ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ У СУЧАСНІЙ РЕЛІГІЙНІЙ ПРАКТИЦІ

  • Галина Миленька Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого; вул. Ярославів Вал, 40, Київ, 01054 https://orcid.org/0000-0003-1359-535X
  • Ангеліна Ангелова Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого; вул. Ярославів Вал, 40, Київ, 01054 https://orcid.org/0000-0001-7909-6292
Ключові слова: -, розширена реальність, релігійна освіта, релігійна практика, паломництво, місіонерська робота

Анотація

Використання доповненої реальності зростає у різних релігійних сферах. Віртуальні візуалізації замінюють ті театральні елементи, які використовували церковні установи в минулому. Найновіші медіа-технології викликають у віруючих специфічне сприйняття релігійних ідей та символів. Тому доповнена реальність – це спосіб ефектної візуалізації релігійних тем, а нові технології ефективно впливають на свідомість сучасних релігійних адептів. Отже, мета дослідження (визначення основних напрямків, функцій, ризиків та перспектив застосування розширеної реальності у релігійному вихованні та практиці віруючих) є дуже актуальною.

Розширена реальність – це зручний інтерактивний метод формування знань, віросповідання парафіян і, зрештою, твердої віри у важливості регулярної релігійної практики. Основну цільову аудиторію впровадження таких нових технологій складають діти, молодь, паломники та люди з обмеженими можливостями. Незважаючи на серйозні заперечення противників, застосування доповненої реальності у релігійній освіті та щоденній практиці має великий потенціал. Тож використання AR-технологій у різних напрямках (навчальна гра, інтерактивні вікторини, анімовані гіди-провідники у музеях і храмах, візуалізація біблійних та агіографічних історій, молитовні підказки тощо) є актуальним феноменом релігійного просвітництва. Ця методологія може бути вдосконалена тільки в результаті тісної співпраці з викладачами, священиками та IT-професіоналами. Таким чином, доповнена реальність потребує методологічно правильної, поступової, контрольованої цифрової реалізації в різних релігійних сферах. Феномен поширення новітніх технологій в освіті та повсякденному житті релігійних громад потребує подальшого наукового осмислення.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Галина Миленька, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого; вул. Ярославів Вал, 40, Київ, 01054

Докторка мистецтвознавства, професорка кафедри театрознавства

Ангеліна Ангелова, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого; вул. Ярославів Вал, 40, Київ, 01054

Докторка філософських наук, доцентка кафедри театрознавства

Посилання

Alba, A. (2017). Augmented Reality Is Entering The House Of God. Vocativ. Retrieved from https://www.vocativ.com/402723/augmented-reality-churches/index.html

Amlin, P. (2016). Augmented reality and the church. Living Lutheran. Retrieved from https://www.livinglutheran.org/2016/07/augmented-reality-church/

Anugrah, K. (2018). Are Virtual Reality Churches the Wave of the Future? The Christian Post. Retrieved from https://www.christianpost.com/news/virtual-reality-churches-future.html

Apocalipse Curso Bíblico (undated). Official site. Retrieved from https://apocalipse.com/app/index-d.html

Benek, C. (2015) Virtual Reality Will Enable the Next Large Revival in the Global Church. The Christian Post. Retrieved from https://www.christianpost.com/news/virtual-reality-will-enable-the-next-large-revival-in-the-global-church-141393/

D'Agnano, F., Balletti, C., Guerra, F., Vernier, P. (2015). A case study of augmented reality for an accessible cultural heritage. Digitization, 3D printing and sensors for an audio-tactile experience. ISPRS – International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences, XL-5/W4, 207-213. doi 10.5194/isprsarchives-XL-5-W4-207-2015

Duh, H. & Klopfer, E. (2013). Augmented reality learning: New learning paradigm in co-space. Computers and Education, 68, (1). 534-535. doi:10.1016/j.compedu.2013.07.030

Follow JC Go App Store Preview. Retrieved from https://apps.apple.com/us/app/follow-jc-go/id1435610234

Gabriel, S. (2017). Pokémon Go. How Religious Can an Augmented Reality Hunt Be? Heidelberg Journal of Religions on the Internet. 12. 18-31. Retrieved from http://online.uni-hd.de

Greci, L. (2016) An Augmented Reality Guide for Religious Museum. In: De Paolis L., Mongelli A. (eds) Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics. AVR 2016. Lecture Notes in Computer Science, 9769. Springer, Cham. doi: 10.1007/978-3-319-40651-0_23

Hernandez, P. (2016). Pokémon Go fan trolls Westboro Baptist Church, Church Fires Back. Kotaku: Gaming Reviews, News, Tips and More. Retrieved from https://kotaku.com/pokemon-go-fan-trolls-westboro-baptist-church-church-f-1783449276

Hooper, M. (2019). Worship in Virtual Reality. Retrieved from https://miltonhooper.com/2019/01/27/worship-in-virtual-reality/

Huotari, M. & Ikonen, E. (2017). Learning with tablets in a church – Experiences of augmented reality in religious education. Heidelberg Journal of Religions on the Internet. 12. 32-41.

