FIGURA. FIGURAL ART IN THE MIDDLE AGES

  • Эрих Ауэрбах Пенсильванский университет
Keywords: figure, figurative representation, prototype, allegory, Dante

Abstract

The article presents a semantic analysis of the concept of “figure”. The author studies the variety of the concept usage in the medieval texts and demonstrates the transition from the original meaning of “figure” as a form to the medieval interpretation of the “figure” as a prototype. The author argues that the characters of Dante’s “The Divine Comedy” are based on a tradition of figurative representation and analyzes the images of Cato, Virgil and Beatrice as figures, in contrast to the established allegorical interpretation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Эрих Ауэрбах, Пенсильванский университет

Эрих   Ауэрбах  (1892–1957)   —   немецкий филолог   и   литературовед.В 1913 защитил первую докторскую диссертацию по праву, после чегоначал обучение на филологическом факультете Грайфсвальдского университета. В 1929 году получил вторую докторскую степень за монографию «Данте — поэт земного мира». После начала войны мигрировал в Турцию, а затем — в США, где остался преподавать в Пенсильванском университете.

References

Auerbach E.Figura. Zur Figuraldarstellung im Mittelalter // Neue Dantestudien. Istanbul, 1944, pp. 54–71
Published
2017-01-09
Cited
How to Cite
Ауэрбах, Э. (2017). FIGURA. FIGURAL ART IN THE MIDDLE AGES. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Theory of Culture and Philosophy of Science", 175-191. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/thcphs/article/view/7853