ. G. (2019). Порівняння естетики Аристотеля та гедонізма Епікура. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки», (59), 74-80. https://doi.org/10.26565/2306-6687-2019-59-09