Туристичний брендинг як інструмент управління туристичними дестинаціями
Анотація
У статті розкрито сутність туристичного брендингу як сучасного інструменту управління туристичними дестинаціями. Встановлено, що в умовах посиленої конкуренції на світовому ринку туристичних послуг саме маркетингові засоби просування туристичних дестинацій дозволяють ефективно впливати на цільові аудиторії, результатом чого є збільшення кількості туристів та доходів від туризму, що має загальний позитивний соціально-економічного ефект. Розглянуто сутність туристичних дестинацій, підходи до їх визначення, наведені приклади дестинацій за розмірами території. Вказується, що саме фактор привабливості є визначальним у конкуренції між ними. Встановлено відмінності між поняттями «бренд туристичної дестинації» та «бренд території».
Доведено, що впровадження цілеспрямованих територіальних брендингових технологій сприяє підвищенню привабливості туристичних дестинацій для споживачів туристичних послуг, інвесторів та місцевих мешканців, впливає на розвиток різних сфер їхньої життєдіяльності. Використання технологій брендингу в туристичній галузі має велике значення, оскільки дозволяє ідентифікувати дестинацію серед інших подібних суб’єктів, підкреслити її унікальність. Доведено, що необхідною умовою позиціювання туристичної дестинації на світовій туристичній арені є формування та просування її специфічного привабливого образу. Наведені приклади успішної реалізації концепції туристичного брендингу дестинації. Окреслені завдання національного туристичного брендингу України та досягнення країни у цьому напрямі.
Запропоновані етапи туристичного брендингу дестинації, що включають ідентифікацію конкурентних переваг, їх оцінку з позиції споживача, формування ідеї та концепції брендингу дестинації, визначення способів просування бренду, моніторинг та оцінку ефективності брендингу туристичної дестинації, усунення недоліків та ребрендинг.
Завантаження
Посилання
Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. 1-st edition. Palgrave Macmillan.
Anholt, S. (2009). Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan.
Blain, C., Stuart, E.L. & Ritchie J.R.B. (2005). Destination branding: Insights and practices from destination manage-ment organisations. Journal of Travel Research, 43/4, 328-338.
Bradley, A., Hall, T. & Harrison, M. (2002). Selling cities: Promoting new images for meeting tourism. Cities.19/1, 61-70.
Dinnie, K. (2004). Place branding: Overviews of emerging literature. Place Branding, 1, 106-110.
Hanna, S. & Rowley, J. (2008). An analysis of terminology use in place branding. Place Branding and Public Diploma-cy, 4, 61-75.
Kaefer, F. (2021). An Insider's Guide to Place Branding: Shaping the Identity and Reputation of Cities, Regions and Countries (Management for Professionals). Springer International Publishing.
Kavaratzis, M. (2004). From city marketing to city branding: Toward a theoretical framework for developing city brands. Place Branding, 1, 58-73.
Kavaratzis, M., Warnaby, G. & Ashworth, G. (2015). An Insider's Guide to Place Branding: Comprehensive Brand De-velopment for Cities and Regions. Springer International Publishing Switzerland.
Kerr, G. (2006). From destination brand to location brand. Journal of Brand Management, 4-5, 276-283.
Leiper, N. (1979). The framework of tourism. Annals of Tourism Research, 6, 390-407.
Ankholt, S. (2004). Brending: doroga k mirovomu rynku [Branding: the road to the world market]. Moscow: Kudits-Obraz [in Russian].
Ankholt, S. (2007). Sozdanie brenda strany [Creating a country brand]. Brand management, 1, 50-52 [in Russian].
Haivoronska, I.V. (2019). Brendynh destynatsii u protsesi vidtvorennya regionalnoho turproduktu [The Branding of Destination in the Process of Reproduction of a Regional Tourist Product]. Businessinform, 2, 121-132 [in Ukrainian].
