ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ У СУЧАСНІЙ РЕЛІГІЙНІЙ ПРАКТИЦІ
Анотація
Використання доповненої реальності зростає у різних релігійних сферах. Віртуальні візуалізації замінюють ті театральні елементи, які використовували церковні установи в минулому. Найновіші медіа-технології викликають у віруючих специфічне сприйняття релігійних ідей та символів. Тому доповнена реальність – це спосіб ефектної візуалізації релігійних тем, а нові технології ефективно впливають на свідомість сучасних релігійних адептів. Отже, мета дослідження (визначення основних напрямків, функцій, ризиків та перспектив застосування розширеної реальності у релігійному вихованні та практиці віруючих) є дуже актуальною.
Розширена реальність – це зручний інтерактивний метод формування знань, віросповідання парафіян і, зрештою, твердої віри у важливості регулярної релігійної практики. Основну цільову аудиторію впровадження таких нових технологій складають діти, молодь, паломники та люди з обмеженими можливостями. Незважаючи на серйозні заперечення противників, застосування доповненої реальності у релігійній освіті та щоденній практиці має великий потенціал. Тож використання AR-технологій у різних напрямках (навчальна гра, інтерактивні вікторини, анімовані гіди-провідники у музеях і храмах, візуалізація біблійних та агіографічних історій, молитовні підказки тощо) є актуальним феноменом релігійного просвітництва. Ця методологія може бути вдосконалена тільки в результаті тісної співпраці з викладачами, священиками та IT-професіоналами. Таким чином, доповнена реальність потребує методологічно правильної, поступової, контрольованої цифрової реалізації в різних релігійних сферах. Феномен поширення новітніх технологій в освіті та повсякденному житті релігійних громад потребує подальшого наукового осмислення.
Завантаження
Посилання
Alba, A. (2017). Augmented Reality Is Entering The House Of God. Vocativ. Retrieved from https://www.vocativ.com/402723/augmented-reality-churches/index.html
Amlin, P. (2016). Augmented reality and the church. Living Lutheran. Retrieved from https://www.livinglutheran.org/2016/07/augmented-reality-church/
Anugrah, K. (2018). Are Virtual Reality Churches the Wave of the Future? The Christian Post. Retrieved from https://www.christianpost.com/news/virtual-reality-churches-future.html
Apocalipse Curso Bíblico (undated). Official site. Retrieved from https://apocalipse.com/app/index-d.html
Benek, C. (2015) Virtual Reality Will Enable the Next Large Revival in the Global Church. The Christian Post. Retrieved from https://www.christianpost.com/news/virtual-reality-will-enable-the-next-large-revival-in-the-global-church-141393/
D'Agnano, F., Balletti, C., Guerra, F., Vernier, P. (2015). A case study of augmented reality for an accessible cultural heritage. Digitization, 3D printing and sensors for an audio-tactile experience. ISPRS – International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences, XL-5/W4, 207-213. doi 10.5194/isprsarchives-XL-5-W4-207-2015
Duh, H. & Klopfer, E. (2013). Augmented reality learning: New learning paradigm in co-space. Computers and Education, 68, (1). 534-535. doi:10.1016/j.compedu.2013.07.030
Follow JC Go App Store Preview. Retrieved from https://apps.apple.com/us/app/follow-jc-go/id1435610234
Gabriel, S. (2017). Pokémon Go. How Religious Can an Augmented Reality Hunt Be? Heidelberg Journal of Religions on the Internet. 12. 18-31. Retrieved from http://online.uni-hd.de
Greci, L. (2016) An Augmented Reality Guide for Religious Museum. In: De Paolis L., Mongelli A. (eds) Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics. AVR 2016. Lecture Notes in Computer Science, 9769. Springer, Cham. doi: 10.1007/978-3-319-40651-0_23
Hernandez, P. (2016). Pokémon Go fan trolls Westboro Baptist Church, Church Fires Back. Kotaku: Gaming Reviews, News, Tips and More. Retrieved from https://kotaku.com/pokemon-go-fan-trolls-westboro-baptist-church-church-f-1783449276
Hooper, M. (2019). Worship in Virtual Reality. Retrieved from https://miltonhooper.com/2019/01/27/worship-in-virtual-reality/
Huotari, M. & Ikonen, E. (2017). Learning with tablets in a church – Experiences of augmented reality in religious education. Heidelberg Journal of Religions on the Internet. 12. 32-41.
Jefferies, L. (2018). The New Spectacle: How effective is mobile Augmented Reality as tool for the manifestation of dissent? Electronic Visualisation and the Arts (EVA). 122-123. doi: 10.14236/ewic/EVA2018.24
Jongwook, L., Junki, K., Jaehong, A., Woontack, W. (2019) Context-aware risk management for architectural heritage using historic building information modeling and virtual reality. Journal of Cultural Heritage, 38, 242-252. doi.org/10.1016/j.culher.2018.12.010
Karamouzis, P. & Keffalas, M. (2016). The Design of Educational Materials for Teaching the Most Common Religions to Students in their Final Year of Primary School – A Cross-Curricular Approach of Religious Studies and Music, Through the Use of Augmented Reality. Heidelberg Journal of Religions on the Internet, 11. 93-115.
Khairuldin, W. M. K. F. W., Embong, A. H., Anas, W. N. I. W. N., Ismail, D., & Mokhtar, W. K. A. W. (2019). An Augmented Reality (AR) Approach in Educational Integration of Du’a in Islam. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 8(1), 32–39.
Lyutykh, S. (2018). Dopolnennaya realnost v khrame – eto smelo. Lenta.ru. Retrieved from https://lenta.ru/articles/2018/04/11/gagino/
My Healthy Church: Equipping Spirit-Empowered People / Fire Bible for Kids Companion App. (undated). Retrieved from: https://myhealthychurch.com/store/startcat.cfm?cat=iFBFK
Nord, I. & Palkowitsch-Kühl, J. (2017). RELab digital. A Project on Religious Education in a Mediatized World. Heidelberg Journal of Religions on the Internet. 12. 93-124.
Paradello, J. (2018). Bible Uses Augmented Reality to Visualize Prophetic Images. Seventh-day Adventist Church. Inter-American Division. Retrieved from https://www.interamerica.org/2018/11/bible-uses-augmented-reality-to-visualize-prophetic-images/
Ramic-Brkic, B., Karkin, Z., Sadžak, A., Selimovic, D. & Rizvić, S. (2009). Augmented Real-Time Virtual Environment of the Church of the Holy Trinity in Mostar. The 10th International Symposium on Virtual Reality, Archaeology and Cultural Heritage VAST. 141-148.
Ramos C., Henriques C. & Lanquar R. (2016). Augmented Reality for Smart Tourism in Religious Heritage Itineraries: Tourism Experiences in the Technological Age. Handbook of Research on Human-Computer Interfaces, Developments, and Applications. 245-272. doi: 10.4018/978-1-5225-0435-1.ch010
Russian who played Pokémon Go in church is convicted of inciting hatred (2017). The New York Times – Europe. Retrieved from https://www.nytimes.com/2017/05/11/world/europe/pokemon-go-ruslan-sokolovsky-russia.html
Seddon, R. (2017). Why augmented reality is triggering cultural conflict and religious controversy. The Conversation. Retrieved from http://theconversation.com/why-augmented-reality-is-triggering-cultural-conflict-and-religious-controversy-77976
Smith, N. (2016) Mixed reality & the power of augmented reality for the church: Podcast 181. Leadership Network. Retrieved from https://leadnet.org/mixed-reality-the-power-of-augmented-reality-for-the-church-podcast-181/
University of Turku. News: Augmented-reality App Wordsmith Brings Sixteenth Century to Life (2016). Retrieved from https://www.utu.fi/en/news/news/augmented-reality-app-wordsmith-brings-sixteenth-century-to-life
Авторське право (c) 2021 Галина Миленька, Ангеліна Ангелова
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).