Вплив управління знаннями на інновації. Польове дослідження туристичних агентств у місті Ірбід, Йорданія

  • Muthana Mohammad Omoush Національний університет м. Ірбід, Йорданія, muthana-tourism@hotmail.com https://orcid.org/0000-0002-6401-3877
Ключові слова: управління знаннями; створення знань; обмін знаннями; застосування знань; зберігання знань; інновації

Анотація

Ця стаття присвячена вивченню впливу процесу управління знаннями, створення знань, обміну знаннями, застосування знань і зберігання знань, інновацій. Відповідно, було проведено анкетування для перевірки згаданої вище моделі, заснованої на наборі даних з опитування 122 співробітників туристичних агентств в Йорданії. Дотримуючись аналітичного описовому методу, проводиться аналіз зв'язку між незалежною змінною (процес управління знаннями) і залежною змінною (інновація), метою якого є визначення впливу незалежної змінної на залежну. Щоб досягти мети дослідження, була розроблена анкета з 24 питань для збору первинної інформації від досліджуваної групи, а потім проаналізовано з використанням SPSS V 22, була проведена множинна регресія для перевірки гіпотез статті.

Результати показали, що процес знань (створення знань, обмін знаннями та зберігання знань) позитивно і суттєво впливає на інновації. Однак застосування знань майже не позначається на інноваціях, і ці результати узгоджуються з результатами аналізу наукової літератури. Результати мають велике значення для туристичних агентств в Йорданії. Дослідження надало низку рекомендацій щодо прискорення впровадження управління знаннями в туристичних агентствах Йорданії. Результати цього дослідження показують, що фірмам може бути краще з точки зору ефективності інновацій, якщо вони засновані на системі мотивації / компенсації за діяльність у сфері  створення знань. Коли традиційні економічні показники замінюються такими індикаторами як створення знань, участь і використання, співробітники, швидше за все, будуть працювати з цими видами діяльності і, таким чином, покращувати ефективність усіх інновацій компанії.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Muthana Mohammad Omoush, Національний університет м. Ірбід, Йорданія, muthana-tourism@hotmail.com

PhD (Економіка), доцент кафедри менеджменту туризму, декан факультету управління і фінансів

Посилання

Teixeira, E.K., Oliveira, M., Curado, C.M. (2018). Knowledge management process arrangements and their impact on innovation. Business Information Review, 35(1), 29-38.

Bolisani, E., Bratianu, C. (2017). Knowledge strategy planning: an integrated approach to manage uncertainty, turbulence, and dynamics. Journal of Knowledge Management, 21(2), 233-253.

Dayan, R., Heisig, P, Matos, F. (2017). Knowledge management as a factor for the formulation and implementation of organization strategy. Journal of Knowledge Management, 21(2), 308-329.

Chawinga, W.D., Chipeta, G.T. (2017). A synergy of knowledge management and competitive intelligence: a key for competitive advantage in small and medium business enterprises. Business Information Review, 34(1), 25-36.

Bader Yousef Obeidat, Mai Maher Al-Suradi, Ra’ed Masa’deh, Ali Tarhini (2016). The impact of knowledge management on innovation: An empirical study on Jordanian consultancy firms. Management Research Review, 39(10), 1214-1238.

Sivalogathasan, V., Wu, X. (2015). Impact of Organization Motivation on Intellectual Capital and Innovation Capability of the Textile and Apparel Industry in Sri Lanka. International Journal of Innovation Science, 7(2), 153-168.

Kamukama, N., Ahiauzu, A., Ntayi, J.M. (2010). Intellectual capital and performance: testing interaction effects. Journal of Intellectual Capital, 11(4), 554-574.

Obeidat, B.Y., Al-Suradi, M., Masa’deh, R., Tarhini, A. (2016). The impact of knowledge management on innovation: An empirical study on Jordanian consultancy firms. Management Research Review, 39(10), 1214-1238.

Abualoush, S.H., Obeidat, A., Tarhini, A., Masa’deh, R., Al-Badi, A. (2018). The role of employees’ empowerment as an intermediary variable between knowledge management and information systems on employees’ performance. VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 48(2), 217-237.

Masa’deh, R. (2016). The role of knowledge management infrastructure in enhancing job satisfaction at Aqaba five star hotels in Jordan. Communications and Network, 8(4), 219-240.

Nonaka, I., Toyama, R., Konno, N. (2000). SECI, ba and leadership: a unified model of dynamic knowledge creation. Long Range Planning, 33(1), 5-34(24).

Fombad, M. (2018). Knowledge management for poverty eradication: a South African perspective. Journal of Information, Communication and Ethics in Society, 16(2), 193-213.

Lin, C.-P. (2007). To share or not to share: modeling tacit knowledge sharing, its mediators and antecedents. Journal of Business Ethics, 70(4), 411-428.

Nonaka, I, Byosiere, P, Borucki, C.C, et al. (1994). Organizational knowledge creation theory: a first comprehensive test. International Business Review, 3(4), 337-351.

Jimenez-Jimenez, D., Martinez-Costa, M., Sanz-Valle, R. (2014). Innovation, organizational learning orientation and reverse knowledge transfer in multinational companies. The Electronic Journal of Knowledge Management, 12(1), 47-55.

Chen, C.-J., Huang, J.-W., Hsiao, Y.-C. (2010). Knowledge management and innovativeness: the role of organizational climate and structure. International Journal of Manpower, 31(8), 848-870.

Lee, V., Leong, L., Hew, T., Ooi, K. (2013). Knowledge management: a key determinant in advancing technological innovation? Journal of Knowledge Management, 17(6), 848-872(35).

Chen, C.-J., Huang, J.-W., Hsiao, Y.-C. (2010). Knowledge management and innovativeness: the role of organizational climate and structure. International Journal of Manpower, 31(8), 848-870.

Wang, D., Chen, S. (2013). Does intellectual capital matter? High-performance work systems and bilateral innovative capabilities. International Journal of Manpower, 34(8), 861-879.

Castro, G.M., Delgado-Verde, M., Amores-Salvadó, J., Navas-López, J.E. (2013). Linking human, technological, and relational assets to technological innovation: exploring a new approach. Knowledge Management Research & Practice, 11(2), 123-132.

Menor, L.J., Kristal, M.M., Rosenzweig, E.D. (2007). Examining the influence of operational intellectual capital on capabilities and performance. Manufacturing and Service Operations Management, 9(4), 559-578.

Travica, B. (2013). Conceptualizing knowledge culture. Online Journal of Applied Knowledge Management, 1(2), 85-104.

Monavvarian, A., Khamda, Z. (2010). Towards successful knowledge management: people development approach. Business Strategy Series, 11(1), 20-42(29).

Цитування

Knowledge Management and Innovation in Agricultural Organizations:
Flores Lopez Jose Guadalupe, Ochoa Jiménez Sergio & Jacobo Hernandez Carlos Armando (2021) Cuadernos de Desarrollo Rural
Crossref

Опубліковано
2018-12-07
Цитовано
Як цитувати
Omoush, M. M. (2018). Вплив управління знаннями на інновації. Польове дослідження туристичних агентств у місті Ірбід, Йорданія. Часопис соціально-економічної географії, 25, 75-80. https://doi.org/10.26565/2076-1333-2018-25-07
Розділ
Наукові повідомлення