КІНЕМАТОГРАФ НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ ЯК «ДЗЕРКАЛО» КОРДОЦЕНТРИЧНОЇ МЕНТАЛЬНОСТІ

  • I. I. Orlov Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: кордоцентризм, менталітет, ментальність, національний кінематограф, лаканівський психоаналіз, арт-хаус

Анотація

У статті зроблено спробу відстежити передумови, основні рушійні сили формування специфічного українського кіно, взаємозв’язок між філософською традицією етносу та її прояв у жанрі сучасного кіномистецтва. Розглянуто проблему некомерційної орієнтації кіновиробництва та її можливих наслідків для галузі в цілому. Зроблено наголос на ментальних особливостях жанру кіно в роботах українських режисерів, досліджено можливості застосування лаканівської психоаналітичної методології щодо аналізу закономірностей «дорослішання» національного кінематографа України.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Брюховецька Л. І. Приховані фільми: українське кіно 1990-х : [електронний ресурс] / Лариса Брюховецька. – Київ : АртЕк, 2003. – 388 с. – Режим доступу : http://elib.nplu.org/object.html?id=2777

Брюховецька О. В. До поняття «візуальної насолоди» у психоаналітичній теорії кіно / О. В. Брюховецька // Магістеріум. Серія «Культурологія». – К. : КМАкадемія, 2005. – Вип. 19. – С. 21–26.

Брюховецька О. В. Ідентифікація в кіно: психоаналітичний підхід / О. В. Брюховецька // Національний Університет «Києво-Могилянська академія». Наукові записки. – К. : КМАкадемія, 2003. – Т. 22. – Частина 1. Гуманітарні науки. – С. 114–118.

Брюховецька О. В. Спроектований суб’єкт: досвід машини в контексті апаратної кінотеорії / О. В. Брюховецька // Національний Університет «Києво-Могилянська академія». Наукові записки. – К. : КМАкадемія, 2004. – Т. 24. Теорія та історія культури. – С. 85–91.

Головатий М. Державна самоідентифікація України в процесі реалізації національних інтересів / М. Головатий // Персонал. – 2007. – № 11. – С. 16–20.

Дзеркало-2008 (настрої і стереотипи населення України) : [електронний ресурс] // ЦСД Софія : [веб-сайт]. – Режим доступу: http://www.sofia.com.ua/page42.html.

Зубавіна І. Кінематограф незалежної України: тенденції, фільми, постаті / І. Зубавіна. – К. , 2007. – 296 с.

Офіційний портал Верховної Ради України. Закон про підтримку кіно : [електронний ресурс]. – Режим доступу : http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61998.

Сторожова застава : [електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/Сторожова_застава#Офіційні_остаточні_дані_прокату.

Стратегія розвитку України: теорія і практика / [за ред. О.С. Власюка]. – К. : НІСД, 2002. – 864 с.

Филатов А. Перерождение украинского кино : [электронный ресурс] / А. Филатов. – Режим доступа : http://cutinsight.com/ua/pereroghdenie_ukrainskogo_kino.

Шкуратов В. А. Историческая психология / В. А. Шкуратов. – М. : Смысл, 1997. – 505 с.

Ярмусь С. Кордоцентризм – підстава української духовності й філософії / С. Ярмусь // Збірник праць ювілейного конгресу у 1000-ліття хрещення Руси-України. – Мюнхен : УВУ, 1988–1989. – С. 402–415.

13 фактів про українське кіно: чесний погляд на теперішнє і прогноз на майбутнє : [електронний ресурс] // BusinessViews : [веб-сайт]. – Режим доступу: http://businessviews.com.ua/ru/studies/id/ukrajinske-kino-1506/

Dzidzio Контрабас : [електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/DZIDZIO_Контрабас.

Опубліковано
2017-12-24
Цитовано
Як цитувати
Orlov, I. I. (2017). КІНЕМАТОГРАФ НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ ЯК «ДЗЕРКАЛО» КОРДОЦЕНТРИЧНОЇ МЕНТАЛЬНОСТІ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філософія. Філософські перипетії», (57), 109-113. https://doi.org/10.26565/2226-0994-2017-57-17
Номер
Розділ
Статті