Korzh, N.V. & Basyuk, D.I. (2017). Upravlinnya turystychnymy destynatsiyamy: pidruchnyk [Management of tourist destinations: a textbook]. Vinnytsya: P.E. TD Edelweiss and K. [in Ukrainian].
Kotler, F., Asplund, K., Raine, I. & Haider, D. (2005). Marketing mest. Privlechenie investitsiy, predpriyatiy, zhiteley i turistov v goroda, kommuny, regiony i strany Evropy [Place marketing. Attracting investments, enterprises, residents and tourists to cities, communes, regions and European countries]. SPb. Publisher: «Stockholm School of Economics» [in Russian].
Kucheriava, H. & Kozak, T. (2019). Rozvytok turyzmu u Velykiy Brytanii: osoblyvosti ta perspektyvy [The develop-ment of tourism in Great Britain: peculiarities and prospects]. Chasopys sotsialno-ekonomichnoi geografii – Human Geography Journal, 27, 70-80 [in Ukrainian].
Leonenko, N.A. (2019). Stratehichni zasady formuvannya derzhavnoho turystychnoho brendynhu v Ukraini [Strategic principles of formation of state tourism branding in Ukraine]. Mekhanizmy derzhavnoho upravlinnya – Mechanisms of public administration, 4 (23), 66-73 [in Ukrainian].
Muzychenko-Kozlovska, O.V. (2016). Metodyka otsinyuvannia turystychnoho brendynhu destynatsii [Methology of evaluation tourism branding of destinations]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika» – Bulletin of the National University «Lviv Polytechnic». Logistics, 846, 120-125 [in Ukrainian].
Nikolaychuk, O. (2020). Polityka turystychnoho brendynhu dlya prosuvannya natsionalnoho turystychnoho produktu: dosvid krain Tsentralno-Skhidnoi Evropy [Tourist branding policy for promoting national tourist products: Central East European coutries experience]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk – Galician Economic Bulletin, 2 (63), 64-77 [in Ukrainian].
Olefirenko, O. & Karpishchenko, M. (2011). Problemy teorii i praktiki brendinga territoriy na primere kontseptsii formirovaniya brenda [Teoretical and practical problems of territorial branding at the example of Sumy region brend forming.]. Marketing and innovation management, 4 (II), 30-40 [in Russian].
Osypchuk, M. (2011). Brendynh yak instrument pidvyshchennya efektyvnosti funktsionuvannya turystychnoi des-tynatsii [Branding as a tool to increase the efficiency of a tourist destination]. Doslidzhennya mizhnarodnoi ekonomiky – International Economics Research, 2(67), 144-155 [in Ukrainian].
Polska turystychna orhanizatsiya [Polish tourist organization]. Retrieved from www.polscha.travel [in Ukrainian].
Svitovyi atlas danykh [World data atlas]. Retrieved from https://knoema.ru/atlas/Великобритания#Туризм [in Ukrainian].
Stratehiya rozvytku turyzmu ta kurortiv na period do 2026 roku [The strategy for the development of tourism and resorts for the period up to 2026]: Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-r#Text [in Ukrainian].
Tkachenko, T.I. (2009). Stalyi rozvytok turyzmu: teoriya, metodologiya, realii biznesu: monografiya [Sustainable de-velopment of tourism: theory, methodology, business realities: monograph]. K.: Kyiv National University of Trade and Economics [in Ukrainian].
Parfinenko, A. (2011). Turystychnyi imidzh regionu [Tourist image of the region]. Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina [in Ukrainian].
Mazaraki, A., Tkachenko, T., & Melnychenko, S., et al. (2013). Turystski destynatsii (teoriya, upravlinnya, brendynh) [Tourist destinations (theory, management, branding)]. Mazaraki, A. (Ed.). K.: Kyiv. Nats. torh.-ekon. un-t [in Ukrainian].
Авторське право (c) 2021 Ганна Кучерява
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.