Комунікативна компетентність студентів-соціологів: теоретичні та методичні аспекти аналізу

  • Bahtiyar Idrisov Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, вул. Гетьманська, 20 м. Мелітополь, 72300, Україна, bahtiyar_idrisov@mail.ru https://orcid.org/0000-0003-4747-832X
Ключові слова: компетенції, комунікативна компетентність соціолога, підвищення якості інтерв'ювання

Анотація

Проаналізовано зміст понять «компетентність», «комунікативна компетентність» та визначено їх зміст і особливості застосування. Обґрунтовано, що комунікативна компетентність соціолога є системою придбаних в процесі навчання особистісних якостей, що відбивають професійне мислення. Представлено «Соціолінгвічний метод визначення комунікативної компетентності студентів», що дозволяє визначити найбільш підготовлених претендентів до роботи в якості інтерв'юерів. Визначено завдання підвищення якості професійних комунікацій при проведенні соціологічних опитувань.

Завантаження

Біографія автора

Bahtiyar Idrisov, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, вул. Гетьманська, 20 м. Мелітополь, 72300, Україна, bahtiyar_idrisov@mail.ru

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології

Посилання

Merriam-Webster dictionary. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.merriam-webster.com

Johnson S. A dictionary of the English language / S. Johnson. – London: J.F. and C. Rivington, 1785. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://books.google.com.ua/books?id=03Q7AAAAcAAJ&printsec=frontcover&hl=ru#v=onepage&q&f=false

Webster, N. An American dictionary of the English language: intended to exhibit / Noah Webster. – New-York: S. Converse, 1828. – 1534 p. [Электронный ресурс]. Режим доступа:

https://archive.org/stream/websteramericand00webs#page/2/mode/2up

Ідрісов, Б. Визначення компонентів системної підготовки майбутнього педагога в контексті компетентнісного навчання / Б. Ідрісов // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. – Мелітополь, 2016. - №1(16). – С.143-151.

Tuning Educational Structures in Europe / Line 1. Learning Outcomes // Competencies Methodology, 2001-2003. – Phase 1. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.uc.pt/ge3s/event_04/event_04/tuningexecutivesummary-3.pdf

Mueller P. Incorporating professionalism into medical education: the Mayo Clinic experience / P. Mueller, J. Keio. // London: Med. Educ., 2009. – 58(3). – Pp. 133–143.

Ідрісов Б. Формування комунікативної компетентності студентів – майбутніх соціологів як можливостей підвищення якості інтерв’ювання / Б. Ідрісов // Соціологічні студії. – Луцьк. – 2016. – № 1(8). – С. 58-64.

McClellandD. Testing for competence rather than for intelligence/D.C.McClelland //Harvard: American psychologist, 1973. – 28(1). – Pp. 1-14.

Спенсер Л. Компетенции на работе. Модели максимальной эффективности работы / Лайл М. Спенсер-мл., Сайн М. Спенсер. – М.: ГИППО, 2010. – 384 с.

Qualifications and Credit Framework Glossary: Definitive glossary of terms relating to the QCF. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://archive.teachfind.com/qcda/www.qcda.gov.uk/docs/QCF_Glossary_May09.pdf

Le Deist F. What is competence? / F.D. Le Deist, J. Winterton // Routledge Taylor&Francis Group: HRDI, March, 2005. – 8(1). – Pp. 27–46.

Штоф А. Что есть компетенция? Конструктивистский подход как выход из замешательства / А. Штоф, Р. Мартенс. – Open University of the Netherlands, 12.05.2004. [Электронный ресурс]: Режим доступа: http://www.ht.ru/press/articles/print/art26.html

Глоссарий терминов рынка труда, разработки стандартов, образовательных программ и учебных планов. ETF (European Training Foundation). – М.: ЕФО, 1997. – 160 с.

Хомский Н. Аспекты теории синтаксиса / Н. Хомский; пер. с англ. В. Звегинцева. – М.: МГУ, 1972. – 233 с.

Хаймс Д. Этнография речи / Д. Хаймс // Новое в лингвистике. – Вып. VII. Социолингвистика. – М., 1975. – С. 42-95.

Ідрісов Б. Педагогічні можливості формування і розвитку комунікативних компетенцій у майбутніх учителів / Б. Ідрісов // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Л.: Львів. політех., 2016. – №1. – С. 33–42.

Идрисов Б. Выборы 2012: вероятные источники и причины прогнозных ошибок украинских социологов / Б. Идрисов // Нова парадигма: журнал наукових праць. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. – Випуск 114. – С. 185-194.

ПолторакВ.А. Язык современной украинской молодежи: украинский, русский или жаргон / В. А. Полторак // Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. – № 795. – Х.: ХНУ, 2008. – С. 144-147.

Опубліковано
2017-09-18
Як цитувати
Idrisov, B. (2017). Комунікативна компетентність студентів-соціологів: теоретичні та методичні аспекти аналізу. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 38, 126-131. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8679
Розділ
Соціологічна освіта: актуальні виклики та ефективні практики навчання