Моніторинг геоекономічної трансформації світового ринку туристичних послуг

  • Павло Шуканов Полтавський університет економіки і торгівлі, вул. Коваля, 3, м. Полтава, 36014, Україна, parus2133@gmail.com https://orcid.org/0000-0002-7973-3973
  • Олександр Горячов Полтавський університет економіки і торгівлі, вул. Коваля, 3, м. Полтава, 36014, Україна, puet.me@gmail.com https://orcid.org/0000-0001-7148-1284
  • Віктор Карпенко Полтавський університет економіки і торгівлі, вул. Коваля, 3, м. Полтава, 36014, Україна, karpenko.olga11@gmail.com https://orcid.org/0000-0001-7491-6570
  • Ніна Карпенко Полтавський університет економіки і торгівлі, вул. Коваля, 3, м. Полтава, 36014, Україна, karpenko_1nm@ukr.net https://orcid.org/0000-0003-1751-7033
Ключові слова: моніторинг, світовий ринок туристичних послуг, глобальний ринковий простір, цивілізація, геоекономіка, глобалізація, макрорегіон, макрорегіональний ринок

Анотація

У статті на основі системного-синергетичного підходу запропоновані теоретико-методологічні основи суспільно-географічного моніторингу глобальної трансформації світового ринку туристичних послуг. Запропоновано і обґрунтовано з позиції соціально-економічної географії поняття «глобальний ринковий простір» як функціональне і організаційне середовище і форма взаємодії культурологічних і торгово-економічних полів в процесі трансформації національних економік. Проаналізовано вплив цивілізаційного фактора на територіальну організацію суспільства. Розкрито геоекономічні особливості трансформації світового ринку туристичних послуг і формування глобального ринкового простору.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Павло Шуканов, Полтавський університет економіки і торгівлі, вул. Коваля, 3, м. Полтава, 36014, Україна, parus2133@gmail.com

доктор географічних наук, професор кафедри туристичного та готельного бізнесу

Олександр Горячов, Полтавський університет економіки і торгівлі, вул. Коваля, 3, м. Полтава, 36014, Україна, puet.me@gmail.com

кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки

Віктор Карпенко, Полтавський університет економіки і торгівлі, вул. Коваля, 3, м. Полтава, 36014, Україна, karpenko.olga11@gmail.com

кандидат економічних наук, доцент кафедри готельно-ресторанної та курортної справи

Ніна Карпенко, Полтавський університет економіки і торгівлі, вул. Коваля, 3, м. Полтава, 36014, Україна, karpenko_1nm@ukr.net

доцент кафедри туристичного та готельного бізнесу

Посилання

1. Attali, Zh. (1993). Na poroge novogo tysyacheletiya [On the threshold of a new millennium]. M.: Mezhdunar. otnosheniya, 135.

2. Glik, D (2013). Informatsiya. Istoriya. Teoriya. Potok [Information. History. Theory. Flow]. Moskva: ACT: CORPUS, 576.

3. Dnistryanskyi, M.S. (2010). Typologiya derzhav svitu za strukturno-terytorialnymy parametramy yak metod polityko-geografichnoho analizu [The typology of the powers behind the structural and territorial parameters of the method of the political and geographic analysis]. Acta Beregsasiens, 1, 221-231.

4. Informatsionnoe obshhestvo (2004). [Information Society]. M.: OOO «Izdatelstvo AST», 504.

5. Kochetov, E.G. (1999) Geoekonomika (Osvoenie mirovogo ekonomicheskogo prostranstva) [Geoeconomics (Mastering the World Economic Space)]. M.: Izdatelstvo BEK, 480.

6. Mir posle krizisa. Globalnye tendentsii – 2025: menyayushchiysya mir [The world after the crisis. Global trends – 2025: The changing world.] (2009). М., 188.

7. Skopin, A.Yu. (2001). Vvedenie v ekonomicheskuyu geografiyu: bazovyi kurs dlya ekonomistov, menedzherov, geografov i regionovedov [Introduction to economic geography]. M.: Gumanit. izd. centr VLADOS, 272.

8. Shukanov, P.V. (2013). Hlobalnyi tsyvilizatsiynyi prostir: naukovo-metodologichni zasady suspilno-geografichnoho doslidzhennyia [Global civilizational space: scientific and methodological bases of socio-geographical research]. Poltava: PUET, 287.

9. World DataBank (2016). Available at: http://data.worldbank.org/country.

10. The World Factbook (2016). Available at: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/index.html/
Опубліковано
2017-11-30
Цитовано
Як цитувати
Шуканов, П., Горячов, О., Карпенко, В., & Карпенко, Н. (2017). Моніторинг геоекономічної трансформації світового ринку туристичних послуг. Часопис соціально-економічної географії, 23(2), 38-44. https://doi.org/10.26565/2076-1333-2017-23-06