Розвиток туризму у Великій Британії: особливості та перспективи

  • Ганна Кучерява Київський національний лінгвістичний університет, Україна, annakucheryava12@gmail.com https://orcid.org/0000-0002-1742-0605
  • Тетяна Козак Київський національний лінгвістичний університет, Україна, super_koshak@ukr.net https://orcid.org/0000-0003-3333-6443
Ключові слова: туризм, туристичний бренд, ринок туристичних послуг, конкурентні переваги, види туризму, туристичні прибуття, туристичні центри, структура туристичного потоку, перспективи розвитку туризму

Анотація

Стаття присвячена аналізу розвитку туризму у Великій Британії. Зазначено, що конкурентною перевагою країни на ринку туристичних послуг є її фізико-географічне та економіко-географічне положення. Країна володіє потужним природно-рекреаційним та історико-культурним потенціалом, має сучасну індустрію гостинності, розгалужену транспортну мережу. До головних видів туризму у Великій Британії належать культурно-пізнавальний, діловий, освітній, подієвий, спортивний, ностальгічний та сільський. В країні розроблений туристичний бренд. Його просуванням на міжнародній туристичній арені займається національне агентство з розвитку туризму «Visit Britain».

Визначено, що за показниками туристичних прибуттів Велика Британія посідає шосте місце серед країн Європейського туристичного регіону. Проаналізовано динаміку прибуттів туристів до країни за період 2006-2018 рр. Встановлено, що з 2012 р. спостерігається поступове збільшення кількості іноземних туристів, виключенням є 2018 р. У цілому виїзний туризм в країні переважає над в’їзним.

Встановлено, що основними споживачами британського туристичного продукту є туристи з США та країн Західної Європи. Найчастіше країну відвідують працездатні особи у віці 25-34 років. За метою поїздки до Великої Британії переважають тури вихідного дня. Найпопулярнішим туристичним центром країни залишається Лондон, його відвідують більш ніж половина туристів, які прибувають до Великої Британії. Популярними туристичними центрами є також Лотіан, Великий Манчестер, Західний Мідленд та Кент.

Зазначено, що в країні формуються нові політичні умови, викликані ініціюванням її виходу з Європейського Союзу. Це матиме як виклики, так і нові можливості для туристичної галузі.

Виконано SWOT-аналіз туристичної сфери Великої Британії. Встановлені проблеми і перспективи розвитку туризму в країні з урахуванням сучасного її соціально-економічного та геополітичного становища. Пріоритетними завданнями є просування Великої Британії як туристичного напрямку, підвищення продуктивності та зростання доходів від туризму, створення нових робочих місць та збільшення рівня доходів осіб, зайнятих у туристичному секторі.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Ганна Кучерява, Київський національний лінгвістичний університет, Україна, annakucheryava12@gmail.com

кандидат географічних наук, доцент кафедри історії України і туризму

Тетяна Козак, Київський національний лінгвістичний університет, Україна, super_koshak@ukr.net

магістрант кафедри історії України і туризму

Посилання

Koksharov, I.P., Poddubnyi, S.I., & Chirochkin, A.I. (2018). Breksit i formirovanie brшtansko-evropeyskikh otnoshenyy [Brexit and the formation of British-European relations]. The problems of science. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/breksit-i-formirovanie-britansko-evropeyskih-otnosheniy [іn Russian].

Loginova, N.Yu. (2015). Turistskiy biznes Velikobritanii: istoriya i osnovnye napravleniya razvitiya otrasli [UK tourism business: history and main directions of the industry development]. Scientific journal «Servis PLUS», 9(2), 19-24 [in Russian].

Malska, M.P., Hamkalo, M.Z., & Bordun, O.Yu. (2010). Turystychne krayinoznavstvo. Evropa [Tourist country studies. Europe]. Kiev: Learning Center, Ukraine, 224 [in Ukrainian].

Mirovoy atlas dannykh. Velikobritaniya. Turizm. [World Data Atlas. Great Britain. Tourism]. Retrieved from: https://knoema.ru/atlas/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F/topics/%D0%A2%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%BC [in Russian].

Parfinenko, A.Yu. (ed.) (2013). Osoblyvosti formuvannya ta realizatsii turystychnoi polityky derzhavy: mizhnarodnyi, nacionalnyi, regionalnyi dosvid [Features of formation and realization of the state tourism policy: international, national, regional experience]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, Ukraine, 280 [in Ukrainian].

Polishko, H.H. (2015). Svitovyi dosvid stvorennya natsionalnykh brendiv [Worldwide experience in creating national brands]. BusinessInform, 11, 80-85 [in Ukrainian]. ]

Meshko, N.P., Redko, V.Ye., & Krupskyi, O.P. (2016). Regionalnyi turyzm: strategiya, resursy, perspektyvy rozvytku [Regional tourism: strategy, resources, development prospects]. Dnipropetrovsk: Oles Honchar Dnipropetrovsk National University, Ukraine, 321 [in Ukrainian].

McKee, D., & McKee, M. (2018). What might Brexit mean for British tourists travelling to the rest of Europe. Journal of the royal college of physicians of Edinburgh, 48 (2), 134-140.

Foley, N., & Rhodes, C. (2019). Tourism: statistics and policy. London: House of Commons Library, 27.

Greenwood, J., Wililams, A., & Shaw, G. (1990). Policy implementation and tourism in the UK: Implications from recent tourism research in Cornwall. Tourism Management, 11 (1), 53-62.

Industrial Strategy Tourism Sector Deal: Building a world-class experience economy. Retrieved from: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/812944/tourism-sector-deal-print.pdf.

Jansen, K. (2014). Tourism is leading UK economy growth. Caterer & Hotelkeeper, 22.

Janson, K. (2017). Four policies for post-Brexit tourism. Tourism (London), 167, 4-5.

Logan, A. (2016). The impact of heritage tourism for the UK economy, 43.

Office for National Statistics. Retrieved from: https://www.ons.gov.uk/.

Parker, A. (1999). The Future Development of the UK Hospitality Industry: The Role of the British Hospitality Association. Tourism and Hospitality Research. 1 (3), 279-282.

Sima, C. (2017). Brexit impacts on British tourism. Strategii Manageriale, 5(34), 297-303.

Visit Britain. Retrieved from: https://www.visitbritain.org.

World Tourism Organization UNWTO. Retrieved from: http://www2.unwto.org/

Опубліковано
2019-12-10
Цитовано
Як цитувати
Кучерява, Г., & Козак, Т. (2019). Розвиток туризму у Великій Британії: особливості та перспективи. Часопис соціально-економічної географії, 27, 70-80. https://doi.org/10.26565/2076-1333-2019-27-08
Розділ
Наукові повідомлення