Інтегровані підходи та інструменти забезпечення ефективності багаторівневого управління в кризових умовах.
Анотація
У статті розглядаються теоретичні засади інтегрованого багаторівневого управління, зокрема приділяється увага концепції управління, що орієнтоване на результат (Results-Based Management, RBM) та його ролі у забезпеченні ефективності багаторівневого управління в Україні. Обґрунтовано формування нової парадигми багаторівневого управління на основі конвергенції різних управлінських концепцій публічного управління у поєднанні з інтегрованими управлінськими підходами. Зазначено, що комплексний інтегрований підхід з одного боку, передбачає збереження базових демократичних принципів багаторівневого врядування, а з іншого, спрямований на стратегічну спрямованість, результатно-орієнтоване управління, управління якістю, управління ризиками та реагування на кризи для створення комплексної системи багаторівневого управління за умов невизначеності та гібридних загроз.
Запропонована інтеграція підходів Results-Based Management (RBM) та Total Quality Management (TQM) з метою підвищення ефективності кризового управління, що поєднує стратегічну спрямованість на результати з постійним вдосконаленням якості процесів.
Це дозволить публічним організаціям не лише ефективно реагувати на кризи, але й запобігати їх виникненню через проактивне управління на різних рівнях, концентруючись в межах субнаціонального рівня, що включає регіональний, місцевий і локальний рівні, проводити постійний аналіз ризиків та вдосконалювати процеси, що сприятиме забезпеченню довгострокової стійкості публічних організацій в умовах невизначеності.
Завантаження
Посилання
Bezverkhnyuk, T., Sakhanenko, S.E., Topalova, E.Kh. (2008). European standards of governance at the regional level. Odesa: ORIDU NADU. 328 p. [in Ukrainian].
Glebova, A.O., Karchevsky, B.O. (2015). Quality management systems in the enterprise under the conditions of European integration processes. Global and national problems of economy. no. 8. 352–356. [in Ukrainian].
Deliya, O.V. (2015). Governance as a conceptual approach to understanding public administration. State administration: improvement and development, no. 7. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=869 [in Ukrainian].
Zeytullaeva, E. (20210). Multilevelness as a theoretical concept and methodology for managing social processes. Current problems of public administration, vol. 2. no. 83, 15–20. DOI: https://doi.org/10.35432/1993-8330appa2832021 [in Ukrainian].
Kolodiy, A. (2012). The concept of public (new) governance in its application to democratic and transitional systems. Democratic governance: Scientific bulletin. is. 10, 1–22. [in Ukrainian].
Kohalyk, Kh.M. (2012). Good governance: principles and characteristics. Effectiveness of public administration. is. 33, 50–57. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efdu_2012_33_7 [in Ukrainian].
NADS introduces results-based management tools in the civil service. NADS. URL: https://nads.gov.ua/news/nads-zaprovadzhuie-na-derzhavnii-sluzhbi-instrumenty-upravlinnia-oriientovanoho-na-rezultat-results-based-managemen t Accessed July 31, 2023. [in Ukrainian].
Project “Support for Government Reforms in Ukraine” (SURGe). Decentralization. URL: https://decentralization.ua/donors/surge [in Ukrainian].
Suvorov, V.P. (2024). Integrated multi-level governance and convergence of public administration concepts in the face of global challenges. State Construction, no. 1 (35), 98–109. DOI: https://doi.org/10.26565/1992-2337-2024-1-08 [in Ukrainian].
Center for Adaptation of the Civil Service to the Standards of the European Union. (2024). European Guidelines in the Development of the Civil Service. URL: https://center.gov.ua/pres-tsentr/materials/itemlist/search Accessed October 08, 2024. [in Ukrainian].
RBM Methodology in Strategic Community Planning: How to Achieve Results Instead of Planning Processes. (2024). Decentralization. SURGe Project URL: https://decentralization.ua/news/18703 Accessed October 02, 2024.
