Патофізіологічні особливості механізмів когнітивної функції та їх взаємозв’язки з емоційним станом у студентів медичного університету
Анотація
Актуальність: когнітивні процеси у нашому житті грають величезну роль. Розуміння механізмів мислення: сприйняття та обробки інформації, підґрунтя прийняття рішень допомагає нам в багатьох напрямках сучасного життя. А саме, в оптимізації навчання, бо знання про когнітивні процеси допомагають вдосконалювати методи навчання та освітні програми, дозволяючи зробити їх більш ефективними і результативними, в розумінні патогенезу захворювань, в покращенні пам’яті та креативності і найголовніше в формуванні психологічного благополуччя: Дослідження когнітивних процесів допомагають покращити наше розуміння психологічного благополуччя і добробуту. Воно дозволяє нам зрозуміти, які фактори впливають на наше мислення, емоції та поведінку. Впливаючи на когнітивні процеси, можливо покращити результати навчання, враховуючи емоційний стан студентів під час
процесу навчання. Відомо, що у рекламі та маркетингу широко використовують залучання емоційної складової з метою впливу
на свідомі і підсвідомі механізми мислення. Отже, розуміння впливу позитивних емоцій на пам’ять може допомогти психологам та консультантам при розробці більш
ефективних стратегій для допомоги людям з патологічними станами.
Мета: систематизація та актуалізація даних щодо впливу позитивних та негативних емоцій, депривації сну на процеси
запам’ятовування. Також за мету ми взяли вивчення впливу емоційного спектру на процеси пам’яті у студентів Харківського
національного медичного університету.
Висновки: Вивчення патофізіологічних особливостей механізмів когнітивної функції та їх взаємозв’язки з емоційним станом впливу позитивних і негативних емоцій на процеси запам’ятовування є важливою темою, оскільки емоції впливають на нашу пам’ять та інші когнітивні процеси. За результатами проведеного опитування серед студентів Харківського національного медичного університету, кращі результати в запам’ятовуванні студенти отримують якщо інформація цікава, якщо є винагорода та немає знецінення мети, якщо при вивченні студенти відчувають позитивні емоції. Отримані знання можуть мати практичне значення в
освіті, психологічній практиці, рекламі, маркетингу та багатьох інших галузях.
Завантаження
Посилання
/Посилання
2. Osaka M. & Osaka N. Neural bases of focusing attention in working memory: An fMRI study based on individual differences. in The cognitive neuroscience of working memory (ed. Osaka N., Osaka N., Logie R. H., & D’Esposito M.) 99–118 (Oxford
University Press, Oxford, 2007). [Google Scholar]
3. Gläscher J. & Adolphs R. Processing of the arousal of subliminal and supraliminal emotional stimuli by the human amygdala. J. Neurosci. 23, 10274–10282 (2003). [PMC free article] [PubMed] [Google Scholar]
4. Isenberg N. et al. Linguistic threat activates the human amygdala. Proc. Natl. Acad. Sci. U. S. A. 96, 10456–10459 (1999). [PMC free article] [PubMed] [Google Scholar]
5. Morris J. S. et al. A neuromodulatory role for the human amygdala in processing emotional facial expressions. Brain 121 (Pt 1), 47–57 (1998). [PubMed] [Google Scholar]
6. Kensinger E. A. & Corkin S. Memory enhancement for emotional words: are emotional words more vividly remembered than neutral words? Mem. Cognit. 31, 1169–1180 (2003). [PubMed] [Google Scholar]
7. Osaka M., Komori M., Morishita M. & Osaka N. Neural bases of focusing attention in working memory: an fMRI study based on group differences. Cogn. Affect. Behav. Neurosci. 7, 130–139 (2007). [PubMed] [Google Scholar]
8. Osaka M. & Osaka N. Neural bases of focusing attention in working memory: An fMRI study based on individual differences. in The cognitive neuroscience of working memory (ed. Osaka N., Osaka N., Logie R. H., & D’Esposito M.) 99–118 (Oxford University Press, Oxford, 2007). [Google Scholar]
9. Osaka N. et al. The neural basis of executive function in working memory: an fMRI study based on individual differences. Neuroimage 21, 623–631 (2004). [PubMed] [Google Scholar]
10. Rolls ET. The cingulate cortex and limbic systems for emotion, action, and memory. Brain Struct Funct. 2019 Dec;224(9):3001-3018. doi: 10.1007/s00429-019-01945-2. Epub 2019 Aug 26. PMID: 31451898; PMCID: PMC6875144.
