РОЛЬ ПОЛІТИЧНОЇ РЕКЛАМИ У КОМУНІКАТИВНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ОБРАЗІВ ЛІДЕРА
Анотація
У статті визначено формування образів лідера за допомогою політичної реклами, понять «політична реклама», «лідер», «комунікативна діяльність», «соціальний запи», досліджено роль соціального запиту на лідерів, інформаційних чинників формування образів лідера. Висвітлено визначення політичної реклами, образу лідера, комунікативної діяльності, сутність поняття лідерства, та способів його формування. Досліджено принцип виникнення соціального запиту на лідерство, передумови та наслідки дій політичної реклами в суспільстві. Враховуючи якісні харакретистики суспільства, визначено відношення суспільства до політичних змін, до політичного лідерства осіб, способів взаємодії між собою.
Актуальність статті визначена сучасними реаліями в умовах активної інформатизації, політичності, соціалізації та «діджиталізації» суспільства в умовах демократії. Визначено взаємозалежність суспільства і влади, принципи публічного становлення політичних діячів, та ефективність їх існування в комунікативному просторі, ролі формування іміджевих стратегій, політичних рекламних технологій, завдань, складових та особливостей політичної реклами, інших чинників вливу на формування образів політичного лідера.
Розуміння політичної реклами в контексті комунікативної діяльності забезпечує розуміння сучасних соціальних комунікаційних процесів. З огляду на політичні процеси, з кожним роком вони стають дедалі складнішими, оскільки з’являються нові інструменти рекламного впливу та нові бар’єри до довіри цільової аудиторії. Виборці мають власні звички до визначення симпатій до певних партій чи політичних лідерів, які важко змінити. Проте, раціональне формування образів політичних еліт надають змогу формувати правильні повідомлення для суспільства.
Проблематика полягає в тому, що ефективність методів формування образу лідера залежить від обраної стратегії та особливостей окремих частин суспільства. Дослідження особливостей соціуму, їх характеристик та соціальних запитів дозволяють ефективно керувати процесом становлення лідера. Враховуючи зміну соціальної динаміки суспільства, в статті ми також показали, що частина лідерів перестають відповідати сучасним вимогам, після чого їх заміняють інші. В статті проведено аналіз системи протидій, внаслідок якої можлива соціальна динаміка зміни лідерів в суспільстві.
Завантаження
Посилання
Akaymova A. (2012). Politichna reklama yak proces komunikaciyi. Zhurnal Verhovnoyi Radi Ukrayini. Viche. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:SU6WILMUMMoJ: veche.kiev.ua/journal/2468/+&cd=1&hl=ru&ct=clnk&gl=ua (in Ukrainian)
Felzer A. B., Dobronevskii V. (2012). Tehnika roboti kerivnika. Visha shkola. (in Ukrainian)
Filosofskij enciklopedichnij slovnik. (2002). Abris. (in Ukrainian)
Guricka M. S. (2013). Politichna reklama yak nevid’yemna skladova viborchogo procesu. Politologichni zapiski. (7). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Polzap_2013_7_24 (in Ukrainian)
Lukashevich V. V. (2007). Osnovy upravleniya personalom. KNORUS. (in Ukrainian)
Northouse P.G. (2018). Leadership: Theory and practice. Thousand Oaks, CA: Sage.
Selchenok. K. V. (2004). Psihologiya liderstva. Harvest. (in Ukrainian)
Shportko O. (2007). Osoblivosti politichnoyi reklami yak elementa komunikativnogo procesu. Politichnij menedzhment. (6). (pp. 98). (in Ukrainian)
Sidorenko O. S. (2013). Sutnist i struktura komunikativnoyi diyalnosti u procesi pidgotovki majbutnih socialnih pedagogiv. Teoretiko-metodichni problemi vihovannya ditej ta uchnivskoyi molodi. 17 (2) (pp 264-273). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tmpvd_2013_17%282%29__31 (in Ukrainian)
Suraj I. G. (2009). Publichna sluzhba – vazhliva skladova upravlinnya spravami suspilstva. Derzhavna sluzhba v Ukrayini v istorichnomu konteksti: problemi stanovlennya ta rozvitku. 2(2). (pp. 34-36). (in Ukrainian)
Tolkovanov V. V. (2013). Upravlinske liderstvo: monografia. PP Melnik A. A. (in Ukrainian)
Zayarna, O. (1999). Yak perekonati masovu auditoriyu: Psihologichni chinniki efektivnosti propagandi. Nova Politika , (1) , (pp. 28–31). (in Ukrainian)
Авторське право (c) 2021 Віталій Коваль
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).