Значення архітектурного ансамблю резиденції митрополитів Буковини і Далмації у формуванні туристичного іміджу Чернівців

  • Наталя Андрусяк Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. М. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, 58012, Україна https://orcid.org/0000-0003-0309-202X
  • Наталія Аніпко Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. М. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, 58012, Україна https://orcid.org/0000-0002-6590-0558
Ключові слова: туризм, туристичний імідж міста, турист, Резиденція митрополитів, дестинація

Анотація

У статті проаналізовано роль архітектурного ансамблю резиденції митрополитів Буковини і Далмації у формуванні туристичного іміджу Чернівців. Резиденція митрополитів Буковини і Далмації є одним із найпопулярніших туристичних об’єктів України. Проаналізовано кількісні показники відвідуваності пам’ятки туристами з України та зарубіжжя за період з 2018 по 2021 роки. Визначено шляхи та заходи, які дозволять збільшити кількість відвідувачів Резиденції митрополитів Буковини і Далмації. Було визначено один із чотирьох аспектів туристичного іміджу міста – реальний образ Чернівців. Для цього було розроблено анкету та проведено анкетування серед туристів з різних регіонів України, які відвідали місто Чернівці та резиденцію митрополитів Буковини і Далмації.

Метою опитування було визначити враження туристів після відвідування пам’ятки та з’ясувати, на їхню думку, її роль у формуванні позитивного іміджу міста Чернівців. В опитуванні взяли участь 2500 осіб різного віку. Анкетне опитування (11 питань) проводилося за допомогою електронної пошти в режимі онлайн, google-форм та опитування в соціальних мережах.

Опитування виявило реальний образ Чернівців та роль архітектурного ансамблю Резиденції митрополитів у його формуванні. Відповіді респондентів показали проблемні моменти та причини, чому реальний образ Чернівців ще далекий від оптимального. Тому результати дослідження можуть бути враховані при формуванні оптимального іміджу міста Чернівців та майбутніх дослідженнях у цьому напрямку.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Наталя Андрусяк, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. М. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, 58012, Україна

кандидат біологічних наук, доцент кафедри соціальної географії та рекреаційного природоокристування

Наталія Аніпко, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. М. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, 58012, Україна

кандидат географічних наук, доцент кафедри соціальної географії та рекреаційного природоокристування

Посилання

Alegre, J., & Garau, J. (2010). Tourist satisfaction and dissatisfaction. Annals of Tourism Research, 37(1), 52-73.

Alhemoud, A. M., & Armstrong, E. G. (1996). Image of tourism attractions in Kuwait. Journal of Travel Research, 34(4), 76-80.

Baloglu, S., Henthrone, T. L., & Sahin, S. (2014). Destination image and brand personality of Jamaica: A Model of Tourism Behavior. Journal of Travel and Tourism Marketing, 31(8), 1057-1070.

Beerli, A., & Martín, J. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals of Tourism Research, 31(3), 657-681.

Echtner, C. M., & Ritchie, J. R. B. (1991). The meaning and measurement of estination image. The Journal of Tourism Studies, 2(2), 2-12.

J. Enrique Bigne, M. Isabel Sanchez, & Javier Sanchez (2001). Tourism image, evaluation variables and after purchase behaviour: inter-relationship. Tourism Management, 22, 607-616.

Johnson, P., & Thomas, B. (1992). The analysis of choice and demand in tourism. In: P. Johnson, & B. Thomas (Eds.). Choice and demand in tourism. London: Mansell. (pp. 1-12).

Moutinho, L. (1987). Consumer behaviour in tourism. European Journal of Marketing, 21(10), 5-44.

Nicoletta, R., & Servidio, R. (2012). Tourists’ opinions and their selection of tourism destination image: and affective and motivational evaluation. Tourism Management Perspectives, 4, 19-27.

Panasiuk, O. Y. (2007). Formation of image: Strategy psychotechnics and psychotechnology. Tourism Management, 28(9), 610-632.

Sirakaya, E., & Woodside, A. (2005). Building and testing theories of decision making by travelers. Tourism Management, 26(6), 815-832.

Suzan Çoban. (2012). The Effects of the Image of Destination on Tourist Satisfaction and Loyalty: The Case of Cappadocia. European Journal of Social Sciences, 29(2), 222-232.

Telisman-Kosuta, N. (1994). Tourist destination image. In: S. Witt, & .L. Moutinho (Eds.). Tourism marketing and management handbook (pp. 557-561). Hempel Hempstead: Prentice-Hall.

Vazhenina, I. S., & Vazhenin, S. G. (2006). Image as a competitive resource of the region. Region, 4, 17-19 [in Ukrainian].

Chernivtsi national university. Retrieved from http://www.chnu.edu.ua/index.php?page=ua/zaginf/05% 20unesco/03 %20rezedencia [in Ukrainian].

Korzh, N. V., & Basyuk, D. I. (2017). Management of tourist destinations. Vinnytsia: PE "TD Edelweiss and K", 322 p.

Main Department of Statistics in Chernivtsi region. Retrieved from http://www.cv.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].

Опубліковано
2022-06-08
Цитовано
Як цитувати
Андрусяк, Н., & Аніпко, Н. (2022). Значення архітектурного ансамблю резиденції митрополитів Буковини і Далмації у формуванні туристичного іміджу Чернівців. Часопис соціально-економічної географії, 32, 45-51. https://doi.org/10.26565/2076-1333-2022-32-05
Розділ
Наукові повідомлення