Комунікативна компетентність студентів-соціологів: теоретичні та методичні аспекти аналізу

  • Bahtiyar Idrisov Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, вул. Гетьманська, 20 м. Мелітополь, 72300, Україна, bahtiyar_idrisov@mail.ru https://orcid.org/0000-0003-4747-832X
Ключові слова: компетенції, комунікативна компетентність соціолога, підвищення якості інтерв'ювання

Анотація

Проаналізовано зміст понять «компетентність», «комунікативна компетентність» та визначено їх зміст і особливості застосування. Обґрунтовано, що комунікативна компетентність соціолога є системою придбаних в процесі навчання особистісних якостей, що відбивають професійне мислення. Представлено «Соціолінгвічний метод визначення комунікативної компетентності студентів», що дозволяє визначити найбільш підготовлених претендентів до роботи в якості інтерв'юерів. Визначено завдання підвищення якості професійних комунікацій при проведенні соціологічних опитувань.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Bahtiyar Idrisov, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, вул. Гетьманська, 20 м. Мелітополь, 72300, Україна, bahtiyar_idrisov@mail.ru

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології

Посилання

Merriam-Webster dictionary. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.merriam-webster.com

Johnson S. A dictionary of the English language / S. Johnson. – London: J.F. and C. Rivington, 1785. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://books.google.com.ua/books?id=03Q7AAAAcAAJ&printsec=frontcover&hl=ru#v=onepage&q&f=false

Webster, N. An American dictionary of the English language: intended to exhibit / Noah Webster. – New-York: S. Converse, 1828. – 1534 p. [Электронный ресурс]. Режим доступа:

https://archive.org/stream/websteramericand00webs#page/2/mode/2up

Ідрісов, Б. Визначення компонентів системної підготовки майбутнього педагога в контексті компетентнісного навчання / Б. Ідрісов // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. – Мелітополь, 2016. - №1(16). – С.143-151.

Tuning Educational Structures in Europe / Line 1. Learning Outcomes // Competencies Methodology, 2001-2003. – Phase 1. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.uc.pt/ge3s/event_04/event_04/tuningexecutivesummary-3.pdf

Mueller P. Incorporating professionalism into medical education: the Mayo Clinic experience / P. Mueller, J. Keio. // London: Med. Educ., 2009. – 58(3). – Pp. 133–143.

Ідрісов Б. Формування комунікативної компетентності студентів – майбутніх соціологів як можливостей підвищення якості інтерв’ювання / Б. Ідрісов // Соціологічні студії. – Луцьк. – 2016. – № 1(8). – С. 58-64.

McClellandD. Testing for competence rather than for intelligence/D.C.McClelland //Harvard: American psychologist, 1973. – 28(1). – Pp. 1-14.

Спенсер Л. Компетенции на работе. Модели максимальной эффективности работы / Лайл М. Спенсер-мл., Сайн М. Спенсер. – М.: ГИППО, 2010. – 384 с.

Qualifications and Credit Framework Glossary: Definitive glossary of terms relating to the QCF. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://archive.teachfind.com/qcda/www.qcda.gov.uk/docs/QCF_Glossary_May09.pdf

Le Deist F. What is competence? / F.D. Le Deist, J. Winterton // Routledge Taylor&Francis Group: HRDI, March, 2005. – 8(1). – Pp. 27–46.

Штоф А. Что есть компетенция? Конструктивистский подход как выход из замешательства / А. Штоф, Р. Мартенс. – Open University of the Netherlands, 12.05.2004. [Электронный ресурс]: Режим доступа: http://www.ht.ru/press/articles/print/art26.html

Глоссарий терминов рынка труда, разработки стандартов, образовательных программ и учебных планов. ETF (European Training Foundation). – М.: ЕФО, 1997. – 160 с.

Хомский Н. Аспекты теории синтаксиса / Н. Хомский; пер. с англ. В. Звегинцева. – М.: МГУ, 1972. – 233 с.

Хаймс Д. Этнография речи / Д. Хаймс // Новое в лингвистике. – Вып. VII. Социолингвистика. – М., 1975. – С. 42-95.

Ідрісов Б. Педагогічні можливості формування і розвитку комунікативних компетенцій у майбутніх учителів / Б. Ідрісов // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Л.: Львів. політех., 2016. – №1. – С. 33–42.

Идрисов Б. Выборы 2012: вероятные источники и причины прогнозных ошибок украинских социологов / Б. Идрисов // Нова парадигма: журнал наукових праць. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. – Випуск 114. – С. 185-194.

ПолторакВ.А. Язык современной украинской молодежи: украинский, русский или жаргон / В. А. Полторак // Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. – № 795. – Х.: ХНУ, 2008. – С. 144-147.

Опубліковано
2017-09-18
Як цитувати
Idrisov, B. (2017). Комунікативна компетентність студентів-соціологів: теоретичні та методичні аспекти аналізу. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 38, 126-131. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8679
Розділ
Соціологічна освіта: актуальні виклики та ефективні практики навчання