Харчування українських школярів в умовах війни: досвід прифронтового Харкова

  • Віра Кутирьова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 4, Харків, 61022, Україна; Університет Любляни, вул. Ашкерчева, 2, 1000, м. Любляна, Словенія https://orcid.org/0000-0002-1637-8927
  • Алла Ніколаєвська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0002-7705-9671
Ключові слова: продовольча політика, міжнародний проєкт FUSILLI, здоров’я школярів і дітей, здорове харчування, культура харчування, харківська метрошкола

Анотація

У статті представлені результати аналізу даних дослідження, присвяченого вивченню стану харчування харківських школярів в умовах війни, що здійснюється співробітниками соціологічного факультету Харківського національного університету в межах реалізації міжнародного проєкту FUSILLI (Fostering the Urban food System transformation through Innovative Living Labs Implementation). Зокрема, розглядаються матеріали, отримані в процесі інтерв’ю, проведених з батьками учнів та вчителями харківської метрошколи та технічного ліцею № 173. Авторів дослідження цікавила думка респондентів щодо стану фізичного й психологічного здоров’я школярів, ступінь обізнаності інформантів про принципи здорового харчування, важливість режиму харчування дітей і підлітків, особливості й проблеми організації харчування школярів в умовах воєнного стану . Питання інтерв’ю також стосувалися харчових звичок харківських школярів та їхніх сімей, практик сортування харчових відходів, культури споживання в цілому. Задля вдосконалення організації харчування школярів у прифронтовому місті аналізувався реальний стан цього процесу в метрошколі та ліцеї (гігієнічні аспекти, смакові якості їжі, шкільне меню, питання додаткового харчування, науково обґрунтованого вживання води, спеціальні заходи, що проводяться в школах з метою підвищення культури споживання тощо). Зазначається, що, незважаючи на доволі значний рівень обізнаності батьківської спільноти щодо зазначених аспектів проблеми, їхню участь у формуванні шкільного меню, поінформованість опитаних щодо нормативної бази організації та  реформування системи шкільного харчування залишається низькою. Автори доводять, що актуальним є посилення просвітницької роботи як у напрямку формування й закріплення різноманітних навичок свідомої споживацької поведінки, так і правової обізнаності. У зв’язку із появою в місті та області підземних шкіл у подальшому актуальними залишаються соціологічні дослідження розглянутих у публікації проблем.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Віра Кутирьова , Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 4, Харків, 61022, Україна; Університет Любляни, вул. Ашкерчева, 2, 1000, м. Любляна, Словенія

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології соціологічного факультету;

міжнародна дослідниця кафедри соціології філософського факультету

Алла Ніколаєвська, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 4, Харків, 61022, Україна

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології соціологічного факультету

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2023-06-30
Як цитувати
Кутирьова , В., & Ніколаєвська, А. (2023). Харчування українських школярів в умовах війни: досвід прифронтового Харкова. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (50), 53-60. https://doi.org/10.26565/2227-6521-2023-50-06
Номер
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства