Psychological features of seniors with subjectively different levels of academic integrity

  • Світлана Германівна Яновська
  • Римма Леонардівна Туренко
  • Юлія Олександрівна Шаповал
Keywords: academic integrity, personality of seniors, subjective evaluation, self-esteem, achievement motivation, motivation to avoid failure

Abstract

The article presents psychological characteristics of individual seniors with subjectively different levels of academic integrity. It is shown that the assessment of the concept of “academic integrity” is associated with the subjective level of academic integrity of seniors. Students with high and medium levels of integrity are positive about the concept of “academic integrity” and believe that it is typical for their environment. It is shown that high academic integrity of subjective assessment associated with high achievement motivation of school students and its excess over the motivation of avoiding failures and reduces the manifestations of unfair behaviour in school.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Бухарестська декларація з етичних цінностей та принципів вищої освіти в європейському регіоні [Текст]. - Режим доступу: www.sde.ru/files/t/pdf/2.pdf

2. Мельниченко А.А. Прояви академічної нечесності [Текст] / А.А. Мельниченко //Академічна чесність як основа сталого розвитку університету. – Київ, 2016. – С. 9-36. Режим доступу: http://www.
edupolicy.org.ua/_dx/assets/images/Kniga160514

3. Практикум по экспериментальной психологии. «Психофизика»: Учебно-методические рекомендации // С.Г.Яновская. – Харьков, Изд-во ХНУ им. В.Н. Каразина, 2000. – 60с.

4. Проект Закону про освіту № 3491-д від 04.04.2016р. [Текст] : офіційний веб-портал ВРУ / Верховна Рада України, 2016. - Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58639

5. Ромакін В.В. Мотивації, переконання та поведінка українських і американських студентів бакалаврату щодо норм академічної культури [Текст] / В.В. Ромакін // Наукові праці [Чорноморського державного університету іменіПетра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія»].Сер. : Педагогіка. - 2010. - Т. 136, Вип. 123. - С. 34-41. - Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Npchduped_2010_136_123_8

6. Фініков Т.В. Академічна доброчесність: глобальний контекст та національна потреба [Текст] /Т.В. Фініков // Академічна чесність як основа сталого розвитку університету. – Київ, 2016. – С. 9-36. -
Режим доступу :http://www.edupolicy.org.ua/_dx/ assets/images/Kniga160514_web.pdf
Published
2017-03-22
Cited
How to Cite
Яновська, С. Г., Туренко, Р. Л., & Шаповал, Ю. О. (2017). Psychological features of seniors with subjectively different levels of academic integrity. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. A Series of «Psychology», (61), 33-38. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/psychology/article/view/8208