Реформування вітчизняної вищої школи в оцінках учасників освітнього процесу
Анотація
У статті представлено результати попереднього аналізу даних дослідження «Реформи вищої школи України в оцінках учасників освітнього процесу», проведеного на прохання Міністерства освіти і науки України Соціологічною асоціацією України наприкінці 2015 – початку 2016 рр. Обґрунтовано вибір методу дослідження – фокусованого групового інтерв’ю зі студентами та викладачами вітчизняних вишів. Підкреслено, що переважна більшість учасників цих інтерв’ю дають негативні оцінки освітніх реформ, що здійснювались протягом останніх 10-15 років. Показано, що більшість опитаних вважають головними причинами неефективності реформування освітньої сфери відсутність концепції та стратегії цього процесу, невизначеність механізмів впровадження тих чи інших нововведень у діяльність вищих навчальних закладів, брак чіткого розуміння кінцевої мети освітніх реформ та їхнього ресурсного забезпечення.
Завантаження
Посилання
2. Щудло С. Вища освіта у пошуках якості: quo vadis [Текст] : монографія / Світлана Щудло ; Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна, Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка. – Х. ; Дрогобич : Коло, 2012. – 339 с.
3. Социокультурные барьеры модернизации высшей школы Украины : коллективная монография / под ред. В. С. Бакирова. – Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2015. – 424 с.
4. Злобіна О. Студентство як суб’єкт продукування корупційних практик / О. Злобіна, І. Бекешкіна // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : збірник наукових праць. – Вип. 17. – Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2011. – С. 431–438.