Роль вищої освіти в соціально-професійній мобільності української молоді

  • В. М. Meльничук
Ключові слова: освіта, соціальна мобільність, професійна мобільність, молодь, професійний вибір, соціальний статус, ринок праці

Анотація

У статті розкрита сутність поняття «мобільність», зміст освіти як соціального феномену, її функції, чинники, соціально-структурні й особистісні передумови. Проаналізовані соціальні теорії вивчення освіти з точки зору структурного функціоналізму та теорії стратифікації. Визначена роль ВНЗ у формуванні непрофесійних компонентів випускників. Особливу увагу було приділено основним тенденціям соціально-професійної мобільності у сучасному українському суспільстві й розглянуто її взаємозв'язок з освітою. Також у статті зазначені місце освіти, її значення та роль за часів незалежної Україні, зокрема відображені результати соціологічних досліджень стосовно цінності освіти. Доведено, що доробки зарубіжних та вітчизняних вчених кілька десятиліть тому мають актуальність у наш час.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Зверева Н. Подготовка выпускника к профессиональной и социальной мобильности / Н. Зверева, С. Шевченко, О. Каткова // Высшее образование в России. – 2006. – № 6. – С. 89–93.

Дементьева О. М. Формирование социально-профессиональной мобильности студентов в учеждениях среднего пофессионального образования: автореф. дис. канд. пед. наук: спец. 13.00.08 – теория и методика профессионального образования /
О. М. Дементьева. – М., 2009. – 22 с.

Мертон Р. Социальная теория и социальная структура. Социальная структура и аномия / Р. Мертон // Социологические исследования. – 1992. – №2. – С.118-124.

Вебер М. Основные понятия стратификации / М. Вебер // Социс. – 1994. – № 5. – С. 147-156.

Кравченко А. І. Соціологія: Загальний курс: Навчальний посібник для ВНЗ. / А. І. Кравченко. – М. : ПЕРСЕ; Логос, 2002. – 640 с.

Бауман З. Текучая современность / З. Бауман; [пер.с англ. Ю. В. Асочаков].– СПб.: Питер, 2008. – 240 с.

Perkin G. The Rise of Professional Society: Britain since 1880. L. : Routledge, 1990, 248

Освітні реформи: Закон про вищу освіту // Освіта України. – 2014. – № 15.  С. 8-9.

Ковалева А. И. Кризис системы образования / А. И. Ковалева // Социологические исследования. – 2005. – №3. – С. 79-87.

Іванченко Є. А. Формування професійної мобільності майбутніх економістів у процесі навчання у вищих навчальних закладах: дис. кандидата пед. наук:13.00.04 / Іванченко Євгенія Анатоліївна. – Одеса. – 2005. – 181 с.

Десятов Т. М. Національні рамки кваліфікацій в країнах ЄС: порівняльний аналіз: Науково-методичний посібник / За ред. Ничкало Н. Г. – К. : Видавництво «АртЕк». – 2008. – 263 с.

Пелипчук С. М. Формування професійної компетенції майбутніх економістів / С. М. Пелипчук, І. К. Жиряда // Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). – 2013. – № 2(2). – С. 171-177.  Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/znptdau_2013_2(2)__23.pdf

Кадемія М. Ю. Сучасні методи та інноваційні технології навчання / М. Ю. Кадемія // Професійно-технічна освіта. – 2004. – № 2. – С. 49-51.

Дворецкая Ю. Ю. Система ценностных ориентаций личности, сменившей профессию / Ю. Ю. Дворецкая // Человек. Сообщество. Управление. Спецвыпуск. Краснодар. – 2006. – № 2. – С. 84-89.
Опубліковано
2016-03-16
Як цитувати
MeльничукВ. М. (2016). Роль вищої освіти в соціально-професійній мобільності української молоді. «SOCIOПРОСТІР:МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬЗ СОЦІОЛОГІЇ ТА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ», (5), 48-54. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/socioprostir/article/view/5329
Номер
Розділ
CОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУСПІЛЬСТВА