Особливості розвитку готельно-ресторанного господарства Луцької територіальної громади

  • Ірина Єрко Волинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, 43025, Україна https://orcid.org/0000-0002-5395-7557
  • Анастасія Гринасюк Волинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, 43025, Україна https://orcid.org/0000-0002-9690-341X
  • Лілія Громко Волинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, 43025, Україна https://orcid.org/0000-0001-9437-9071
  • Надія Мельник ДВНЗ «Ужгородський національний університет», вул. Університетська, 14, м. Ужгород, 88000, Україна, https://orcid.org/0000-0002-2077-595X
Ключові слова: готельно-ресторанне господарство, Луцька територіальна громада, готель, ресторан, туристичний збір, цінова політика

Анотація

Охарактеризовано географічні межі, склад Луцької територіальної громади. Проаналізовано особливості розвитку закладів готельно-ресторанного господарства Луцької територіальної громади. Визначено динаміку кількості туристів, які відвідували м. Луцьк. Проаналізовано динаміку обсягу туристичних надходжень до бюджету м. Луцьк. Досліджено кількість закладів тимчасового розміщення Луцької територіальної громади (Луцької ТР). Проаналізовано співвідношення кількості осіб які залишились та не залишились на ночіввлю в Луцької ТР. Досліджено тривалість перебування туристів у м. Луцьк. Проаналізовано динаміку розвитку закладів ресторанного господарства Луцької ТР. Дано аналіз цінової політики та цінових сегментів ринку Луцької ТР.

Охарактеризовано основні проблеми готельно-ресторанного господарства Луцької територіальної громади, а саме: недостатній рівень задоволеності вимог споживачів; недостатньо добре розвинута система управління якістю на підприємствах; переважна орієнтація представників ресторанного господарства не на якість своєї продукції, а на матеріальне забезпечення закладу; недостатньо високий рівень управління закладами, низький рівень лідерських якостей у керівників закладів; дуже часто прерогативою закладу є кількість продукції, а не її якість; недостатньо кваліфікований рівень персоналу закладів, а отже і низька якість обслуговування; недостатня рекламна діяльність закладів; недосконала іміджева стратегія ресторанного закладу.

Вирішення та вдосконалення даних проблем дасть змогу підприємствам готельно-ресторанного господарства збільшити кількість споживачів; сприятиме зростанню ефективності роботи підприємства, як наслідок збільшення прибутковості закладів; підвищення ефективності менеджменту закладу; зростання якості послуг та рівня обслуговування; поліпшення сприйняття споживачами іміджу та репутації підприємства; відкриє можливість закладам вийти на міжнародний ринок та збільшити кількість споживачів. Метою дослідження є обґрунтування особливостей розвитку готельно-ресторанного господарства Луцької територіальної громади. При дослідженні теми в роботі було використано такі наукові методи: статистичний метод, метод порівняльного аналізу, методи узагальнення, класифікації, систематизації, розрахунковий метод.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Ірина Єрко, Волинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, 43025, Україна

к. геогр. н., доцент кафедри туризму та готельного господарства

Анастасія Гринасюк, Волинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, 43025, Україна

к. геогр. н., ст. викладач кафедри туризму та готельного господарства

Лілія Громко , Волинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, 43025, Україна

к. е. н., доцент кафедри туризму та готельного господарства

Надія Мельник , ДВНЗ «Ужгородський національний університет», вул. Університетська, 14, м. Ужгород, 88000, Україна,

к. геогр. н., доцент

Посилання

1. Agafonova, L. G., & Agafonova, O. Ye. (2002) Turyzm, hotelnyi ta restorannyi biznes: Tsinoutvorennya, konkurentsiya, derzhavne rehulyuvannya [Tourism, hotel and restaurant business: Pricing, competition, government regulation]. Kyiv [in Ukrainian].

2. Balatska, N. Yu. (2020) Restorannyj biznes v umovakh pandemii koronavirusu: problemy ta napryamy transformatsii modeley rozvytku [Restaurant business in the context of the coronavirus pandemic: problems and directions of transformation of development models]. Infrastruktura rynku – Market infrastructure, 42, 117-122 [in Ukrainian].

3. Doslidzhennya stanu hotelno-restorannoyi industrii Ukrainy ta vplyv pandemii COVID-19 na neyi [Study of the state of the hotel and restaurant industry of Ukraine and the impact of the COVID-19 pandemic on it]. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/7_2021/92.pdf [in Ukrainian].

4. Yerko, I. V., & Lyashuk, M. M. (2020) Diyalnist gotelnyx pidpryyemstv Volynskoyi oblasti ta mista Lucka [Activities of hotel enterprises in the Volyn region and the city of Lutsk] Rekreacijno-turystychnyj potencial regioniv Ukrayiny: suchasnyj stan, problemy ta perspektyvy rozvytku: materialy IV Vseukr. nauk.-prakt. internet- konferencii (m. Luck, 14–15 travnya 2020 r.) – Recreational and tourist potential of the regions of Ukraine: current state, problems and prospects of development: materials IV All-Ukrainian. scientific-practical Internet conferences. (pp. 67-70). Lutsk: Teren [in Ukrainian].

