ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ НА ФІЗИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

  • М. О. Макаровський Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, 61022 Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-6235-8217
  • О. М. Савченко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, 61022 Харків, Україна https://orcid.org/0009-0000-1997-6773
Ключові слова: дистанційне навчання, творчі навички, наукова робота студентів, проблемне навчання

Анотація

Розвиток високоякісного дистанційного навчання наразі займає перше місце у розвитку вищої освіти. Особливо складним є дистанційне виконання навчальних програм, які вимагають глибокого розуміння складних наукових явищ, а також розвитку практичних навичок і професійних компетенцій. У цій роботі ми обговорюємо досвід дистанційного викладання університетської програми з фізики. Зазначається, що для різних елементів навчання потрібні різні підходи. На основі цього ми робимо рекомендації щодо підходів для покращення досвіду студентів і забезпечення успішнного завершення освітніх програм.

Проведення захисту дипломних проектів у дистанційному режимі у форматі наукової конференції (з використанням відео зв’язку Zoom, Skype, GoogleMeet та інших) показало, що цей етап навчального процесу успішно реалізується і майже не відрізняється від очного захисту. Проведення консультацій (з навчальних курсів, курсових робіт, дипломних проектів) цілком може проводитись у дистанційному режимі.

При проведенні письмових контрольних заходів навчання: контрольних робіт, заліків та екзаменів у дистанційному режимі (з використанням стандартних процедур: роздачі питань та задач), достатньо складно проконтролювати якісну успішність студентів, оскільки є велика можливість списування з різноманітних джерел. Заміною може бути тестова система.

Досвід проведення лекцій та практичних занять у дистанційному режимі показав, що викладач не має того зворотного зв’язку, котрий виникає при аудиторному навчанні. Викладач не має можливості взаємодіяти з аудиторію, адже студенти майже не задають питань і по ходу лекції можуть займатися своїми нагальними справами, а не слухати лектора.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Nikolai Bjurholt, Maria Vetleseter Bøe. Physics Education, 58, 1, 015004 (2023). https://doi.org/10.1088/1361-6552/ac96be
2. M. Chiodaroli, L. Freyhult, A. Solders, D. Tarrío, K. Pia Günter. Higher Education, (2024). https://doi.org/10.1007/s10734-023-01179-6
3. I. M. Ushkalenko, Y. S. Zelinska Distance form of learning in higher education institutions of Ukraine and other countries. Effective Economy, No. 4, 2018 www.economy.nayka.com.ua
4. Law of Ukraine ‘On Higher Education’ No. 1556-VII https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
5. Standard of Higher Education of Ukraine, level: Bachelor of Physics and Astronomy.
https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2020/11/17/104-fizyka-ta-astronomiya-mahistr.pdf Journal of College Science Teaching
6. Online Learning, 21, 1, 209 (2017). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1140262.pdf
7. M. Bozzi, J. E. Raffaghelli, M. Zani. Educ. Sci., 11, 2, 67 (2021). https://doi.org/10.3390/educsci11020067
Опубліковано
2024-05-30
Як цитувати
Макаровський, М. О., & Савченко, О. М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ НА ФІЗИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Фізика», (40), 52-54. https://doi.org/10.26565/2222-5617-2024-40-06