Індивідуальні освітні траєкторії: роль у забезпеченні якості вищої освіти

  • Людмила Миколаївна Нємець Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • Катерина Юріївна Сегіда Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • Марина Олександрівна Логвинова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Abstract

Доведено, що для сприяння саморозвитку та самореалізації в майбутній професійній діяльності й забезпечення конкурентоздатності на ринку праці необхідно створювати індивідуальні освітні траєкторії для студентів. У результаті дослідження проведено комплексний аналіз міжнародного та вітчизняного досвіду створення індивідуальних освітніх траєкторій, проаналізовано їхні компоненти та характерні особливості. Узагальнено досвід кафедри соціально-економічної географії і регіонознавства з питань створення індивідуальних траєкторій освіти для студентів.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Закон України «Про освіту». Редакція від 19.01.2019 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Згуровський М. З. Болонський процес: головні принципи та шляхи структурного реформування вищої освіти України / М. З. Згуров- ський. - К. : Вид-во НТУУ «КПІ», 2006. - 544 с.

Каньковський І. Є. Індивідуальні освітні траєкторії як необхідність сучасного процесу професійної підготовки фахівця [Електронний ресурс] / І. Є. Каньковський // Професійна освіта: проблеми і перспективи. - 2013. - Вип. 4. - С. 62-65. - Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Profos_2013_4_16

Коростіянець Т. П. Індивідуальна освітня траєкторія - освітня про-грама студента [Електронний ресурс] / Т. П. Коростіянець // Науковий вісник Донбасу. - 2013. - № 1. - Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2013_1_18

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://old.meduniv.lviv.ua/files/info/nats_strategia.pdf

Нємець Л. Дискусійний клуб як форма формування наукових здібностей і компетентностей студентів / Л. Нємець, П. Вірченко, К. Сегіда // Проблеми сучасної освіти : зб. наук.-метод. пр. / уклад. Ю. В. Холін, Т. О. Маркова. - Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014. - Вип. 3 - С. 31-45.

Нємець Л. Ділова гра як форма проведення заняття (на прикладі магістерського спецкурсу «Науковий семінар - сучасні напрямки суспільно-географічних досліджень») / Л. Нємець, К. Сегіда, К. Нємець // Проблеми сучасної освіти : зб. наук.-метод. пр. / уклад. Ю. В. Холін, Т. О. Маркова. - Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. - Вип. 4, - С. 111-118.

Нємець Л. М. Сучасні можливості міжнародного співробітництва в галузі суспільної географії / Л. М. Нємець, К. Ю. Сегіда, Н. В. Гусєва та ін. // Географія в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка: 85 років - досягнення та перспективи : матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 30-31 березня 2018 року). - К., 2018. - С. 29-32.

Офіційний сайт кафедри соціально-економічної географії і регіоно- знавства Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://soc-econom-region.univer.kharkov.ua

Постсоветское пространство - территория инноваций / под ред. проф. Б. К. Тебиева // Материалы Международной научно-практ. конф. (13-14 ноября 2014 г., г. Москва). - М. : Московский региональный социально-экономический институт, 2014. - 203 с.

Стратегія розвитку Каразінського університету на 2019-2025 роки [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.univer.kharkov.ua/docs/work/strategiya-rozvytku-universitetu-2019-2025-2.pdf

Суртаева Н. Н. Нетрадиционные педагогические технологии: парацентрическая технология : учеб. пособие / Н. Н. Суртаева. - М. - Омск, 1974. - 22 с.

Хуторской А. В. Ключевые компетентности как компонент личностноориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 58-61.

Bergman L. R. A pattern-oriented approach to studying individual development: Snapshots and processes / L. R. Bergman // Cairns R. B. Methods and models for studying the individual. Thousand Oaks, CA: Sage. - 1998. - P. 83-121.

Burchinal M. R. Development of academic skills from preschool through second grade: Family and classroom predictors of developmental trajectories / M. R. Burchinal // Journal of School Psychology. - 2002. - № 40. - P. 415-436.

Governance of Educational Trajectories in Europe: Pathways, Policy and Practice / A. Walther, M. Parreira do Amaral, M. Cuconato, R. Dale. - Bloomsbury Publishing, 2016. - 352 p.

Lazarov B. Application of some cybernetic models in building individual educational trajectory. International Journal “Information Models and Analyses” / B. Lazarov // Information Models and Analyses : Іnternational Journal. - 2013. - Vol. 2 (1). - Р. 90-99.

Schnell P. Getting Ahead: Educational and Occupational Trajectories of the ‘New’ Second-Generation in Switzerland / P. Schnell, R. Fibbi // Int. Migration & Integration. - 2016. - 17 (4). - Р. 1085-1107.

The Rennie Center for Education Research & Policy's [Electronic resource]. - Way of access : http://www.renniecenter.org

Published
2020-07-24
How to Cite
Нємець, Л. М., Сегіда, К. Ю., & Логвинова, М. О. (2020). Індивідуальні освітні траєкторії: роль у забезпеченні якості вищої освіти. Проблеми сучасної освіти, (10), 51-60. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16108

Most read articles by the same author(s)