Theoretical basis of stage evolution differentiated learning ideas of pupils in average general educational institutions in the second half of the xx century.

  • О. О. Наливайко
Keywords: school, differentiated learning, differentiated approach, electives

Abstract

The article reflects the process of development of the idea differentiated learning of pupils of average educational institutions in pedagogical science of the
second half the XX century. Obtained and summarized three stages of evolution of the idea of differentiated learning in the school in study period.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Березівська Л. Д. Реформуванняшкільноїосвіти в Україні у ХХ столітті: монографія/ Л.Д. Березівська. К. : Богданова А. М., 2008. – 406 с.

Возрастные возможности усвоения знаний: младшие классы школы / ред. В. В. Давыдов, Д. Б. Эльконин. – Москва : Просвещение, 1966. – 444 с.

Гончаров Н. К. Ещѐ раз о дифференцированномобучении в старших классахсреднейшколы / Н. К. Гончаров // Советскаяпедагогика. 1963. № 2. С. 39–51.

Закон України «Про загальну середню освіту» [Електронний ресурс] /Верховна Рада України. – 1999. – 23 с. – Режим доступу :
http://www.mon.gov.ua/laws/Zakon_651.doc.

Закон УРСР. Про зміцнення зв’язку школи з життям і про дальший розвиток системи народної освіти в Українській РСР. – К.: Радянська школа.
– 1959.

Кузьменко В. В. Становленнятрудовоїпідготовкишколярів у 1958– 1985 рр. / В. В. Кузьменко // Таврійськийвісникосвіти. – 2010. – № 1 (29). С. 18 – 23.

Народное образование в СССР : сб. нормативных актов / [спец. науч. ред. К. С. Павлищев, сост. Н. Е. Голубева]. – М. : Юридическая л–ра. – 1987. – 336 с.

Основные документы о школе / [сост. Е. С. Березняк]. – Киев : Рад. школа, 1982. – 399 с.

Основы законодательства Союза ССР и союзных республик о народном образовании: Приняты на шестой сессии Верховного Совета СССР восьмого созыва
19 июля 1973 г. – М. : Политиздат, 1973. – 39 с.

Пироженко Л. В. Реформування змісту загальної середньої освіти (середина 60–х – початок 80–х рр. ХХ століття) : Монографія / ав. : Пироженко Л. В. – К. : Педагогічна думка, 2013. – 304 с.

Пожар Н. В. Групові форми організації пізнавальної діяльності старшокласників в умовах інформатизації навчання: Дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н. В. Пожар. – Харків, 1999. – 184 с.

Про затвердження Інструкції про організацію та діяльність гімназії, Інструкції про організацію та діяльність ліцею: Наказ від 20.07.1995 р. № 217
[Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.uazakon. com/document/spart97/inx97379.htm

Про освіту (із змінами) : Закон України від 23.05.1991 р. № 1060– XII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov. ua/laws/ZU_1060.doc.

Талызина Н.Ф. Теория поэтапного формирования умственных действий и проблема развития мышления // Советская педагогика. – 1967. – № 1. – С. 28–32
Published
2017-02-12
Cited
How to Cite
Наливайко, О. О. (2017). Theoretical basis of stage evolution differentiated learning ideas of pupils in average general educational institutions in the second half of the xx century. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (40), 110-118. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/14861