Психологічні чинники формування суб’єктивної картини життєвого шляху у хворих на різні форми невротичних розладів
Анотація
Результати психодіагностичного дослідження особливостей репрезентації суб’єктивної картини життєвого шляху у хворих на різні форми невротичних розладів показали, що при неврастенії найбільший взаємозв’язок простежувався між структурними елементами життєвого шляху та інтернальним локусом контролю, копінг-стратегіями, орієнтованими на завдання, і установкою на досягнення симптоматичного поліпшення. У хворих на тривожно-фобічні розлади компоненти життєвого шляху корелювали з часовою антиципаційною спроможністю, орієнтацією на процес, особистісною тривожністю і настановою на зміну поведінки. При дисоціативних розладах найбільш значущі зв’язки були виявлені з екстернальним локусом контролю, копінг-стратегіями відволікання, ситуативною тривожністю та орієнтацією на отримання вторинного виграшу від хвороби.
Завантаження
Посилання
Zaharova M. L. Osobennosti disfunkcional’nyh otnoshenij u bol’nyh s raznymi formami nevroza [Features of dysfunctional relationship in patients with various forms of neurosis]. Lichnost’, sem’ja i obshhestvo: voprosy pedagogiki i psihologii [Person, family and society: questions of pedagogy and psychology], 2013, no. 35-2, pp. 34-42. (In Russ.)
Karpinskij K.V. Nerealisticheskaja perspektiva budushhego: predposylka i sledstvie smyslozhiznennogo krizisa v razvitii lichnosti [Unrealistic prospect of the future: a prerequisite and a consequence of the crisis in the meaning of life personality development]. Vestnik Grodnenskogo gosudarstvennogo universiteta [Bulletin of State University of Grodno], 2010, no. 3(104), pp. 115-120. (In Russ.)
Dolgov Ju. N. Problema zhiznennogo puti lichnosti v trudah A. Adlera i K. Junga [The problem is the way of life of the person in the writings of A. Adler and Jung]. Lichnost’, sem’ja i obshhestvo: voprosy pedagogiki i psihologii [Person, family and society: issues of pedagogy and psychology], 2014, no. 37-2, pp. 84-88. (In Russ.)
Baskakova Ja. A. Zhiznennyj put’ lichnosti kak psihologo-pedagogicheskij fenomen [The life of the person as a psychological and pedagogical phenomenon]. Vestnik KGU im. N. A. Nekrasova: Pedagogika. Psihologija [Bulletin of KSU named. Nekrasov: Pedagogy. Psychology], 2012, no. 3, pp. 175-177. (In Russ.)
Zuev D. A. Narrativnyj podhod k izucheniju vazh-nyh zhiznennyh sobytij [Narrative approach to learning important life events]. Vestnik VolGU [Bulletin Volgograd State University], 2013, no. 2, pp. 121-126. (In Russ.)
Shlyapnikov S. E. Kontseptsiya zhiznennogo puti v gerontologicheskikh issledovaniyakh [The concept of the life course in gerontological research]. Vestnik tomskogo gosudarstvennogo universiteta [Bulletin of the Tomsk State University], 2010, no. 1-(9), pp. 29-36. (In Russ.)
Kurysheva O. V. Vremennye i sobytiynye normy zhiznennogo puti: TIMING [The temporal and event-form way of life: TIMING]. Vestnik VolGU [Bulletin Volgograd State University], 2014, no. 3, pp. 62-69. (In Russ.)
Goloshchapova E. S. Psikhologiya smyslovoy regulyatsii i vremennoy organizatsii zhiznennogo puti sovremennoy lichnosti [Psychology meaningful regulation and temporal organization of the modern way of life of the individual]. Vestnik TGU [Vestnik of TSU], 2012, no. 7, pp. 222-226. (In Russ.)
Burlachuk L. F., Korzhova E. Yu. Psikhologiya zhiznennykh situatsiy [Psychology of life situations]. Moscow, 1998, 263 p. (In Russ.)
Vasserman L. I., Kuznetsov O.N. [et al.] Semanticheskiy differentsial vremeni kak metod psikhologicheskoy diagnostiki lichnosti pri depressivnykh rasstroystvakh: posobie dlya psikhologov i vrachey [Semantic Differential time as a method of psychological diagnosis of personality in depressive disorders: a manual for physicians and psychologists]. St. Petersburg, Publ. house of St. Petersburg NIPNI named Bekhterev, 2005, pp. 12-23. (In Russ.)
Khanin Yu. L. Kratkoe rukovodstvo k shkale reaktivnoy i lichnostnoy trevozhnosti Ch. D. Spilbergera [Quick guide to the scale of reactive and personal anxiety Charles D. Spielberger]. Leningrad, 1976, 18 p. (In Russ.)
Bek A., Rash A., Emeri G. Kognitivnaya terapiya depressii [Cognitive therapy of depression]. St. Petersburg, Piter Publ., 2003, p. 304. (In Russ.)
Kryukova T. L. Metody izucheniya sovla-dayushchego povedeniya: tri koping-shkaly [Methods of studying coping: three coping scale]. Kostroma, Avantitul Publ., 2007, 197 p. (In Russ.)
Leont’ev D. A. Test smyslozhiznennykh orientatsiy [The test of life orientations]. Moscow, Smysl Publ., 2000, 16 p. (In Russ.)
Karvasarskiy B. D. Klinicheskaya psikhologiya [Cli-nical Psychology]. Moscow, 2004, 533 p. (In Russ.)
Mendelevich V. D. Klinicheskaya i meditsinskaya psikhologiya: uchebnoe posobie [6-e izd.] [Clinical and Health Psychology: tutorial [6th ed.]]. Moscow, MEDpress inform Publ., 2008, 432 p. (In Russ.)
Авторське право (c) 2016 О. С. Марута
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.