Професійна блогосфера Ютуб-каналів: методи просування, візуалізація та риторичні прийоми
Анотація
Блог як явище інтернет-комунікацій провокує дискусії науковців із приводу його етики, жанрової приналежності та стилістичного розмаїття вже не одне десятиліття. Сучасні медії вже давно розміщуються на платформі Ютуб та пропонують власні корпоративні блоги. Активно презентують себе і представники сфери бізнесу, девізом якої сьогодні є фраза «якщо тебе немає в Інтернеті, тебе немає і в бізнесі». Просування своїх послуг на Ютуб-платформі є однією з найефективніших форм для того, щоб зробити спеціаліста пізнаваним та затребуваним, що актуалізує спеціальні розвідки у цьому напрямку. Найбільший інтерес у аудиторії викликають освітні канали із вивчення мов, мережевих технологій, культури публічного мовлення та психології. Фахівці, котрі демонструють свої навички із цих напрямів у блогосфері, мають чималі перегляди, що автоматично поширює їх клієнтську базу. У статті розглядаються успішні професійні канали названої тематики, а саме: «Микитко син Алєксєєв» (лінгвістика), «Максим Чернов» (методи просування контенту в соціальних мережах), «Свобода речи» (культура мовлення), «Радислав Гандапас» (ораторське мистецтво) та «Євгенія Стрелецька» (психологія). Означені Ютуб-канали розглядаються із позиції вербальної самоідентифікації: назва (ім’я або метафора), цільова спрямованість (девіз), тактики заголовків, графони тощо) – та невербальної (фото автора, аватари, формат зйомок, дизайн та графіка). Також розглядаються риторичні прийоми, такі як інформативність та структура виступу, особливі звернення до глядача, повтори. Щодо стилістики мовлення блогера – тут відбувається поєднання публіцистичного та розмовного стилів, додаються експресивні прийоми та обов’язковою є наявність наукової термінології. Використання розглянутих стратегій сприяє успішному просуванню персонального Ютуб-каналу фахівця.