Про окремі аспекти адаптації міжнародного досвіду щодо надання публічних послуг громадянам третього віку.

  • Євген Щербак Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», вулиця В. Манька, 17, м. Харків, 61070, Україна https://orcid.org/0009-0001-3292-0229
  • Вероніка Ковальчук Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», вулиця В. Манька, 17, м. Харків, 61070, Україна https://orcid.org/0000-0001-5321-8300
Ключові слова: штучний інтелект, публічні послуги, громадяни третього віку, громадянське суспільство, підвищення ефективності, психологічні особливості, цифрова держава

Анотація

Проаналізовано системні принципи та міжнародний досвід залучення цифрових інструментів з метою надання публічних послуг громадянам третього віку, розглянуто особливості та унікальні характеристики, що є притаманні відповідній віковій групі у контексті ступеню використання цифрових систем та інструментів задля задоволення персональних потреб у цифрових послугах, визначено перспективу подальшого розширення меж використання цифрових продуктів громадянами третього віку, роль та місце таких цифрових систем у забезпеченні якісної двосторонньої комунікації між державою та громадянами відповідної вікової групи, окреслено шляхи залучення штучного інтелекту та подальшої модернізації цифрових систем з метою підвищення довіри до них з боку громадян третього віку, запропоновано систему рішень щодо вдосконалення та адаптації існуючих процесів в контексті розбудови цифрової держави та цифровізації всіх сфер публічного життя в Україні , а також розглянуто проєктні ситуації впровадження нових цифрових рішень на основі міжнародного досвіду у систему надання публічних послуг громадянам третього віку відповідно до психологічних особливостей таких громадян та у відповідності до національної політики з питань підвищення ефективності держави та розбудови додаткових можливостей поглибленої співпраці держави та громадянського суспільства.

Взято до уваги сучасні тенденції, що відбуваються у суспільстві під впливом поступового збільшення частки цифрових систем у наданні послуг у приватному та публічному секторах та реструктуризацію балансів на користь збільшення частки цифрової роботи як механізму надання сервісів та послуг як рефлексію громад на світову епідемію короновірусної інфекції, пост-короновірусний період, повномасштабне вторгнення в Україну, а також низку інших процесів, що прямо або безпосередньо впливають на феномен цифрового прискорення. Проаналізовано закордонний досвід використання цифрових систем у публічному управлінні. Запропоновано окремі підходи та рішення щодо їхньої адаптації в умовах публічного управління України.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Євген Щербак, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», вулиця В. Манька, 17, м. Харків, 61070, Україна

аспірант кафедри економіки та публічного управління Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»

Вероніка Ковальчук, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», вулиця В. Манька, 17, м. Харків, 61070, Україна

доктор наук з державного управління, професор, завідувач кафедри економіки та публічного управління
Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»

Посилання

Bey, V.K., Shifrina, N.I. (2022). Digital transformations in the public administration system. Bulletin of Transport Economics, no. 3, 57–63. [in Ukraine].

Begey, I.P. (2022). Using the experience of developed democracies to determine the features of public administration reform at the district and regional levels. Aspects of public administration, no. 19, 16–22. [in Ukraine].

Berezhny, V.O. (2021). Modern concepts of public administration. Current problems of public administration, no. 42, 31–38. [in Ukraine].

Hrytsiak, I.A. (2020). Public administration in Ukraine: formation according to European standards. Bulletin of the Academy of the Customs Service of Ukraine. Public administration, no. 6, 5–11. [in Ukraine].

Drucker, P. (2020). Post-industrial society. New industrialization. Anthology, 70–98. Warsaw: Sposrod.

Kaganovska, T.Ye. (2012). The content of doctrinal approaches in administrative law regarding the definition of the essence of public administration. Forum of Law, no. 4, 411–421. [in Ukraine].

Kolesnichenko, I.M. (2021). Development of digital governance in Ukraine: institutional aspect. Business Inform, no. 12, 52–57. [in Ukraine].

Baranov, O., Demkova, M., Dzyuba, S., Yefanov, A., Zhilyaev, I., Klepets, E., Misnikov, Yu., Arvo, O., Popova, T., Ruban, I., Semenchenko, A., Chukut, S. (2019). Concept of development of digital governance in Ukraine. [in Ukraine].

Опубліковано
2024-12-30
Розділ
Світовий досвід державного управління: теорія та практика.