ОСВІТНІЙ WEB - РЕСУРС "ПРОГРАМУВАННЯ НА C#"

Ключові слова: дистанційне навчання, дистанційні технології, освітній web-ресурс, віртуальне освітнє середовище

Анотація

DOI: https://doi.org/10.26565/2074-8922-2024-83-21

Хоча Україна активно розвиває використання web-ресурсів в освітньому процесі, рівень інтеграції все ще не досягає того рівня, який спостерігається в більшості європейських країн. В ЄС впровадження web-ресурсів у навчання є частиною національних стратегій із цифровізації, а також активно інтегрується в педагогічні методики. Україні потрібно продовжувати працювати над підготовкою викладачів та збільшенням державної підтримки цифрових ініціатив в освіті для досягнення європейських стандартів.

У статті обґрунтовано важливу роль системного використання освітніх web-ресурсів у процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів, що є однією з вимог інформатизації вищої освіти та безпосередньо впливає на здатність і бажання майбутніх фахівців використовувати освітні web-ресурси у своїй професійній діяльності. У нашому дослідженні проаналізовано стан упровадження та використання цифрових освітніх ресурсів в освітньому процесі під час дистанційного навчання з метою формування цифрової та програмної компетентностей у студентів. Реалізація освітньо-професійних програм (ОПП) «Комп'ютерні науки» та «Професійна освіта. Цифрові технології», безумовно, потребує розробки навчальних планів, і, як наслідок, освітніх компонентів. Освітні компоненти обох ОПП передбачають вивчення мов програмування. Завдяки проведеному аналізу наукових джерел в галузі інформаційних технологій та педагогічній сфері, науково обґрунтовано доцільність розробки та впровадження в освітній процес освітнього web-ресурсу «Програмування на C#». Авторами проаналізовано існуючі класифікації освітніх web-ресурсів та розроблено власне бачення архітектури та змісту авторської розробки. Запропонований освітній web-ресурс є практичним результатом науково-дослідної роботи, проведеної в рамках міжнародного проекту «MOOC-based micro-credentials for teacher professional development» програми Erasmus+.

Як цитувати: Сажко Г., Пташний О., Чайка А., Сівіцкий В. Освітній web - ресурс "Програмування на C#". Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2024. Вип. 83. С.242-253. https://doi.org/10.26565/2074-8922-2024-83-21

Завантаження

Посилання

Strategy for reforming higher education in Ukraine for 2022-2032. Ministry of Education and Science of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text (in Ukrainian).

Feijoo, Claudio, Fernández, Javier, Arenal, Alberto, Armuña, Cristina, Ramos, Sergio (2021). Educational technologies in China, Publications Office of the European Union, Luxembourg. https://dx.doi.org/10.2760/604641

Digital competence framework for Ukrainian citizens. Ministry of Digital Transformation of Ukraine (2023). https://thedigital.gov.ua/news/pidvishchennya-rivnya-tsifrovikh-navichok-ukraintsiv-doluchaytesya-do-obgovorennya-proektu-ramki-tsifrovoi-kompetentnosti-gromadyan (in Ukrainian).

Nechuiviter, O., Sazhko, H., Kovalchuk, A. (2022). Digitalization of the Educational Process of Training Future Engineering-Teachers. In: Hu, Z., Zhang, Q., Petoukhov, S., He, M. (eds.) Advances in Artificial Systems for Logistics Engineering. ICAILE 2022. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 135, 204–213. Springer, Cham https://doi.org/10.1007/978-3-031-04809-8_18 (in Ukrainian).

Sazhko, H., Nechuiviter, O., Kovalchuk, A., Fatieieva, L. (2023). The Formation of a Virtual Educational Environment as an Element in the System of Improving the Digital Competences of Teachers. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds.) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, 900, 47-54. Springer, Cham https://doi.org/10.1007/978-3-031-52667-1_6 (in Ukrainian).

Skurativska, M., Popadyuk, S. (2017). Virtual educational environment as an innovative component of the educational process in higher education. Collection of research papers “Pedagogical sciences”, LXXX (2), 251–255. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2017_80(2)__53 (in Ukrainian).

Telyatnik, K., Sokol, I. (2015). Creation of a virtual educational environment using modern Internet services. Bulletin of Zaporizhzhia National University. Pedagogical Sciences, 1(24), 183–190. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vznu_ped_2015_1_30 (in Ukrainian).

Law of Ukraine on Education (2017). The Official Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine, 38–39, 380. https://olgopil.osv.org.ua/zakon-ukraini-pro-osvitu-%E2%84%962145viii-vidomosti-verhovnoi-radi-ukrainii-2017-%E2%84%963839st380-21-52-28-20-04-2021/ (in Ukrainian).

On Education: Law of Ukraine dated September 5, 2017 No. 2145-VIII (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (last accessed 2021/09/17). (in Ukrainian).

Project Concept of digital transformation of education and science for the period until 2026: Ministry of Education and Science of Ukraine, published on May 25, 2021. (2021). https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon-zaproshuye-do-gromadskogo-obgovorennya (last accessed 2023/4/20). (in Ukrainian).

On the approval of the road map for the integration of the scientific and innovative system of Ukraine into the European research area: the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated February 10, № 167 (2021). https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/02/12/edp-nakaz.pdf (in Ukrainian).

TIOBE Index for May 2024. https://www.tiobe.com/tiobe-index/ (last accessed 2024/05/21).

Rating of programming languages (2024). https://dou.ua/lenta/articles/language-rating-2024/ (last accessed 2024/05/21).

Kovalenko, O., Koeberlein-Kerler, J., Briukhanova, N., Korolova, N., Bozhko, N., Lytvyn, O. (2023). Preparation of Students of Engineering and Pedagogical Specialties for the Development and Implementation of Interdisciplinary Didactic Projects Using IT-Technologies. In: Auer, M.E., Pachatz, W., Rüütmann, T. (eds.) Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, 634. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-26190-9_31 (in Ukrainian).

ISBD(ER): International Standart Bibliographic Description for Electronic Resources. https://www.ifla.org/files/assets/cataloguing/isbd/isbder.pdf (last access 2023/11/15).

Quality Principles for Cultural Websites: a Handbook. Rome: La Tipografia, Italy, 66 р. (2005). http://www.minervaeurope.org/publications/qualitycommentary/qualitycommentary050314final.pdf (last access 2023/11/15).

Sitbon B. J. (2019). Step-By-Step Guide: How to Make a Professional Website in 2019. https://www.wix.com/blog/2019/03/how-to-make-website-guide (last access 2023/11/19).

Опубліковано
2024-12-27