DANTE AT SCHOOL

  • Любовь Хон казахстанский филолог и школьный педагог. Член Казахстанской Ассоциации по Чтению, член Международной Ассоциации по Грамотности, директор Культурного центра «Италия плюс Александр Хира»
Keywords: close reading, directed reading, diary of a double entry, Paideia, Dante

Abstract

The article is devoted to the problem of teaching literature at school. The author presents the results of a joint experience of reading of “The Divine Comedy” with her pupils. Along with the well-established approach to fiction — “close-reading” — the author demonstrates the use of other methodologies such as “directed reading”, “thinking out loud”, “a diary of double entry”, “bit-by-bit reading” and others. The author emphasizes the need to read by “heart” in contrast to the intellectual interpretations that avoid the personal experience of the reader.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Любовь Хон, казахстанский филолог и школьный педагог. Член Казахстанской Ассоциации по Чтению, член Международной Ассоциации по Грамотности, директор Культурного центра «Италия плюс Александр Хира»
казахстанский филолог и школьный педагог. Член   Казахстанской   Ассоциации   по   Чтению,   член Международной   Ассоциации по Грамотности, директор Культурного центра «Италия плюс Александр Хира»
Published
2017-01-09
Cited
How to Cite
Хон, Л. (2017). DANTE AT SCHOOL. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Theory of Culture and Philosophy of Science", 345-360. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/thcphs/article/view/7866