Аdvertising priorities for modern children’s audience in Ukraine

  • Л. І. Теодорська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Keywords: questioning, influence, children’s audience, research, media, advertising priorities, commercials

Abstract

The article analyzes the most popular advertising among children’s audiences. The analysis of videos is a key component in the study of the impact of advertising on children and adolescents. There were highlighted the effective methods of attracting the attention of the children’s audience, which are most often used in advertising messages in the Ukrainian media. In the study of advertising, the emphasis is on various aspects: color gamut, musical accompaniment, images and main characters, a well-known personality, storyline, use of humor and advertising slogan. Advertisements, most attractive to children’s audiences, were separated and analyzed on the proposed scheme, focusing on key aspects (use of basic advertising options, humor, advertising characters, background music, color, gender roles portrayal, stereotypical representation). The most attractive advertisements for primary school children, which consider them as target audience (advertisings of toys, games, constructors etc.), were depicted on the basis of questionnaire’s responses.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / укладач і голов. ред. В. Т. Бусел. — К. ; Ірпінь : Перун, 2005. — 1728 с.

Имшинецкая И. Креатив в рекламе [Электронный ресурс] / И. Имшинецкая. — Режим доступа : http://evartist.narod.ru/text11/54.htm.

Коваль Т. Л. Жіночий образ у телерекламі: гендерний аспект / Т. Л. Коваль // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. — 2014. — № 3 (19). — С. 73–77.

Купер Дж. Энциклопедия символов / Дж. Купер.— М., 1995. — 401 с.

Мокшанцев Р. И. Психология рекламы / Р. И. Мокшанцев. — М. : ИНФРА-М ; Новосибирск : Сибирское соглашение, 2007. — 230 с.

Сердюк М. Гендерні стереотипи у вихованні підростаючого покоління / М. Сердюк // Гендерна проблематика та антропологічні горизонти : мат. ІІ Всеукр. наук.-практ. конф. 16–17 березня 2012 р. — Острог : Нац. ун-т «Острозька академія». — С. 124–128.

Турутина Е. С. Гендерные образы в рекламе: особенности воприятия и репрезентации [Электронный ресурс] / Турутина Е. С., Тоноян С. Н. — Режим доступа : https://cyberleninka.ru/article/n/gendernye-obrazy-v-reklame-osobennosti-vospriyatiya-i-reprezentatsii.

Шуванов В. И. Психология рекламы / В. И. Шуванов. — 2-е изд. — Р/н/Д. : Феникс, 2005. — 315 с.

Published
2018-11-22
How to Cite
Теодорська, Л. І. (2018). Аdvertising priorities for modern children’s audience in Ukraine. The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, (11), 90-95. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/11665
Section
APPLIED SOCIO-COMMUNICATIVE TECHNOLOGIES