УТРИЗМ «Я» Ю. МАМЛЄЄВА ЯК ОСОБЛИВИЙ ВИД МЕТАФІЗИКИ

  • Semen A. Honcharov Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; майдан Свободи, 6, Харків, 61022 https://orcid.org/0000-0001-8116-0804
Ключові слова: метафізика, Мамлєєв, утризм «Я», Веданта, Абсолют

Анотація

У статті розглядається питання відношення утризму «Я» Юрія Мамлєєва до Традиції. Проблемним стає протиріччя двох позицій, які Мамлєєв зазначає у різних місцях «Долі буття» – це погляд на утризм «Я» як на новий підхід у рамках Традиції та як на вихід за її межі з внесенням сторонніх елементів. Автор статті, спираючись на зв’язок утризму «Я» та «Останньої Доктрини», яка однозначно є принциповим виходом за межі Традиції, приходить до висновку, що утризм «Я» необхідно радше розглядати не як новий підхід у рамках Традиції, а як автономний по відношенню до неї конструкт. На думку автора, утризм «Я» через власну радикальність містить дві ключові проблеми, які призводять не лише до розриву з Традицією, але й до порушення внутрішньої цілісності самої філософії Мамлєєва. Ці дві проблеми визначаються як радикалізація формули Веданти «Атман = Брахман» і відсутність фігури Іншого. Утризм «Я» формує єдине Я, яке автор статті пропонує називати «Я-тотальне», оскільки воно витісняє класичне поняття Абсолюту та взагалі будь-що окрім себе. З цього випливає відсутність топосу для таких мамлєєвських концептів як «Безодня» та «Росія Вічна», що загострюється недопущенням метафізичної події Іншого, особливо важливої для ідеї метафізичної та таємничої Росії, яка потребує інтерсуб’єктивності. У процесі аналізу зазначених проблем і питань у статті проводиться порівняння філософських позицій Штірнера та Мамлєєва, а також звернення до теми демонічності утризму «Я». Урешті-решт автор доходить висновку – утризм «Я» потребує перегляду та пом’якшення, що дозволило б йому органічно існувати в загальній картині мамлєєвського світобачення та не втрачати зв’язок із Традицією попри неминучий вихід з неї.

Завантаження

Біографія автора

Semen A. Honcharov, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; майдан Свободи, 6, Харків, 61022

Аспірант, філософський факультет

Посилання

/

Посилання

Berdyaev, N. (1991). Self-knowledge. An Essay in Philosophical Autobiography. Leningrad: Lenizdat. (Original work published 1940). (In Russian).

Guenon, R. (2004). Man and His Becoming According to the Vedanta. (N. Tiros, Trans.). Moscow: Belovod’ye. (Original work published 1925). (In Russian).

Mamalui, A. A. (2010). Ends without End, or the Situation of “Post(under)modernity”. In L. V. Starodubtseva (Ed.), What is Modernity? Philosophical Reflections on the Situation of Post/under/after-post/post-post ... modernism: In 2 Volumes (Vol. 1; pp. 76–88). Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University. (In Russian).

Mamleev, Yu. (2011). Eternal Russia. Moscow: Eksmo. (In Russian).

Mamleev, Yu. (2002). Shatuny. Moscow: Ad Marginem. (In Russian).

Mamleev, Yu. (2009). The Destiny of Being. Moscow: Enneagon. (In Russian).

Stirner, M. (1994). The Ego and Its Own. (B. V. Gimmelfarb & I. L. Gokhshiller, Trans.). Kharkiv: Osnova. (Original work published 1844). (In Russian).

Опубліковано
2020-06-30
Цитовано
Як цитувати
Honcharov, S. A. (2020). УТРИЗМ «Я» Ю. МАМЛЄЄВА ЯК ОСОБЛИВИЙ ВИД МЕТАФІЗИКИ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філософія. Філософські перипетії», (62), 139-147. https://doi.org/10.26565/2226-0994-2020-62-15
Номер
Розділ
Статті