Індустрія гостинності Франції у контексті сучасних особливостей розвитку світового туризму

  • Ганна Кучерява Київський національний лінгвістичний університет, вул. Велика Васильківська, 73, м. Київ, 03680, Україна, annakucheryava12@gmail.com https://orcid.org/0000-0002-1742-0605
  • Тетяна Поліщук Київський національний лінгвістичний університет, вул. Велика Васильківська, 73, м. Київ, 03680, Україна, tanyapolishchuk5@gmail.com https://orcid.org/0000-0002-7548-2580
Ключові слова: туризм, індустрія гостинності, готельна індустрія, туристичні прибуття, туристична активність

Анотація

Стаття присвячена дослідженню індустрії гостинності Франції як однієї із важливих складових економіки країни. Франція тривалий час залишається лідером у світовому туризмі та однією з найвідвідуваніших країн світу. Це свідчить про її туристичну привабливість та високу конкурентоспроможність на світовому ринку туристичних послуг. Аналізуючи відвідування готелів Франції в період світової пандемії, встановлено, що кількість міжнародних туристів у країні скоротилася, особливо в Парижі та в регіоні Іль-де-Франс. Найменше скорочення туристів зафіксовано у прибережних регіонах, передусім завдяки внутрішнім туристам. Виявлено, що туристична активність у Франції була практично відсутня з середини березня по травень 2020 р. у зв’язку з рядом вимушених обмежувальних заходів, які було введено в країні для запобігання розповсюдженню коронавірусної інфекції. Встановлено, що в цілому у Франції показники розвитку туризму були кращими, ніж в сусідніх європейських країнах, чому сприяла державна підтримка внутрішнього туризму.

В статті проведено аналіз кількості ночівель у готелях Франції, виявлені регіональні відмінності у відвідуванні готельних підприємств внутрішніми та іноземними туристами. Встановлено, що найбільша кількість туристів у Франції була з таких європейських країн як Бельгія, Німеччина, Нідерланди, Швейцарія та Велика Британія, однак їхня кількість скоротилася у зв’язку із введенням обмежень, пов’язаних з протиепідеміологічними заходами. Суттєвих втрат індустрія гостинності Франції зазнала внаслідок відсутності туристів з країн Північної Америки, Близького Сходу та Азії.

Зроблено висновок, що перспективи розвитку індустрії гостинності Франції, передусім сектору готельного господарства, пов’язані із впровадженням новітніх технологій в роботі готельних підприємств, спрямованих на підвищення якості обслуговування відвідувачів. В сучасних умовах особливої уваги заслуговують заходи, спрямовані на забезпечення безпеки туристів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Ганна Кучерява, Київський національний лінгвістичний університет, вул. Велика Васильківська, 73, м. Київ, 03680, Україна, annakucheryava12@gmail.com

кандидат географічних наук, доцент кафедри психології, педагогіки і туризму

Тетяна Поліщук, Київський національний лінгвістичний університет, вул. Велика Васильківська, 73, м. Київ, 03680, Україна, tanyapolishchuk5@gmail.com

магістрант кафедри психології, педагогіки і туризму

Посилання

Breiera M., Kallmuenzer A., Clauss T., Gast J., Krause S., & Tiberius V. (2020). The role of business model innovation in the hospitality industry during the COVID-19 crisis. Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278431920302759 (last access: 09.10.2020).

Canonero B., & Gidrol J.- C., Mainguené A. (2020). La fréquentation touristique se dégrade en septembre, après avoir repris quelques couleurs en juillet-août. Insee focus № 212. 30.11.2020. Retrieved from https://www.insee.fr/fr/statistiques/4985641#consulter (last accessed: 10.10.20) ) [іn French].

Compte rendu du Conseil des ministres du 16 septembre 2020. Le Bilan de la saison touristique. Retrieved from https://www.gouvernement.fr/conseil-des-ministres/2020-09-16/le-bilan-de-la-saison-touristique (last accessed: 15.10.20) ) [іn French].

Denizet, Hélène (2020). Panorama du secteur hôtelier. Direction du Tourisme. 2005. 61 p. Retrieved from http://bel.uqtr.ca/id/eprint/676/1/6-19-1869-20070212-1.pdf (last accessed: 09.10.2020) ) [іn French].

Dossier de presse 6ème Comité interministériel du Tourisme. Service de presse de Matignon. 12.10.2020. c. 22. Retrieved from https://www.diplomatie.gouv.fr/IMG/pdf/dp_12102020_cle45d22f.pdf (last accessed: 15.10.20) [іn French].

Évolution du secteur de l’hôtellerie en 2018. Trivago business blog. 20.01.2018. Retrieved from https://businessblog.trivago.com/fr/evolution-secteur-hotelier-2018/ (Last accessed: 13.10.2020) [іn French].

Industrie hôtelière française : risques de faillites en 2021. 43ème édition de l’étude annuelle de KPMG France, "L’Industrie Hôtelière Française". 06.10.2020. Retrieved from https://home.kpmg/fr/fr/home/media/press-releases/2020/10/industrie-hoteliere-francaise-risques-faillites.html (last accessed: 17.10.20) [іn French].

Le Tousime en France. France Diplomatie. Retrieved from https://www.diplomatie.gouv.fr/fr/politique-etrangere-de-la-france/tourisme/ (last accessed: 16.10.20) [іn French].

