Сучасні особливості територіальної організації дошкільної освіти в Україні

  • Олеся Корнус Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вул. Роменська, м. Суми, 40002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5924-7812
  • Анатолій Корнус Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вул. Роменська, м. Суми, 40002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5924-7812
  • Микита Коновалов Вища школа Polarsirkelen, Норвегія https://orcid.org/0000-0002-7377-1936
  • Олена Король Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вул. Роменська, м. Суми, 40002, Україна https://orcid.org/0000-0003-0175-3824
  • Ольга Скиба Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вул. Роменська, м. Суми, 40002, Україна https://orcid.org/0000-0003-4214-4515
Ключові слова: заклади дошкільної освіти, дошкільне обслуговування, дошкільнята, територіальна організація, Україна

Анотація

У статті досліджено сучасні особливості територіальної організації дошкільної освіти в Україні. Проаналізовано динаміку кількості дітей у закладах дошкільної освіти, кількість закладів дошкільної освіти по регіонам, охопленість дошкільнят освітою, проаналізовано кількість дітей в закладах дошкільної освіти у розрахунку на 100 місць. Розглянуто територіальні особливості рівня розвитку дошкільної освіти у містах та сільській місцевості у розрізі регіонів України. Розраховано соціальну щільність дошкільних послуг, індекс територіальної концентрації та локалізації закладів дошкільної освіти в Україні. Здійснено рангування та групування регіонів України за рівнем розвитку цього сегменту освітнього обслуговування.

За результатами дослідження було виділено 3 типи регіонів з рівнем розвитку дошкільної освіти. До І типу (високий рівень розвитку дошкільної освіти) потрапили Черкаська, Хмельницька, Вінницька, Київська, Тернопільська та Закарпатська. До ІІ типу (середній рівень розвитку дошкільної освіти) увійшли м. Київ, Житомирська, Рівненська, Миколаївська, Дніпропетровська, Чернівецька, Сумська, Херсонська, Кіровоградська, Полтавська та Харківська області. До ІІІ типу (низький рівень розвитку дошкільної освіти) потрапили Волинська, Івано-Франківська, Чернігівська, Львівська, Одеська, Запорізька, Донецька та Луганська області.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Олеся Корнус, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вул. Роменська, м. Суми, 40002, Україна

кандидат географічних наук, доцент, завідувач кафедри загальної та регіональної географії

Анатолій Корнус , Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вул. Роменська, м. Суми, 40002, Україна

кандидат географічних наук, доцент кафедри загальної та регіональної географії

Микита Коновалов, Вища школа Polarsirkelen, Норвегія

викладач відділення суспільствознавчих наук та економіки Вищої школи Polarsirkelen (Норвегія)

Олена Король , Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вул. Роменська, м. Суми, 40002, Україна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри загальної та регіональної географії

Ольга Скиба, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вул. Роменська, м. Суми, 40002, Україна

кандидат біологічних наук, доцент кафедри громадського здоров’я та медико-біологічних основ фізичної культури

Посилання

Dzhaman, V. A., Zayachuk, O. G., & Zayachuk M. D. (2012) Territorial organization of the educational complex of the Chernivtsi region. Scientific Bulletin of Volyn National University named after Lesya Ukrainka. Geographic Sciences, 18, 65-69 [in Ukrainian].

Preschool Education in 2019: Statistical Information (2020). Kiev: State Statistics Service of Ukraine [in Ukrainian].

Zapototskaya, I. V. (2007). Territorial organization of the social sphere of the Cherkasy region and the main directions of its improvement (Extended abstract of Candidate`s thesis). Kyiv [in Ukrainian].

Zayachuk, O. G. (2009). Territorial organization of general educational institutions of the Chernivtsi region. Scientific Bulletin of the Volyn National University named after L. Ukrainka. Series: Geographical Sciences, 8, 116-120 [in Ukrainian].

Ilyev, O. M. (2012). Modern territorial organization of general educational institutions of the Volyn region. Geography and tourism, 22, 258-265 [in Ukrainian].

Kornus, O. G. (2012). Social and geographical aspects of the development of preschool education in the Sumy region. Journal of Socio-Economic Geography, 12 (1), 111-118 [in Ukrainian].

Kornus, O. G., Niemets, K. A., Niemets, L. M., & Kornus, A. A. (2009). The service sector of the population of the Sumy region: socio-geographical aspects: Monograph. Kharkov-Sumy [in Ukrainian].

Niemets, K. A., Virchenko, P. A., & Kuleshova, G. A. (2014). The educational system of the Kharkov region: socio-geographical aspect: monograph. Kharkov [in Ukrainian].

Regions of Ukraine in 2019: statistical collection. Part I. (2020). Kiev: State Statistics Service of Ukraine [in Ukrainian].

Sinyura-Rostun, N. G. (2010). Features of the territorial organization of preschool education institutions in the Lvov region. Regional economy, 3, 208-215. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/regek_2010_3_28 [in Ukrainian].

Sichkarenko, K. A. (2010). Territorial organization of higher education in Ukraine (Extended abstract of Candidate`s thesis). Kyiv [in Ukrainian].

Опубліковано
2022-06-08
Цитовано
Як цитувати
Корнус, О., Корнус , А., Коновалов, М., Король , О., & Скиба, О. (2022). Сучасні особливості територіальної організації дошкільної освіти в Україні. Часопис соціально-економічної географії, 32, 61-68. https://doi.org/10.26565/2076-1333-2022-32-07
Розділ
Наукові повідомлення