ПОСТЛЮДИНА В СЕКРЕТНОМУ МІСЦІ/ТІ
Анотація
У статті досліджено постгуманістичні аспекти проблеми секретного місця/та, тобто водночас і простору, і місця. Проведена диференціація простору і місця, секрету і таємниці. Досліджено різноманітність уявлення про секрет (потаємність, завуальованість, зашифрованість тощо) від тенденції ретельно зберігати секрет місця/та до вимоги повністю демістифікувати місце. Філософія, особливо філософська антропологія, у цьому разі постає геофілософією, географією людини. Отже, концептуалізуюча людська істота оглядається у філії, дружбі з ландшафтом, місцем/том. Продемонстровано значення природних стихій (вода, повітря, вогонь тощо) для секретного місця/та. Особливу актуальність цьому дослідженню надає звернення до поточної концепції атмосфери, яка слабко сприймається, але є впливовою. Простежено взаємозв’язок між секретним місцем/том і секретною особою, як-от фрік, Секретний Санта тощо. Проведене розрізнення секретного місця/та і не-місця як місця, що рухається з дискурсом, місця оглядання. Показано важливість секретного місця/та для формування пост-тіла в ситуації, коли тіло як таке є втраченим. Продемонстровано важливість психоаналітичної та психогеографічної концептуалізації секретного місця/та. До них примикає розгляд простору щодо нудьги як стабілізації задоволення у звичному та зручному, хороша банальність, насолода з боку задоволення. Значення секретного місця/та стверджується в умовах, коли місто відіграє не лише кон’юнктивну, сполучну, але й диз’юнктивну, роз’єднавчу роль. Зроблено висновок про секретне місце/то як постлюдське місце місця, місце-без-місця з таємницею секрета. Дослідження проведено на матеріалі актуальної культури (літератури, кіно, архітектури, дизайну тощо), а також життєвих практик. Це відповідає делезіанському твердженню про перетин поняття, проспекту та афекту. До дослідження також залучені спекулятивний реалізм, спекулятивний постгуманізм та інші пов’язані з проблематикою статті концепції.
Завантаження
Посилання
Amin, A., & Graham, S. (1999). Cities of Connection and Disconnection. In J. Allen, D. Massey & M. Pryke (Eds.), Unsettling Cities: Movement/Settlement (pp. 7–53). London: Routledge in association with The Open University.
Baricco, A. (2016). The Young Bride. New-York: Europa Editions.
Blum, V. L., & Secor, A. J. (2014). Mapping Trauma: Topography to Topology. In P. Kingsbury & S. Pile (Eds.), Psychoanalytic Geographies (pp. 103–116). Farnham: Ashgate.
Blum, V. L. (1998). Ladies and Gentlemen: Train Rides and Other Oedipal Stories. In H. Nast & S. Pile (Eds.), Places Through the Body (pp. 197–209). London: Routledge.
Böhme, G. (1993). Atmosphere as a Fundamental Concept of a New Aesthetics. Thesis Eleven, 36, 113–126. DOI: https://doi.org/10.1177/072551369303600107.
Cresswell, T. (2004). Place: A Short Introduction. Malden, MA: Blackwell Pub.
Deleuze, G., & Guattari, F. (1994). What Is Philosophy? (H. Tomlinson & G. Burchell, Trans.). New York: Columbia University Press. (Original work published 1807).
Derrida, J. (2008). No (Point of) Madness – Maintaining Architecture. In J. Derrida, Psyche Inventions of the Other (Vol. II, pp. 87–103). (P. Kamuf & E. G. Rottenberg, Eds.). Stanford: Stanford University Press.
Fiedler, L. (1978). Freaks: Myths and Images of the Secret Self. New-York: Simon and Schuster.
French, T. (2014). The Secret Place. New York: Viking Penguin. Retrieved from https://issuu.com/pdfparadise2/docs/the-secret-place-pdf.
Garber, M. (2000). Sex and Real Estate: Why We Love Houses. New-York: Pantheon.
Gordowy, A. (2017). The Good Banality and the Pleasure of Boredom. Retrieved from https://repository.tudelft.nl/islandora/object/uuid%3A26f24ae2-b76f-4549-bbc3-8c78c0e16dba.
Jacobs, J. (1961). The Death and Life of Great American Cities. New York: Random House.
Lawrence, D. H. (1920). Women in Love. Retrieved from https://issuu.com/rbof/docs/women_in_love_-_part_1 & https://issuu.com/rbof/docs/women_in_love_-_part_2.
Parreno, Ch. (2017). Boredom and Desire. AArchitecture, 33, 20–21. Retrieved from https://issuu.com/aaschool/docs/aarchitecture33.
Pile, S. (1996). The Body and the City. Psychoanalysis, Space and Subjectivity. London: Routledge.
Pile, S. (1999). The Heterogeneity of Cities. In S. Pile, C. Brook & G. Mooney (Eds.), Unruly Cities? Order/disorder (pp. 6–48). London & New York: Routledge in association with The Open University.
Séllei, N. (2018). Space, Body and Subjectivity in Ágnes Kocsis’s Film, Fresh Air (2006). In A. Staub (Ed.), The Routledge Companion to Modernity, Space and Gender (pp. 238–249). New York: Routledge. DOI: https://doi.org/10.1201/9781315180472-17.
The Grus. (2020, November 1). A Secret Place. Retrieved from https://thegrus.bandcamp.com/track/a-secret-place.
Tschumi, B. (1996). Architecture and Disjunction. Cambridge, MA & London: The MIT Press.
Turner, B. S. (2012). Introduction. The Turn of the Body. In B. S. Turner (Ed.), Routledge Handbook of Body Studies (pp. 1–17). New York: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203842096.
Ureczky, E. (2016). Post-Bodies in Hungarian Cinema: Forgotten Bodies and Spaces in Ágnes Kocsis’ Pál Adrienn. In A. Virginás (Ed.), Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema: Spaces, Bodies, Memories (pp. 168–191). Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
Verhaeghe, G. (2017). Self-Portrait in Bed. A Case Study of Carlo Mollino’s “Bedroom for a Farmhouse in the Rice Fields”. In Proceedings from International and Interdisciplinary Conference IMMAGINI? Image and Imagination between Representation, Communication, Education and Psychology, Brixen, Italy, 27–28 November, 2017. DOI: https://doi.org/10.3390/proceedings1090894.
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).