11. Rolls ET. The orbitofrontal cortex and reward. Cereb Cortex. 2000;10(3):284-294. doi:10.1093/cercor/10.3.284
12. Rushworth MF, Kolling N, Sallet J, Mars RB. Valuation and decision-making in frontal cortex: one or many serial or parallel systems?. Curr Opin Neurobiol. 2012;22(6):946-955. doi:10.1016/j.conb.2012.04.011
13. Zola-Morgan S, Squire LR, Amaral DG. Human amnesia and the medial temporal region: enduring memory impairment following a bilateral lesion limited to field CA1 of the hippocampus. J Neurosci. 1986;6(10):2950–67.
14. Dolcos F, LaBar KS, Cabeza R. Interaction between the amygdala and the medial temporal lobe memory system predicts better memory for emotional events. Neuron. 2004;42(5):855–63.
15. Phelps EA. Human emotion and memory: Interactions of the amygdala and hippocampal complex. Curr Opin Neurobiol. 2004;14(2):198–202.
16. Phelps EA, Sharot T. How (and why) emotion enhances the subjective sense of recollection. Curr Dir Psychol Sci. 2008;17(2):147–52.
17. Igaz L. M., Bekinschtein P., Vianna M. M. R., Izquierdo I., Medina J. H. Gene expression during memory formation. Neurotoxicity Research. 2004;6(3):189–203. doi: 10.1007/bf03033221. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
18. Igaz L. M., Vianna M. R. M., Medina J. H., Izquierdo I. Two time periods of hippocampal mRNA synthesis are required for memory consolidation of fear-motivated learning. The Journal of Neuroscience. 2002;22(15):6781–6789. [PMC freearticle] [PubMed] [Google Scholar]
19. McDermott C. M., LaHoste G. J., Chen C., Musto A., Bazan N. G., Magee J. C. Sleep deprivation causes behavioral, synaptic, and membrane excitability alterations in hippocampal neurons. The Journal of Neuroscience. 2003;23(29):9687–9695.
doi: 10.1523/JNEUROSCI.23-29-09687.2003. [PMC free article] [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
20. Ruskin D. N., Liu C., Dunn K. E., Bazan N. G., LaHoste G. J. Sleep deprivation impairs hippocampus-mediated contextual learning but not amygdala-mediated cued learning in rats. European Journal of Neuroscience. 2004;19(11):3121–3124.
doi: 10.1111/j.0953-816X.2004.03426.x. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
21. Havekes R., Vecsey C. G., Abel T. The impact of sleep deprivation on neuronal and glial signaling pathways important for memory and synaptic plasticity. Cellular Signalling. 2012;24(6):1251–1260. doi: 10.1016/j.cellsig.2012.02.010. [PMC free article] [PubMed] [CrossRef] [Google Schola
Osaka M, Yaoi K, Minamoto T, Osaka N. When do negative and positive emotions modulate working memory performance? Sci Rep. 2013;3:1375.
doi: 10.1038/srep01375. PMID: 23459220; PMCID: PMC3587882.