Jefferies, L. (2018). The New Spectacle: How effective is mobile Augmented Reality as tool for the manifestation of dissent? Electronic Visualisation and the Arts (EVA). 122-123. doi: 10.14236/ewic/EVA2018.24

Jongwook, L., Junki, K., Jaehong, A., Woontack, W. (2019) Context-aware risk management for architectural heritage using historic building information modeling and virtual reality. Journal of Cultural Heritage, 38, 242-252. doi.org/10.1016/j.culher.2018.12.010

Karamouzis, P. & Keffalas, M. (2016). The Design of Educational Materials for Teaching the Most Common Religions to Students in their Final Year of Primary School – A Cross-Curricular Approach of Religious Studies and Music, Through the Use of Augmented Reality. Heidelberg Journal of Religions on the Internet, 11. 93-115.

Khairuldin, W. M. K. F. W., Embong, A. H., Anas, W. N. I. W. N., Ismail, D., & Mokhtar, W. K. A. W. (2019). An Augmented Reality (AR) Approach in Educational Integration of Du’a in Islam. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 8(1), 32–39.

Lyutykh, S. (2018). Dopolnennaya realnost v khrame – eto smelo. Lenta.ru. Retrieved from https://lenta.ru/articles/2018/04/11/gagino/

My Healthy Church: Equipping Spirit-Empowered People / Fire Bible for Kids Companion App. (undated). Retrieved from: https://myhealthychurch.com/store/startcat.cfm?cat=iFBFK

Nord, I. & Palkowitsch-Kühl, J. (2017). RELab digital. A Project on Religious Education in a Mediatized World. Heidelberg Journal of Religions on the Internet. 12. 93-124.

Paradello, J. (2018). Bible Uses Augmented Reality to Visualize Prophetic Images. Seventh-day Adventist Church. Inter-American Division. Retrieved from https://www.interamerica.org/2018/11/bible-uses-augmented-reality-to-visualize-prophetic-images/

Ramic-Brkic, B., Karkin, Z., Sadžak, A., Selimovic, D. & Rizvić, S. (2009). Augmented Real-Time Virtual Environment of the Church of the Holy Trinity in Mostar. The 10th International Symposium on Virtual Reality, Archaeology and Cultural Heritage VAST. 141-148.

Ramos C., Henriques C. & Lanquar R. (2016). Augmented Reality for Smart Tourism in Religious Heritage Itineraries: Tourism Experiences in the Technological Age. Handbook of Research on Human-Computer Interfaces, Developments, and Applications. 245-272. doi: 10.4018/978-1-5225-0435-1.ch010

Russian who played Pokémon Go in church is convicted of inciting hatred (2017). The New York Times – Europe. Retrieved from https://www.nytimes.com/2017/05/11/world/europe/pokemon-go-ruslan-sokolovsky-russia.html

Seddon, R. (2017). Why augmented reality is triggering cultural conflict and religious controversy. The Conversation. Retrieved from http://theconversation.com/why-augmented-reality-is-triggering-cultural-conflict-and-religious-controversy-77976

Smith, N. (2016) Mixed reality & the power of augmented reality for the church: Podcast 181. Leadership Network. Retrieved from https://leadnet.org/mixed-reality-the-power-of-augmented-reality-for-the-church-podcast-181/

University of Turku. News: Augmented-reality App Wordsmith Brings Sixteenth Century to Life (2016). Retrieved from https://www.utu.fi/en/news/news/augmented-reality-app-wordsmith-brings-sixteenth-century-to-life

Опубліковано
2021-06-30
Цитовано
Як цитувати
Миленька, Г., & Ангелова, А. (2021). ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ У СУЧАСНІЙ РЕЛІГІЙНІЙ ПРАКТИЦІ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філософія. Філософські перипетії», (64), 104-112. https://doi.org/10.26565/2226-0994-2021-64-9
Номер
Розділ
Статті