ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ НА ФІЗИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Анотація
Розвиток високоякісного дистанційного навчання наразі займає перше місце у розвитку вищої освіти. Особливо складним є дистанційне виконання навчальних програм, які вимагають глибокого розуміння складних наукових явищ, а також розвитку практичних навичок і професійних компетенцій. У цій роботі ми обговорюємо досвід дистанційного викладання університетської програми з фізики. Зазначається, що для різних елементів навчання потрібні різні підходи. На основі цього ми робимо рекомендації щодо підходів для покращення досвіду студентів і забезпечення успішнного завершення освітніх програм.
Проведення захисту дипломних проектів у дистанційному режимі у форматі наукової конференції (з використанням відео зв’язку Zoom, Skype, GoogleMeet та інших) показало, що цей етап навчального процесу успішно реалізується і майже не відрізняється від очного захисту. Проведення консультацій (з навчальних курсів, курсових робіт, дипломних проектів) цілком може проводитись у дистанційному режимі.
При проведенні письмових контрольних заходів навчання: контрольних робіт, заліків та екзаменів у дистанційному режимі (з використанням стандартних процедур: роздачі питань та задач), достатньо складно проконтролювати якісну успішність студентів, оскільки є велика можливість списування з різноманітних джерел. Заміною може бути тестова система.
Досвід проведення лекцій та практичних занять у дистанційному режимі показав, що викладач не має того зворотного зв’язку, котрий виникає при аудиторному навчанні. Викладач не має можливості взаємодіяти з аудиторію, адже студенти майже не задають питань і по ходу лекції можуть займатися своїми нагальними справами, а не слухати лектора.
Завантаження
Посилання
2. M. Chiodaroli, L. Freyhult, A. Solders, D. Tarrío, K. Pia Günter. Higher Education, (2024). https://doi.org/10.1007/s10734-023-01179-6
3. I. M. Ushkalenko, Y. S. Zelinska Distance form of learning in higher education institutions of Ukraine and other countries. Effective Economy, No. 4, 2018 www.economy.nayka.com.ua
4. Law of Ukraine ‘On Higher Education’ No. 1556-VII https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
5. Standard of Higher Education of Ukraine, level: Bachelor of Physics and Astronomy.
https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2020/11/17/104-fizyka-ta-astronomiya-mahistr.pdf Journal of College Science Teaching
6. Online Learning, 21, 1, 209 (2017). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1140262.pdf
7. M. Bozzi, J. E. Raffaghelli, M. Zani. Educ. Sci., 11, 2, 67 (2021). https://doi.org/10.3390/educsci11020067