Використання інтерактивних карт як новітній підхід в організації навчання з географії у сучасній школі
Анотація
Мета статті – висвітлити деякі аспекти впровадження інтерактивних карт у навчальний процес як засобу навчання, а також засобу управління освітнім процесом і забезпечення професійної діяльності вчителя. Відсутність єдиного підходу до розробки методики викладання географії, практичних курсів на основі інтерактивних карт можна розглядати як основну методологічну проблему викладання даної дисципліни. Редакційна підготовка інтерактивних карт із власними характеристиками вимагає додаткових досліджень поряд із традиційними роботами з підготовки карт до публікації.
Основний матеріал. В останні роки все більш актуальним стає питання використання нових комп’ютерних технологій та електронних засобів навчання в загальноосвітніх установах. Високий ступінь наочності представленого матеріалу, взаємозв’язок різних компонентів курсів, комплексність і діалоговий режим роблять інтерактивні географічні карти незамінними помічниками педагога. Інтерактивні карти дозволяють підвищити рівень викладання географії за рахунок кращої інформативності карт при забезпеченні простоти і зручності сприйняття картографічного матеріалу. При створенні інтерактивних карт розробникам необхідно враховувати деякі моменти: наявність програмного забезпечення для розробки, модернізації та експлуатації інтерактивних карт; аналіз обсягу картографічної та текстової інформації, кількості шарів, можливість об’єднання інформації різних тематик. Будь-яка картографічна настанова вимагає включення ілюстративного матеріалу в зміст. Інтерактивні карти іноді називають замінниками паперових настінних карт і пророкують їх домінування у класі. Демонстрація і функціональність їх значно вищі, ніж у паперових карт. Інтерактивна карта дає картографічну інформацію, зміст якої представлено в шарах з можливістю управління різними шарами тематичної інформації та редагування незначного вмісту.
Висновки та подальші дослідження. Сучасні освітні тенденції показують, що перед викладачами-географами постає головна і досить цікава задача: підвищити інтерес учнів до вивчення свого предмета через активізацію пізнавальної діяльності на заняттях. А це можливо тільки тоді, коли вчитель грамотно будує навчання, використовуючи нові інформаційні технології. При розробці інтерактивних карт основною проблемою є велика складність, необхідність залучення висококваліфікованих фахівців. Використання інтерактивних карт на уроках географії є значним кроком уперед. Вони не тільки полегшують роботу викладача, а й спонукають школярів краще вивчати предмет. Але не можна забувати і про традиційні паперові карти. Бажано поєднувати паперові та інтерактивні карти, що дозволить розвинути гармонійну картографічну компетентність або географічну грамотність серед учнів.
Завантаження
Посилання
Afry`ka. Interakty`vna karta: navch. elektron. posib. (2014) [Africa. Interactive map: e-learning guide]. Ky`yiv: DNVP «Kartografiya», 1 electronic optical disc.
Bozhok, A.P., Molochko, A.M., Ostroux, V.I. (2014) Kartoznavstvo: pidruch. [Cartography: textbook]. Ky`yiv: VPCz «Ky`yivs`ky`j universy`tet», 332.
Yevropina, I.O., Kapustenko, S.V., Ostroux, V.I., Radchenko, V.V. (2014) Navchal`ni elektronni posibny`ky` z geografiyi yak pry`klad realizaciyi novy`x texnologij navchannya [Electronic textbooks on geography as an example of the implementation of new learning technologies]. Bulletin of Geodesy and Cartography, 2, 41-45.
Interakty`vna karta «Fizy`chna geografiya Ukrayiny`. 8 klas»: navch. elektron. posib. (2011). [Interactive map «Physical geography of Ukraine. 8 form»: e-learning guide]. Ky`yiv: DNVP «Kartografiya», 1 electronic optical disc.
Kuly`k, V.B., Ostroux, V.I. (2016) Metody`chni aspekty` stvorennya interakty`vny`x kart dlya vy`vchennya geografiyi u shkoli [Methodological aspects of creating interactive maps for studying geography at school]. Journal of Cartography, 15 (2), 181-187.
Okeany`. Interakty`vna karta: navch. elektron. posib. (2014) [Oceans. Interactive map: e-learning guide]. Ky`yiv: DNVP «Kartografiya», 1 electronic optical disc.
Ostroux, V.I., Rudenko, I.S. (2015). Osobly`vosti stvorennya ta vprovadzhennya u proces navchannya geografiyi navchal`ny`x elektronny`x kartografichny`x posibny`kiv ta interakty`vny`x kart [Features of creation and introduction in the process of teaching geography of electronic educational cartographic manuals and interactive maps]. Ukrainian Geographical Journal, 3, 55-59.
Ostroux, V.I., Rudenko, I.S. (2013). Elektronni navchal`ni kartografichni vy`dannya yak pry`klad realizaciyi innovacijny`x texnologij vy`vchennya geografiyi v shkoli [Electronic educational cartographic publications as an example of implementation of innovative technologies of studying geography at school]. Bulletin of Geodesy and Cartography, 1, 33-36.
Sherman, M.I. (2003). Elektronni zasoby` podannya navchal`nogo materialu yak komponent navchal`no-metody`chnogo komplektu [Electronic means of presentation of educational material as a component of the educational and methodical set]. Problems of the Modern Textbook, 4, 42-46.