Use of the method of «mind maps» in school geography
Keywords:
school geography, method of «mind maps»
Abstract
The article reveals the importance of «mind maps» method in school geographical education. Implementation of «mind maps» is one of the most effective means of modern education modernization. Experience of authors on application of «mind maps» method in school lessons of geography is represented.Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Петрова Н.Н. География для настоящего и будущего: методические подходы к совершенствованию школьного географического образования / Н.Н. Петрова, Ю.А. Соловьева // География в школе. – 2014. – № 1. – С. 47–52.
2. Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен, Б. Бьюзен; пер. с англ. Е.А. Самсонов. – Минск: Попурри, 2007. – 304 с.
2. Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен, Б. Бьюзен; пер. с англ. Е.А. Самсонов. – Минск: Попурри, 2007. – 304 с.
How to Cite
Баранова, Е. П., & Воронина, М. А. (1). Use of the method of «mind maps» in school geography. Problems of Continuous Geographic Education and Cartography, (22), 10-13. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pbgok/article/view/4030
Issue
Section
Статті