5. Lutska Miska Rada. Oficijnyj sajt [Lutsk City Council. Official site]. Retrieved from https://www.lutskrada.gov.ua/pages/korotka-informatsiia-pro-lutsku-misku-terytorialnu-hromadu-roztashuvannia-klimat [in Ukrainian].

6. Lyashuk, M. M., & Yerko, I. V. (2020) Suchasni tendenciyi rozvytku hotelno-restorannoho biznesu rekreatsiynoho rayonu [Current trends in the development of hotel and restaurant business in the recreational area]. Restorannyj i gotelnyj konsaltyng. Innovaciyi – Restaurant and hotel consulting. Innovation, 3, 1, 109-120 [in Ukrainian].

7. Mazurets, R. R. (2017). Suchasnyj stan ta problemy rozvytku hotelnoi industrii Volynskoi oblasti [Current state and problems of development of the hotel industry of Volyn region]. Retrieved from https://evnuir.vnu.edu.ua/ [in Ukrainian].

8. Mukha, R. A. (2021). Doslidzhennya stanu hotelno-restorannoi industrii Ukrainy ta vplyv pandemii Covid-19 na neyi [A study of the state of the hotel and restaurant industry in Ukraine and the impact of the Covid-19 pandemic on it]. Efektyvna ekonomika – Effective Economics, 7. Retrieved from https://www.economy.nayka.com.ua/pdf/7_2021/92.pdf [in Ukrainian].

9. Novykova, V. I. Hotelni pidpryyemstva yak zvychayna infrastruktura turystskoi diyalnosti [Hotel enterprises as the usual infrastructure of tourist activity]. Suchasni tendenciyi rozvytku industriyi turyzmu ta hostynnosti u konkurentnomu seredovyshchi: materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Current trends in the development of the tourism and hospitality industry in a competitive environment: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, (pp. 32-34). Kharkiv [in Ukrainian].

10. Podatkovyi kodeks Ukrainy: Zakon Ukrainy №2755-VI vid 02.12.2010 r. [Tax Code of Ukraine: Law of Ukraine №2755-VI of December 2, 2010]. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ main.cgi?nreg=2755-17 [in Ukrainian].

11. Prohrama rozvytku turyzmu Lutskoi miskoi terytorialnoi hromady na 2021-2022 roky (proyekt) [Tourism Development Program of Lutsk City Territorial Community for 2021-2022 (project)]. Retrieved from https://www.lutskrada.gov.ua/documents/16057944062358394-pro-proekt-programi-rozvitku-turizmu-lutskoi-miskoi-teritorialnoi-gromadi-na-20212022-roki [in Ukrainian].

12. Semykina, M. V., Pasieka, S. R., & Buhayeva, M. V. (2018). Rozvytok pidpryyemstv hotelno-restorannoho i turystychnoho biznesu v konteksti formuvannya prohresyvnoi korporatyvnoyi kultury [Development of hotel and restaurant and tourism business enterprises in the context of formation of progressive corporate culture]. Naukovi pratsi Kirovohradskogo natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky – Scientific works of Kirovograd National Technical University. Economic Sciences, 33. Retrieved from https://economics.kntu.kr.ua/pdf/33/25.pdf [in Ukrainian].

13. Sokolenko, A. S., & Onopriyenko, K. Yu. (2020). Pidvyshchennya konkurentospromozhnosti pidpryyemstv restorannoho hospodarstva za rakhunok uprovadzhennya systemy yakosti [Improving the competitiveness of restaurant enterprises through the introduction of a quality system]. Suchasni tendentsii rozvytku industrii turyzmu ta hostynnosti u konkurentnomu seredovyshchi: materialy mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferenciyi – Current trends in the development of the tourism and hospitality industry in a competitive environment: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, (pp. 36-38). Kharkiv [in Ukrainian].

14. Steshenko, L. I., & Savchenko, I. A. (2017). Deyaki pokaznyky terytorialnoi dyferentsiatsii hotelnoho hospodarstva Volynskoi oblasti [Some indicators of territorial differentiation of the hotel industry of Volyn region]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, 3, 899-904 [in Ukrainian].

15. Jones, L., Palumbo, D., & Brown, D. Coronavirus: How the pandemic has changed the world economy. Retrieved from https://www.bbc.com/news/business-51706225
Опубліковано
2022-06-08
Цитовано
Як цитувати
Єрко, І., Гринасюк, А., Громко , Л., & Мельник , Н. (2022). Особливості розвитку готельно-ресторанного господарства Луцької територіальної громади. Часопис соціально-економічної географії, 32, 79-88. https://doi.org/10.26565/2076-1333-2022-32-09
Розділ
Наукові повідомлення