Ansell, C., & Boin, A. (2019). Taming Deep Uncertainty: The Potential of Pragmatist Principles for Understanding and Improving Strategic Crisis Management. Administration & Society 51(7). DOI: https://doi.org/10.1177/0095399717747655
Baubion, C. (2013). “OECD Risk Management: Strategic Crisis Management”. OECD Working Papers on Public Governance, no. 23, OECD Publishing, Paris, DOI: https://doi.org/10.1787/5k41rbd1lzr7-en
Bevir Mark (2012). Governance: A very short introduction. Oxford: Oxford University Press, 132.
Boin, A., & Lodge, M. (2016). Designing Resilient Institutions for Transboundary Crisis Management: A Time for Public Administrat H a n db ook pplying R concepts and tools for a be er urban future ion. Public Administration, 94(2), 289-298. DOI: https://doi.org/10.1111/padm.12264
Bongs Lainjo (2019). Results Based Management (RBM): An antidote to program management. Journal of administrative and business studies. DOI: https://doi.org/10.20474/jabs-5.1.5
Deming, W.E. (1986). Out of the crisis. Cambridge, MA: Center for Advanced Engineering Study, Massachusetts Institute of Technology. MIT Press.
Governance for sustainable human development. A UNDP policy document. United Nations Development Programme. 1997. January. URL: http://www.pogar.org/publications/other/undp/governance/undppolicydoc97-e.pdf
Hananta, S.A., Susyanti, J. (2024). Implementation of Total Quality Management (TQM) in Organizations and Business. International Journal of Economics and Management Research 3(2):322-332. DOI: https://doi.org/10.55606/ijemr.v3i2.227
Hopkin, P. (2018). Fundamentals of Risk Management: Understanding, Evaluating and Implementing Effective Risk Management. London: Kogan Page Publishers. URL: https://books.google.co.uk/books?hl=en&lr=&id=bzFiDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=16.%09Hopkin
Hufty Marc. (2011). Investigating Policy Processes: The Governance Analytical Framework (GAF). In: Wiesmann, U., Hurni, H., et al. eds. Research for Sustainable Development: Foundations, Experiences, and Perspectives. Bern : Geographica Bernensia. 403–24.
Karamyshev, D. (2018). Global development imperatives: focus on Global Governance. Public Administration and Regional Development, (2), 365–388. DOI: https://doi.org/10.26693/pard2018.02.365
Kusek, J.Z., Rist, R.C. (2015). Ten Steps to a Results-Based Monitoring and Evaluation System: A Handbook for Development Practitioners. World Bank Publications. URL: https://documents1.worldbank.org/curated/en/638011468766181874/pdf/296720PAPER0100steps.pdf
Mintzberg, H. (2017). Managing the Myths of Health Care. Berrett-Koehler Publishers.
Oakland, J.S. (2014). Total Quality Management and Operational Excellence: Text with Cases (4th ed.). Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315815725
Rhodes, R.A. (2010). The New Governance: Governing without Government. From Government to Governance / Bellamy R. and Palumbo A.(eds.) : Ashgate/ pp. 3–4.
UNDP (2009). Handbook on Planning, Monitoring and Evaluating for Development Results. United Nations Development Programme. URL: https://mandeguidelines.iom.int/sites/g/files/tmzbdl2306/files/2023-03/pme-handbook.pdf
UN-Habitat (2017). Results-Based Management Handbook. Applying RBM concepts and tools for a better urban future. URL: https://unhabitat.org/sites/default/files/2019/05/un-habitat_rbm_handbook_complete_0_0.pdf
Van Dooren, W., Bouckaert, G., Halligan, J. (2015). Performance management in the public sector (2nd Edition) Masters in Public Management.: Routledge.
Wael Omran Aly (2015). A Framework for Results Based Management to The Public Sector in Egypt: Challenges and Opportunities. Journal of Public Administration and Governance 5(4). DOI: https://doi.org/10.5296/jpag.v5i4.8406
Yong, J., Wilkinson, A. (1999). The state of total quality management: a review. The International Journal of Human Resource Management, 10(1), 137–161. DOI: https://doi.org/10.1080/095851999340684