Osaka M. & Osaka N. Neural bases of focusing attention in working memory: An fMRI study based on individual differences. in The cognitive neuroscience of working memory (ed. Osaka N., Osaka N., Logie R. H., & D'Esposito M.) 99–118 (Oxford University Press, Oxford, 2007). [Google Scholar]
Gläscher J. & Adolphs R. Processing of the arousal of subliminal and supraliminal emotional stimuli by the human amygdala. J. Neurosci. 23, 10274–10282 (2003). [PMC free article] [PubMed] [Google Scholar]
Isenberg N. et al. Linguistic threat activates the human amygdala. Proc. Natl. Acad. Sci. U. S. A. 96, 10456–10459 (1999). [PMC free article] [PubMed] [Google Scholar]
Morris J. S. et al. A neuromodulatory role for the human amygdala in processing emotional facial expressions. Brain 121 (Pt 1), 47–57 (1998). [PubMed] [Google Scholar]
Kensinger E. A. & Corkin S. Memory enhancement for emotional words: are emotional words more vividly remembered than neutral words? Mem. Cognit. 31, 1169–1180 (2003). [PubMed] [Google Scholar]
Osaka M., Komori M., Morishita M. & Osaka N. Neural bases of focusing attention in working memory: an fMRI study based on group differences. Cogn. Affect. Behav. Neurosci. 7, 130–139 (2007). [PubMed] [Google Scholar]
Osaka M. & Osaka N. Neural bases of focusing attention in working memory: An fMRI study based on individual differences. in The cognitive neuroscience of working memory (ed. Osaka N., Osaka N., Logie R. H., & D'Esposito M.) 99–118 (Oxford University Press, Oxford, 2007). [Google Scholar]
Osaka N. et al. The neural basis of executive function in working memory: an fMRI study based on individual differences. Neuroimage 21, 623–631 (2004). [PubMed] [Google Scholar]
Rolls ET. The cingulate cortex and limbic systems for emotion, action, and memory. Brain Struct Funct. 2019 Dec;224(9):3001-3018. doi: 10.1007/s00429-019-01945-2. Epub 2019 Aug 26. PMID: 31451898; PMCID: PMC6875144.
Rolls ET. The orbitofrontal cortex and reward. Cereb Cortex. 2000;10(3):284-294. doi:10.1093/cercor/10.3.284
Rushworth MF, Kolling N, Sallet J, Mars RB. Valuation and decision-making in frontal cortex: one or many serial or parallel systems?. Curr Opin Neurobiol. 2012;22(6):946-955. doi:10.1016/j.conb.2012.04.011
Zola-Morgan S, Squire LR, Amaral DG. Human amnesia and the medial temporal region: enduring memory impairment following a bilateral lesion limited to field CA1 of the hippocampus. J Neurosci. 1986;6(10):2950–67.
Dolcos F, LaBar KS, Cabeza R. Interaction between the amygdala and the medial temporal lobe memory system predicts better memory for emotional events. Neuron. 2004;42(5):855–63.
Phelps EA. Human emotion and memory: Interactions of the amygdala and hippocampal complex. Curr Opin Neurobiol. 2004;14(2):198–202.
Phelps EA, Sharot T. How (and why) emotion enhances the subjective sense of recollection. Curr Dir Psychol Sci. 2008;17(2):147–52.
Igaz L. M., Bekinschtein P., Vianna M. M. R., Izquierdo I., Medina J. H. Gene expression during memory formation. Neurotoxicity Research. 2004;6(3):189–203. doi: 10.1007/bf03033221. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
Igaz L. M., Vianna M. R. M., Medina J. H., Izquierdo I. Two time periods of hippocampal mRNA synthesis are required for memory consolidation of fear-motivated learning. The Journal of Neuroscience. 2002;22(15):6781–6789. [PMC free article] [PubMed] [Google Scholar]
McDermott C. M., LaHoste G. J., Chen C., Musto A., Bazan N. G., Magee J. C. Sleep deprivation causes behavioral, synaptic, and membrane excitability alterations in hippocampal neurons. The Journal of Neuroscience. 2003;23(29):9687–9695. doi: 10.1523/JNEUROSCI.23-29-09687.2003.
[PMC free article] [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
Ruskin D. N., Liu C., Dunn K. E., Bazan N. G., LaHoste G. J. Sleep deprivation impairs hippocampus-mediated contextual learning but not amygdala-mediated cued learning in rats. European Journal of Neuroscience. 2004;19(11):3121–3124. doi: 10.1111/j.0953-816X.2004.03426.x. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
Havekes R., Vecsey C. G., Abel T. The impact of sleep deprivation on neuronal and glial signaling pathways important for memory and synaptic plasticity. Cellular Signalling. 2012;24(6):1251–1260. doi: 10.1016/j.cellsig.2012.02.010. [PMC free article]
[PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.