Les tendances du tourisme et de l'hôtellerie 2018. Deloitte. Retrieved from https://www2.deloitte.com/fr/fr/pages/consumer-business/articles/tendances-tourisme-hotellerie-2018.html (Last accessed: 16.10.20) [іn French].

Luczak-Rougeaux, J. (2020). Hôtellerie: CleanseBot, le robot qui élimine les bactéries dans la chambre. 14.04.2020. Retrieved from https://www.tom.travel/2020/04/14/hotellerie-cleansebot-robot-elimine-bacteries-chambre/ (last accessed: 16.10.20) [іn French].

Mulet-Forteza, С., Genovart-Balaguer, J., Mauleon-Mendez, E., & Merigó, J.M. (2020). A bibliometric research in the tourism, leisure and hospitality fields. Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296318306131 (last accessed: 12.10.20).

Shin, Hakseung, & Kang, Juhyun (2020). Reducing perceived health risk to attract hotel customers in the COVID-19 pandemic era: Focused on technology innovation for social distancing and cleanliness. Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0278431920302164 (last accessed: 14.10.20).

Viglia, G., & Dolnicar, S. (2020). A review of experiments in tourism and hospitality. Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160738320300025?via%3Dihub (last accessed: 16.10.20).

Boiko, M.H., & Hopkalo, L.M. (2006). Orhanizatsiya hotelnoho hospodarstva: [Organization of the hotel industry]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi torhovo-ekonomichnyi universytet, 448 p. [іn Ukrainian].

Vsesvitnya turystychna orhanizatsiya [World Tourism Organization]. Retrieved from https://www.unwto.org (last accessed: 15.10.2020).

Dovhal, H.V. (2019). Suchasni tendentsii rozvytku svitovoho hotelnoho biznesu [Modern trendencies in the world hotel business]. Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krainoznavstvo. Turyzm, 9, 190-196 [іn Ukrainian].

Knodel, L.V. (2019). Turyzm i turystska osvita u Frantsii [Tourism and tourism education in France]. Kyiv: FOP Kandyba T.P. 287 p. [іn Ukrainian].

Krul, H.Y. (2011). Osnovy hotelnoi spravy [Fundamentals of the hotel industry]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 368 p. [іn Ukrainian].

Levytska, I.V., Korzh, N.V., & Onyshchuk, N.V. (2015). Hotelna sprava [The hotel industry]. Vinnytsya: Edelveis i K. 580 p. [іn Ukrainian].

Mazur, V. (2015). Industriya hostynnosti – efektyvnyi instrument rozvytku turystychnoho biznesu. [The hospitality industry – the effective tool in tourist business development]. Zhurnal Evropeiskoi ekonomiky, 14(3), 273-286 [іn Ukrainian].

Malska, M.P., & Pandiak, I.H. (2012) Hotelnyi biznes: teoriya ta praktyka [The hotel business: theory and practice]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 472 p. [іn Ukrainian].

Danko, N.I., Parfinenko, A.Y., Podlepina, P.O., & Vyshnevska, O.O. (2017). Osnovy hotelno-restorannoi spravy [Fun-damentals of the hotel and restaurant industry. Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina, 288 p. [іn Ukrainian].

Onishchuk, N.V. (2019). Rozvytok industrii hostynnosti v Ukraini ta sviti [The development of the hospitality industry in Ukraine and in the world]. Skhidna Evropa: ekonomika, biznes ta upravlinnya, 4(21), 297-304 [іn Ukrainian].

Pandiak, I. (2016). Fenomen industrii hostynnosti: definitsiya poniattya, osnovni pidkhody, struktura [The phenomena of the hospitality industry: the definition of its potential, main ways and its structure]. Visnyk Lvivskoho universytetu, 50, 277-285 [іn Ukrainian].

Papyrian, G.A. (2000). Menedzhment v industrii gostepriimstva. [Management in the hospitality industry]. Moscow: Ekonomika, 207 p. [іn Russian].

Rohliev, Kh.Y. (2005). Osnovy hotelnoho menedzhmentu [Fundamentals of hotel management]. K: Kondor, 408 p. [іn Ukrainian].

World Data Atlas. Retrieved from https://knoema.ru/atlas/Франция/topics (last accessed: 10.10.2020) [іn Russian].

Parfinenko, A.Y. (eds.). (2017). Suchasni tendentsii rozvytku hotelno-restorannoho biznesu: mizhnarodnyi ta natsionalnyi dosvid [The latest developmental tendencies in the hotel and restaurant business: international and domestic experience]. Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina, 412 p. [іn Ukrainian].

Shchetinina, K.Y. (2017). Tendentsii razvitiya evropeiskogo runka gostinichnykh uslug [The tendencies in development of European market hospitality services]. Moscow, 192 s. [іn Russian].

Iudina, Kh.K. (2011). Metodolohichni aspekty obgruntuvannya definitsii «hotelne hospodarstvo» [The methodological aspects of defining the term hotel industry]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, 2(47), 142-146. [іn Ukrainian].

Опубліковано
2020-12-07
Цитовано
Як цитувати
Кучерява, Г., & Поліщук, Т. (2020). Індустрія гостинності Франції у контексті сучасних особливостей розвитку світового туризму. Часопис соціально-економічної географії, 29, 80-89. https://doi.org/10.26565/2076-1333-2020-29-08
Розділ
Наукові повідомлення